Wie heeft er wat tips voor mij. Onze zoon is 6 maanden en kan zichzelf heeeel slecht vermaken. Ene dag wat beter als de andere. Hij doet 2 slaapjes overdag van 1/1.5 uur en snachts slaapt hij 12/13 uur. Ik vind het moeilijk om hem steeds te vermaken. Hij lijkt zo ontevreden. Steeds piepen of zelfs huilen. Wat we nu doen (afwisselend) Alleen in de box Alleen op speelkleed Samen op speelkleed Onder babygym In wipstoel Op schoot Op de bank (samen) Op ons bed (samen) Wandelen Draagzak Kun je een baby leren alleen te spelen? Is het een fase waar je doorheen moet (haha alles is een faaaase) Vandaag nog geen 5 min hem alleen kunnen laten. Brullen brullen brullen. Ik was zo moe dat ik zelf uiteindelijk huilend stond te koken. Vind de dagen zo lang duren. Dan wordt hij wakker en denk ik poeh hoe moet ik hem nu weer vermaken. Ik wil dat hij zich blij voelt en doordat hij nu steeds zo aan t piepen is ben ik bang dat hij zich niet fijn voelt ofzo
Mijn dochter is even oud maar slaapt nog veel meer. Ze slaapt 's nachts ook 13 uur en overdag ook nog 3x 1a1.5 uur. Ik doe ongeveer dezelfde dingen. Maar ze zit ook wel is in haar wipstoel naar haar broersvte kijken die voorbij rennen en herrie maken. Ook eet ze sinds een paar dagen met het avond eten in de kinderstoel mee. Vind ze ook erg leuk. En ik denk dat het ook een faaase is dat het ene kind het beter kan als het andere. Mijn middelste kon ook totaal niet zelf spelen die ging ook altijd maar huilen
Bij je zetten in de relax of eetstoel als je aan 't koken of stofzuigen of dergelijke bent, ze vinden het ook leuk om mama bezig te zien. Verhaaltje voorlezen, cd met kinderliedjes opzetten, hem eventjes voor de tv zetten met tekenfilmpjes, met de bellenblazer belletjes naar hem toe blazen, samen in een grote spiegel kijken en gekke bekken trekken, ... Hier was dat toen ook moeilijk, ze kon wel rollen maar zich nog niet verplaatsen. Maar ze kon zich wel een kwartiertje alleen vermaken. Maar eens ze zich wel kunnen verplaatsen, moet je er ook bijna continu bij zijn hoor, dat gaat helaas niet voorbij
@mavi derya Dat eten in de kinderstoel savonds doen wij ook sinds paar dagen. Vind ie prachtig @rainbow Ik vind continue bij hem zijn/bezig zijn ook niet zo erg maar de hele dag dat gejammer en gepiep wel. Kan niet wachten tot hij iets meer kan en dan hopelijk ook wat meer tevreden is