Mijn eerste bevalling heb ik over me heen laten komen. Het was er ook eentje met een medische indicatie en ik voelde me heel klein en onbelangrijk (klinkt heel gek). Nu beval ik naar alle waarschijnlijkheid met de verloskundige en zij heeft me gevraagd naar mijn wensen. Niet echt een plan, maar wat mij vorige keer is tegengevallen en wat ik graag anders zou zien als het zou kunnen. Zij ziet (en haar collega's)zichzelf als gast bij mijn bevalling en willen graag aan mijn wensen voldoen. - Zo min mogelijk toucheren etc. - Niets onverwacht doen - Geen pethedine als pijnbestrijding - Mijn man mag, als alles goed gaat, de baby aanpakken. De verloskundige legt haar handen om de zijne en haalt met hem de baby - Direct op blote huid - Zsm borstvoeding - Even de tijd om bij te komen als gezin (dus KV en VK trekken zich even terug) Dit zijn wensen, geen vereisten! Ik ben me er volledig van bewust dat de gezondheid van mijn kind en mijzelf voorgaan. Wel is het fijn dat ik dit keer van te voren al iets duidelijk kan maken en niet voor de keuze kom te staan in het heetst van de strijd. Dan is er geen tijd meer om na te denken. Ook is het voor mijn partner erg fijn om te weten hoe ik denk over pijnstilling, keizersnede, familie etc. Hoe dan ook, een bevalling is niet te plannen. Er over nadenken kan altijd.
De reden dat ik hier op het forum gevraagd heb wat anderen in hun plan hadden staan is omdat de verloskundige zelf heeft aangegeven dat we het hier in de 36e week over gaan hebben... Aangezien dit mijn eerste bevalling zal zijn heb ik hierbij de hulp van het forum ingeroepen. Ik ben namelijk zelf geen ervaringsdeskundige... Uiteraard snap ik dat je nooit alles kunt plannen en dat het ook voor kan komen dat er geen wensen ingewilligd kunnen worden vanwege complicaties oid.. Toch vind ik het wel fijn om van andere ervaringsdeskundigen te horen wat ze als prettig en niet prettig ervaren hebben... niks meer en niks minder....
Onze vk praktijk www.doortjeuil.nl heeft bevalplan op hun site staan, hoef je alleen maar vragen te beantwoorden en eventueel nog wat aan te vulen wat je binnen schiet.
hmm, interessant onderwerp! Ik heb al 2 bevallingen gehad, maar thuis en mijn partner wil deze graag in het ziekenhuis en nu wil ik wel een wensenlijstje maken. Ik sta er bijvoorbeeld op dat de baby bij mij op de kamer blijft, en als hij weggaat van de kamer dat mijn partner meegaat, dat inderdaad niemand van de visite eerder het kind ziet als ik als ik onder bv narcose ben geweest, ik wil borstvoeding gaan geven, dus geen bijvoedingen of flesjes oid tenzij uiteraard allemaal dit strict noodzakelijk is, het welzijn staat uiteraard voorop! Maar inderdaad, thuis ging alles zoals ik wilde, en daarmee zeg ik niet dat het ging zoals gepland
He... Heb t hier nogmaals wat doorgelezen, maar ik vraag me toch af..... of zo'n plan wel naleefbaar is als je bijvoorbeeld in een ziekenhuis bevalt... Zag bijvoorbeeld iets staan over niet constante in-uitloop maar dat lijkt met toch erg moeilijk als een vk/gyn meerdere bevalling leidt... of veel verschillende mensen... tja het kan natuurlijk zijn dat er net een "wisseling van de wacht" is in het ziekenhuis..... Denk dat voor een ziekenhuisbevalling zo'n lijst niet zo werkt... Heel veel dingen... van veel "wensenlijstjes" (bevallingsplan blijf ik raar vinden)... zijn inderdaad al heel vanzelfsprekend..... Moet zeggen dat ik vorige keer (nu ook niet trouwens) geen "plan" had... maar ook bijvoorbeeld de in-uitloop niet als vervelend heb ervaren op DAT moment... terwijl als je het vooraf had gevraagd ik het waarschijnlijk ook op een lijstje had gezet.... Denk dat je op dat moment te druk bezig bent met andere dingen om je daar aan te storen... Young Flower Hoop dat je placenta nu goed naar buiten komt.. Mijn moeder heeft daar met de eerste heel veel problemen mee gehad..... bij nummer 2,3 niet.. en bij 4 een klein beetje... dus wellicht verloopt het bij jou deze ook keer soepel..!
wat mij betreft had heel Almelo stan kijken toen ik beviel hhaha, was compleet in trance en het enige wat telde was dat dat kind eruit moest! Dus een beetje inloop hier en daar...
Nou helaas was bij mijn 2e de placenta wel blijven hangen weer. mijn wensenlijstje hebben ze goed rekening mee gehouden. het is ook geen vereiste he maar een leidraad. ze hebben keurig allemaal gelezen wat erin stond en zich er zoveel mogelijk aan gehouden. wat ik erg fijn vond. bij mij stond er dus in dat ik niet zoveel wisselende mensen wilde. bij mijn eerste bevalling heb ik nl wel 10 verschillende mensen binnen 3 uur aan mijn bed gehad (verpleegkundigen) die allemaal voorstelden om onder de douche te gaan waar ik dus echt geen behoefte aan had. ik werd er dus helemaal geirriteerd van dat er om de 5 minuten iemand anders aan mijn bed stond. bij mijn tweede is er gewoon maar 1 verpleegkundige aan ons toegewezen en dit heb ik als zeer prettig ervaren.