Het onderwerp verraad het al.... Eigenlijk wilde we andere meubelen kopen, maar wat? We hebben niet zo veel te besteden maar is ' stoor' me aan mijn meubelen. We hebben een hele mooie gerookte eikenhouten vloer, hij ziet er heel geleefd uit en is echt mooi. maaarrrr we hebben ook eikengerookte meubelen erop staan en ik ben dat zoooo moe! het is gewoon echt te hout allemaal. Ik vind de riviera maison look en het vintage style erg mooi.... We hebben nu een zwarte bank, 1 muur grijs. We vinden dit erg mooi, grijs/wit/zilver maar er mag gerust een kleur bij. hebben ook een tijdje een paarse muur gehad Maar wat zou ik kunnen doen? heeft iemand een idee? Heeft iemand eigen meubelen als eens geverfd, gewhite washed of met zo'n kleurolie van de gamma, bv in grijs???
ik denk dat je jouw meubels heel makkelijk kunt 'white washen'... ik denk dat het mooi en gezellig zal staan !
ik koop meubels van mp en ga ze dan opknappen... ook een beetje landelijk brocant. gebruik krijtverf..
Ik had hetzelfde "probleem" en wij hebben nu alle kasten geverfd. Ik heb zo geen foto's maar ik kan je wel een link sturen van mijn blog, daar staan 2 geverfde kasten op. kun je zien hoe het geworden is.
Wij hebben van onze donkere eettafel een hele leuke gemaakt, al zeg ik het zelf. Foto staat op pag 8 in het show je huiskamer topic. Verder kun je heel veel zelf met verf en ander knopjes.Zo was deze kast een saaie grenen kast en heb hem zo geverfd:
hier nog een foto van de tvdressoir zo is de gewone dressoir ook. helaas geen greepjes oid... Bekijk bijlage 166640 @dani als je wil mag je me de link wel sturen @natas het kastje ziet er leuk uit zeg!
Ik vind jou meubels persoonlijk te strak om ze te white washen..(in iedergeval je salontafel) Ik vind dat mooier bij wat sierlijkere meubels. Je zou op marktplaats goedkoop wat sierlijke oude meubels kunnen kopen en deze zelf white washen.
@consider ja idd, met de probleem zat ik ook wel... maar vind het ook weer zonde eigenlijk want zeker de dressoirs zijn heerlijk degelijk. Ik vind de dressoir met bv mandjes oid ook leuke om te white washe denk ik
Vind trouwens dat je mooie meubels hebt hoor, zonde om die te verven. Zou je het niet meer een andere stijl kunnen maken door te werken met andere accessoires? Lampjes, kusjes, mandjes met plantjes,kaarsen etc. Vooral bij de Action is het leuk winkelen voor weinig.
@natas... mmm ja dat zou ook kunnen ja maar dan moet ik echt grootser aanpakken want het is nu zo eiken en eiken en eiken eiken eiken eiken.... Snappie? Misschien zou ander, pittiger behand ook al iets doen... Pff heb echt intrieur advies nodig We hadden in ons vorige huis een zwarte vloer en daar stonden de meubels echt veel mooier op mja de vloer is beetje te duur om te verven.... ben ook al aan het speuren op mp @ Dani owow jou blog heeft me weer op ideeen gebracht. Ik ben echt zo'n creatieveling maar de laatste tijd een beetje ingekakt.... krijg gewoon inspiratie van jou blog! Chapau dus.
Ik zou een mooi 'wollig' donkergrijs of in ieder geval een grijstint kleed kopen.. En dan met assecoires gaan werken, zou het zilver, wit, grijs houden en dan qua kaarsen en makkelijk te vervangen spulletjes in 1 knalkleur, of kleurtje dat wat rustiger is maar wel opvalt. Bijv verschillende paarse kaarsen. Hard paars, lila en tinten daar tussen in op een mooi groot zilver bord op tafel. Kaarsen in een kandelaar op je kast.. Je hebt echt een mooie basis, ookal is het hout hout hout.. Ik zou er niet voor kiezen deze meubelen te behandelen.. Maar juist aan te kleden.. Met dat kleed bijv breek je al het beeld van hout op hout.. Je kunt er echt iets prachtigs van maken..
Dankje beingmommy een kleed hebben we ooit gehad idd, hebben we weggedaan ivm de hond die we toen hadden.... nu zou het wel weer kunnen! Goed idee. We gaan na de vakantie hier in huis doorbreken en dan kan ik ook weer opnieuw gaan verven enzo, dus laat de ideeen maar komen
Haha thanx! Ik ben ook altijd aan het prutsen met van alles. Ik zet de meeste dingen niet op mijn blog (schilderen, en dat soort dingen) Maar blij je geinspireerd te hebben
Ik zou de meubels niet gaan verfen, maar zoals beingmommy inderdaad zegt met accesoires gaan geven. Meubels kopen op marktplaats is tegenwoordig niet meer zo goedkoop, er word ontzettend veel geboden op grenen kasten enz. Ik heb na maanden geduld nu eindelijk een mega grote grenen kast voor 70euro kunnen scoren, die wil ik ook helemaal gaan opknappen.