Wat nu?en hoe verder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shar079, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    #1 Shar079, 15 jul 2013
    Laatst bewerkt: 15 jul 2013
    Hallo dames,

ik ben Ashley en weet sinds vorig week dat ik zwanger ben. Dit is mijn eerste zwangerschap, en weet eigenlijk niks over de gang van zaken met baby's.

ik heb echter zulke vragen waar ik mee loop, misschien weten jullie daarop een antwoord.

1. Zoals de banner aangeeft, 5weken zwanger, maar officieel ben ik 3weken denk ik ,hoe kan dit? lees overal dat je 2weken erbij doet?

2.Wanneer naar de huisarts?

3.Wanneer familie/vrienden vertellen?

4.Wanneer voorbereiden (kleding,kamer ect)

5.Gaan 2katten en een baby wel samen?

6.Wat is belangrijk om te weten/ eten en of doen.

7.Wanneer vertellen op werk?

8.Hoe moet ik met een kleintje omgaan> luiers in bad doen ect...

ik weet het zijn veel vragen, maar zo heb ik veel meer, maar ik wil jullie daar niet mee lastig vallen. Maar hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

:) Groetjes Ashley

2. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

1. Vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie
    2. Niet nodig, gewoon vk bellen. Die verteld wel over hoe en wat en wanneer.
    3. Wij vertelden het meteen, wanneer jij dat wilt eigenlijk.
    4. Begin wanneer jij die behoefte voelt. Ik kocht eigenlijk al gelijk de eerste spulletjes, de babykamer had ik al met 13 weken, maar zou zorgen dat je het rond de 34 weken zo'n beetje klaar hebt.
    5. Geen idee.
    6.eten: geen rauwe melk producten. Geen wijn, niet te veel cafeine, maar de vk gaat je dat allemaal uitleggen de eerste keer.
    7. Moet je verteld hebben als je laatste 3 maanden van de zwangerschap ingaan, maar handiger im eerder te vertellen ivm planning of als je je een keer echt beroerd voelt door de zwangerschap.
    8. Wordt je allemaal geleerd door de kraamhulp als je baby er is;)

Maak je niet te veel zorgen het gaat echt goedkomen, genoeg begeleiding hoor om je heen.

3. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    5, maar je mag de katten bak niet meer verschonen, weet niet of je dit al wist.

4. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

Wauw ukkie,

bedankt voor je snelle reactie,
    Ow, ik dacht dat ik eerst de huisarts moest bellen, en voor verwijzing naar de verloskundige, wist niet dat het zo makkelijk ging. ik zal kijken voor een verloskundige in de buurt.

ik lees overal dat je pas officieel na 3maanden mag vertellen, omdat er van alles en nog wat kan misgaan, maar hoe groot is die kans? Mijn handen kriebelen om baby spullen te kopen, heb stiekem vandaag baby sokjes en rompertje gekocht.

Gelukkig bestaat er kraamhulp, ik heb zo geen ervaring, moet wel zeggen dat ik mij daar wel zorgen maak, gelukkig is mijn vriend wel ervaren met baby's.

ik heb gelezen over een kraamhotel maar ja wat is dan beter?

5. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

Daan , bedankt voor je snelle reactie.
    ik heb het zelf wel een paar keren gedaan, maar nu doe ik dat niet meer ,dit laat ik door mijn vriend doen. Heb jezelf ook katten?

6. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Wij hebben het gelijk verteld de kans dat het goed gaat is vele malen groter dan dat het een miskraam wordt.
    Wel kan het zo zijn dat als iemand in joun familie eerder een miskraam heeft gehad dat het bij jou ook zou kunnen.
    Met het oog daarop kun je beslissen om het nog niet te vertellen.
    Maar wij hebben het elke keer gelijk gezegd, bleek ik bij de tweede keer ook een mk te hebben, maar vond het wel fijn om steun om mij heen te krijgen. Dus dat moet je voor jezelf overwegen.

Kraamhotel heb ikzelf geen ervaring mee, omdat ze dat hier niet hebben, maar heb er wel veel positieve verhalen over gehoord.
    Kun je ook met je vk bespreken;)

Ervaring krijg je heel snel.
    Na een week begin je het echt goed te snappen en dan gaat de kraamhlp pas weg;)
    Echt niet druk maken, elke moeder moet het leren;) geniet er maak lekker van.;)

Oja! Natuurlijk van harte gefeliciteerd!!!

7. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Opvoeden blijft een kunst, ik wacht nog altijd op die gebruiksaanwijzing, zou soms een stuk makkelijker zijn :D

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @shar, je kan je aanmelden bij de maart 2014 mama's bij het bevallingslijst forum, daar zijn ze allemaal even ver als jij en kan je dus veel met ze delen en vragen, misschien heb je daar wat aan!

9. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd! Antwoorden heb je al gehad ;)

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Gefeliciteerd :D

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wat beter is, bepaal JIJ. Waar jij je het meest fijn/prettig voelt. Dat is het enige wat telt, als je geen medische complicaties krijgt zoals bijvoorbeeld zwangerschapssuiker of zwangerschapsziekten ofzo.

De kraamzorg neemt je stap voor stap mee :)
    Verder heb je nog wel tijd genoeg om je voor te bereiden en in je rol te groeien :D Geloof mij maar! Wanneer je 20 weken zwanger bent; heb je echt al het gevoel alsof je 'alle kennis' hebt opgeslurpt en helemaal klaar bent. Dat had ik tenminste wel. Na week 32 ga je dan vervolgens weer twijfelen, whahahaha.

12. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Succes en gefeliciteerd!!

13. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

Zodra je je aanmeld bij de verloskundige maar vooral ook voor al die babydozen, krijg je veel informatie in de vorm van e mails en zwangerschapsbladen toegestuurd. Daar kun je ook aardig wat kennis opdoen. Verder zijn er talloze sites (googlen) over wat er gebeurt in je buik in welke week. Je hebt in totaal zo'n 40 weken om te wennen aan alle termen die komen kijken bij de zwangerschap.

Oh ja, zodra je de buitenwereld verteld dat je zwanger bent, ga je heel veel bevallingsverhalen horen, vaak degenen die niet lekker liepen. Dat komt omdat positieve verhalen minder interessant zijn om te vertellen. Niks van aan trekken, het gaat vaker goed dan fout!

Veel plezier de komende tijd!

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit is HELEMAAL waar! Absoluut...! Iedere vrouw in een omtrek van tien kilometer die een miskraam heeft gehad, gaat dat vertellen. Echt om gek van te worden. En het kan je heel erg onzeker maken - terwijl dat dus helemaal niet nodig is. Gewoon een paar flinke oorkleppen op en proberen zoveel mogelijk lol te hebben!!!

15. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0

Last but not least: Gefeliciteerd met je zwangerschap!:cool:

16. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Zorg ervoor dat je foliumzuur gaat slikken als je dit nog niet deed. Dit kun je doen door alleen foliumzuurtabletten te halen bij de drogist, of vitamine voor mama/zwangerschap. (Ook te koop bij de drogist).

17. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam
    Oeh heel veel reacties en tips!

bedankt voor jullie reacties, ik heb vrijdag een afspraak bij de dokter want bij de verloskundige die in de buurt is mag je pas aanmelden met 6weken en een afspraak maken als je 8weken bent.
    Dat duurt mij net iets te lang hahahaha

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Gefeliciteerd!

Hihi wat ga je bij de dokter doen dan?

Die zal zeggen ' gefeliciteerd, maak maar een afspraak bij de verloskundige;)'

Snap je gevoel wel hoor, maar denk dat je daar niets van hoeft te verwachten ;)

Deel Deze Pagina