white washen of verven oid van je meubelen

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    #1 anniek, 13 jul 2011
    Laatst bewerkt: 13 jul 2011
    Het onderwerp verraad het al....

Eigenlijk wilde we andere meubelen kopen, maar wat? We hebben niet zo veel te besteden maar is ' stoor' me aan mijn meubelen.
    We hebben een hele mooie gerookte eikenhouten vloer, hij ziet er heel geleefd uit en is echt mooi. maaarrrr we hebben ook eikengerookte meubelen erop staan en ik ben dat zoooo moe! het is gewoon echt te hout allemaal.
    Ik vind de riviera maison look en het vintage style erg mooi....

We hebben nu een zwarte bank, 1 muur grijs. We vinden dit erg mooi, grijs/wit/zilver maar er mag gerust een kleur bij. hebben ook een tijdje een paarse muur gehad

Maar wat zou ik kunnen doen?
    heeft iemand een idee?

Heeft iemand eigen meubelen als eens geverfd, gewhite washed of met zo'n kleurolie van de gamma, bv in grijs???

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
  3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
  4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik denk dat je jouw meubels heel makkelijk kunt 'white washen'... ik denk dat het mooi en gezellig zal staan !

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik koop meubels van mp en ga ze dan opknappen...
    ook een beetje landelijk brocant.

gebruik krijtverf..

6. danip

danip Niet meer actief

Ik had hetzelfde "probleem" en wij hebben nu alle kasten geverfd. Ik heb zo geen foto's maar ik kan je wel een link sturen van mijn blog, daar staan 2 geverfde kasten op. kun je zien hoe het geworden is.

7. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Wij hebben van onze donkere eettafel een hele leuke gemaakt, al zeg ik het zelf:D. Foto staat op pag 8 in het show je huiskamer topic.
    Verder kun je heel veel zelf met verf en ander knopjes.Zo was deze kast een saaie grenen kast en heb hem zo geverfd:

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier nog een foto van de tvdressoir zo is de gewone dressoir ook.
    helaas geen greepjes oid...

Bekijk bijlage 166640

@dani
    als je wil mag je me de link wel sturen

@natas
    het kastje ziet er leuk uit zeg!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind jou meubels persoonlijk te strak om ze te white washen..(in iedergeval je salontafel)
    Ik vind dat mooier bij wat sierlijkere meubels.
    Je zou op marktplaats goedkoop wat sierlijke oude meubels kunnen kopen en deze zelf white washen.

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    @consider
    ja idd, met de probleem zat ik ook wel... maar vind het ook weer zonde eigenlijk want zeker de dressoirs zijn heerlijk degelijk.
    Ik vind de dressoir met bv mandjes oid ook leuke om te white washe denk ik

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wat misschien wel mooi is bij je meubels is om ze donkerder te beitsen!

12. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Vind trouwens dat je mooie meubels hebt hoor, zonde om die te verven. Zou je het niet meer een andere stijl kunnen maken door te werken met andere accessoires? Lampjes, kusjes, mandjes met plantjes,kaarsen etc. Vooral bij de Action is het leuk winkelen voor weinig.

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    @natas...
    mmm ja dat zou ook kunnen ja maar dan moet ik echt grootser aanpakken want het is nu zo eiken en eiken en eiken eiken eiken eiken....
    Snappie?

Misschien zou ander, pittiger behand ook al iets doen...
    Pff heb echt intrieur advies nodig ;)
    We hadden in ons vorige huis een zwarte vloer en daar stonden de meubels echt veel mooier op mja de vloer is beetje te duur om te verven....

ben ook al aan het speuren op mp

@ Dani
    owow jou blog heeft me weer op ideeen gebracht. Ik ben echt zo'n creatieveling maar de laatste tijd een beetje ingekakt.... krijg gewoon inspiratie van jou blog! Chapau dus.

14. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik zou een mooi 'wollig' donkergrijs of in ieder geval een grijstint kleed kopen..

En dan met assecoires gaan werken, zou het zilver, wit, grijs houden en dan qua kaarsen en makkelijk te vervangen spulletjes in 1 knalkleur, of kleurtje dat wat rustiger is maar wel opvalt.

Bijv verschillende paarse kaarsen. Hard paars, lila en tinten daar tussen in op een mooi groot zilver bord op tafel. Kaarsen in een kandelaar op je kast..

Je hebt echt een mooie basis, ookal is het hout hout hout..
    Ik zou er niet voor kiezen deze meubelen te behandelen.. Maar juist aan te kleden.. Met dat kleed bijv breek je al het beeld van hout op hout.. Je kunt er echt iets prachtigs van maken..

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Dankje beingmommy
    een kleed hebben we ooit gehad idd, hebben we weggedaan ivm de hond die we toen hadden.... nu zou het wel weer kunnen!
    Goed idee.
    We gaan na de vakantie hier in huis doorbreken en dan kan ik ook weer opnieuw gaan verven enzo, dus laat de ideeen maar komen :)

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    ik zou ook gaan voor een mooi licht kleed en dan de accesoires in kleur

17. danip

danip Niet meer actief

Haha thanx! Ik ben ook altijd aan het prutsen met van alles. Ik zet de meeste dingen niet op mijn blog (schilderen, en dat soort dingen) Maar blij je geinspireerd te hebben :)

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou de meubels niet gaan verfen, maar zoals beingmommy inderdaad zegt met accesoires gaan geven.

Meubels kopen op marktplaats is tegenwoordig niet meer zo goedkoop, er word ontzettend veel geboden op grenen kasten enz.
    Ik heb na maanden geduld nu eindelijk een mega grote grenen kast voor 70euro kunnen scoren, die wil ik ook helemaal gaan opknappen.

Deel Deze Pagina