Wat zet je op de geboortekaartjes bij een couveusekindje???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door susanneevelien, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanneevelien

11 mei 2010
    47
    0
    0
    Bedankt disney voor je ervaringen!

Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe alles gaat verlopen, dus vind het ook wel erg spannend! ik schrik ervan dat je maar 2 uurtjes per dag bij je kindje mag zijn! Ik zou die 2 uurtjes dan ook zeker samen met mijn vriend bij ons kindje willen zijn. En dan heb je natuurlijk nog de oma's/opa's die ook willen en broertjes/zusjes, dus dat lijkt me dan al erg druk!
    Kan me voorstellen dat het pittig is als je op verplichte tijden moet voeden. Hoe doen ze dat dan met borstvoeding?

2. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    zul je moet kolven denk ik, ik spreek niet uit ervaring. Mijn zoontje was ook te vroeg en moesten 1 dag daarblijven hoefde ook niet in de couveuse dus ik mocht hem gewoon voeden, maar ik denk dan dat je zult moeten kolven ofzo en dat ze dat dan in de koelkast of vriezer bewaren.
    xxx
    Joyce

3. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gekolfd als een koe hihi
    Rosie woog 1600 gram, dus kreeg via een sonde eten.
    de eerste week mocht ze 1 keer per dag aan de borst en de rest sonde voeding, omdat het anders te vermoeiend was.
    2e week mocht ze 2 keer aan de borst enz enz.
    De 1e dagen hebben we haar niet langer als 10 min vast mogen houden, en dat bouwt langzaam op.
    Het was ons 1e kindje, dus ik was extra onzeker als het ging om luier verschonen of badje doen, dat is volgens mij al best spannend maar al helemaal als je 20 potte kijkers hebt, en 5 slangentje die mee het bad in moeten.
    Probeer er niet teveel tegenop te zien, verpleegsters houden veel rekening met papa en mama, en grijpen is als het nodig is.
    Maak je niet teveel druk om hem/haar gewicht, zwangerschaps weken zijn veel belangrijker.
    Rosie was wel klein en mager, maar wel oer sterk, goede longen, pittig, organen allemaal al volgroeid en enige wat ze miste was vet.
    Dus warmte is heel belangrijk, en ik zweer bij borstvoeding.
    Rosie was 1900 gram toen ze naar huis mocht, ze kijken niet zo zeer naar gewicht, maar hoe doet je kindje het, en zijn papa en mama al klaar voor een grote klus.

Ik kan je wel 1000 tips geven, dus als je er behoefte aan hebt mag je me altijd mailen.

4. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog 1 dan hihi

Op de afdeling liggen meer kinderen, het wordt dus ook verwacht dat je rekening houd met andere mensen.
    Je ziet ellende, vreugde en onzekerheid, je staat te kijken hoe snel je een bang schept met andere ouders.
    Een kindje naast ons had het heel zwaar, mama ook, dus ik wilde niet eens dat mijn mensen om het zo maar te noemen, haar verdriet zouden zien.
    Je moet als ouders je niet in houden, en je gevoelens uiten naar je kindje, ik heb de 1e dagen alleen maar huilend bij haar gestaan, durfde haar niet te pakken, werd gek als er een alarm afging, dan zit je niet op veel vreemde van andere te wachten die steeds zitten te staren.

5. susanneevelien

11 mei 2010
    47
    0
    0
    Bedankt voor de tips! Ik moet vanmiddag weer heen voor een CTG. Heb inmiddels mn koffer maar klaarstaan, je weet maar nooit..

6. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    succes. meer heb ik niet te zeggen

7. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    suzanne ik ben 2 daagjes verder als jou, ons kindje is afgelopen vrijdag gemeten en hij was tussen de 1950 en 2010 gram aankomende maandag weer een groeiecho en als hij niet gegroeid is kunnen ze ook besluiten om hem te gaan halen.
    Ik heb ook idd nog geen idee wat ik op het kaartje moet zetten!
    Onze dochter heeft een paar dagen op de NEO gelegen, ik ben op donderdag avond bevallen, vrijdag of zaterdag de kaartjes besteld en op maandag had ik ze binnen, gelukkig mocht onze dochter die maandag ook mee naar huis toe dus was dat geen probleem maar familie en vrienden weten het toch als eerste en die vroegen of ze langs mochten komen op de NEO??!!
    Ik snapte het wel maar als je een beetje lochies nadenkt weet je toch dat daar verder niet echt bezoek kan komen?!?!?!
    Ik had steeds het huis vol zitten terwijl mijn dochter nog in het zkh lag.
    Ik ga ook maar eens heel goed nadenken wat ik dit keer wil!
    Iig hoop ik dat de kleine nog even kan blijven zitten en dat ik me nergens druk over hoef te maken!!!
    Jij ook heel veel succes!

8. susanneevelien

11 mei 2010
    47
    0
    0
    @ mamaprinses
    Ja, het is wat! Hoe is je bevalling verlopen bij je dochter?

Ik denk dat ik zoiets op de kaartjes laat drukken:
    Bezoek vinden we fijn, maar wel graag als we met zijn drietjes thuis zijn!

Dat lijkt me toch duidelijk! En als je inderdaad maar eventjes per dag bij je baby kunt zijn, wil je zelf ook al die tijd bij je kindje zijn en niet dat anderen er dan ook nog bij zijn (mn ouders en schoonouders uitgezonderd natuurlijk) en directe fam kun je ook moeilijk weigeren. Zowel ik als mijn vriend hebben 3 broers/zussen dus dan is het alweer flink druk.
    Ach ja ik laat het wel op me afkomen!
    Jij ook succes met alles en maandag bij de groeiecho!

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben de geboortekaartjes pas verstuurd nadat ze thuis zijn gekomen. Ze zijn 12 weken te vroeg geboren en hebben ruim 8 weken in het ziekenhuis gelegen. Een aantal goede vrienden en familie zijn in het ziekenhuis geweest.

Ze waren een week thuis en toen zijn de geboortekaartjes gemaakt. We hadden er ook een special gedichtje op gezet:

12 weken eerder dan gedacht
    Zijn onze 2 mannen met spoed ter wereld gebracht.

Maar nu mag iedereen het horen, er zijn 2 dappere manneke's geboren.

( zoiets was het, ik weet het niet meer precies, dan moet ik de kaart even opzoeken)

Waarom mag je maar 2 uurtjes per dag bij je kind zijn??? Wij hadden wel bezoektijden maar voor de ouders zelf is dat zeker wel wat ruimer hoor.

S'morgens 2 uren, s'middags ook 2 uren. En in de avond 2.5 uur. Maar goed dit was op de Neonatologie.

Op de 'gewone' afdeling mochten we de hele dag aanwezig zijn. Zelfs s'nachts ging mijn man er wel heen.

Aangezien je al bijna 36 weken bent zal je bevallen in een 'normaal' ziekenhuis en zal je kindje waarschijnlijk op de highcare komen en daar mag je de hele dag bij aanwezig zijn. Soms tussen de middag niet.

10. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    vind dit apart.. ik ben gewend dat je 24 uur per dag bij je kind mag..
    zelfs op de neo.. en familie had idd bezektijden.. maar ook die waren ruimer dan 2 uur.. en ik vond bezoek juist erg fijn in het ziekenhuis.. dus verschild erg.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Vind het ook raar, kan me ook niet voorstellen dat een ziekenhuis die bezoektijden gebruikt voor de ouders zelf. Je moet toch een band opbouwen met je kind.

Op de neo waren wij wel gebonden aan tijden, maar dat is meer dan logisch omdat er soms erg druk is op die afdeling. Dus rust was erg belangrijk voor de kleintjes.

Vaak liepen de bezoektijden wel uit, en dat was ook totaal geen probleem

12. susanneevelien

11 mei 2010
    47
    0
    0
    Ok dat scheelt enorm ja! het verschilt denk ik erg per ziekenhuis en per afdeling. Maar gelukkig maar dat je ook langer mag. Ik heb er nog geen ervaring mee, dit wordt ons eerste kindje.

Vandaag heb ik weer een CTG gehad. Alles zag er goed uit :)
    Overmorgen weer heen voor CTG en echo (vruchtwater en navelstreng) Mijn bloeddruk wordt wel steeds hoger, dus dat wordt ook goed in de gaten gehouden. Wel fijn!

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben wel direct kaartjes verstuurd.

wij hadden erop gezet:

omdat ik te vroeg geboren ben, ben ik nog maar heel klein,
    daarom zal ik voorlopig nog in het ziekenhuis zijn.

2 mensen hebben alsnog gebeld dat ze langs wilden komen maar die heb ik gewoon uitgelegd dat het handiger was als ze kwamen als ze thuis was.

14. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou de kaartjes gewoon sturen, en iets schrijven als dat het kindje nog even sterker moet wordne in het zkh en dat mensen mogen komen wanneer baby thuis is...
    niemand komt ongevraagd naar het zh hoor! en ik dnek dat iedereen wel begrijpt dat jullie even alleen gelaten moeten worden!

15. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik leg het verkeerd uit, ik mocht wel langer op de afdeling zijn maar de 1e dagen zit je naar een glazen kistje te kijken met een deken er over ivm rust voor baby (onze baby) zeg niet alle baby's
    daarna mochten we haar niet langer vast houden als 20-30 soms 40 min.
    Rosie had binnen 10 min al een temp van 35, dan kan je wel zeggen je moet toch een band opbouwen met je kind, maar met onder temperatuur lijkt me dat niet slim.
    Het verschilt per kind, per ziekenhuis, maar verzin geen woord hoor! was het maar dat ik mijn kindje heel de dag vast had mogen houden.
    Ook was ik bevallen met Hellp, dus 2 uurtje was als 24 uur voor mij.
    Ook dat houden ze in de gaten, mama moet wel rustig aandoen.

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ Disney: Dat vasthouden (buidelen) mochten wij ind ook maar een half uur per dag, net wat je zegt inverband de temperatuur.

@ TS: Vaak mogen kindjes die 2000 gram wegen in een gewoon warmte bedje. Mits ze de temperatuur goed vast kunnen houden.

Onze mannen hebben ong 5 weken in de couveuse gelegen, mijn ene zoon woog 1500 gr en mijn andere zoon 1270 gram. Bij 2000 gram mochten ze over naar een warmte bedje en dat mochten alle kindjes met dit gewicht.

Als ze eenmaal in het warmte bedje liggen mag je ze er veel vaker uit halen om lekker te knuffelen, fles te geven etc.

Dus ik denk ( als je kindje een goede start maakt) niet eens zolang in de couveuse hoeft te blijven omdat het gewicht rond de 1900 word geschat.

17. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Mijn kleintje heeft dan wel niet in de couveuse gelegen, maar wel 2 weken op de NICU.. Wij hebben toen ik na een week het ziekenhuis uit mocht de kaartjes verstuurd..

Wat iemand hier zei over andere mensen op de afdeling is helemaal waar.. Er liggen daar een boel kindjes en dat is voor de ouders heel moeilijk en zwaar en dan zit je niet heel erg te wachten op veel familie en vrienden van andere mensen die (on)bewust toch altijd ff kijken enzo..

Als eigen ouder doe je dat niet, je hebt je hoofd al vol genoeg met je eigen kindje, maar wat ik bv bij mijn schoonzusje zag was dat ze bij die andere babies wilde gaan kijken:$ Ik vind ook echt dat dat niet kan..

Je naaste familie kan je natuurlijk wel meenemen want die willen jullie kindje toch wel heel graag zien..

Denk ook aan jezelf! je hebt na een bevalling al genoeg aan jezelf, en doordat je de hele tijd heen en weer moet naar je kindje schiet je eigen rust er ook vaak bij in..
    Luister gewoon naar je eigen gevoel.. Als jij het fijn vind dat mensen (naar jou) komen, moet je dat doen en anders wacht je tot je lekker thuis bent!

Wil je alvast veel succes wensen!

Deel Deze Pagina