hippe creatieve workshop/winkel

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne81, 22 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik loop sinds kort rond met het idee om een soort hippe trendy kunst/workshop winkel te gaan beginnen. Voor bijvoorbeeld vrijgezellenfeestjes of kinderen of mensen alleen. Dus niet te oudbollig maar vooral leuk voor jonge frisse mensen.

Ik schilder zelf veel en heb een grafische achtergrond en zou het leuk vinden om dat te combineren met andere creatieve dingen. Dus bijv. dat je zelf schildert en dat verkoopt in de winkel, maar dat je ook andere mensen begeleid om iets creatiefs te maken. Ik heb een site met schilderijen maar zou er meer van willen maken zodat het meer een 'baan' zou kunnen gaan worden.

Nou had ik een lijstje gemaakt met dingen die leuk zouden zijn om te doen voor groepen en individueel. Ik had dit workshop lijstje:

- schilderijen maken
    - t-shirts bedrukken
    - sierraden maken
    - sierradenkistjes maken
    - tassen maken

En de grote vraag: zou dit kunnen gaan werken? Wat denken jullie? Of heb je nog tips? Het is natuurlijk allemaal nog een beetje kneuterig zo, want heb nog niet naar de technische kant van het verhaal gekeken, maar ik vraag me af of dit een werkbaar idee is. Had bijvoorbeeld een site gevonden van wat ik ongeveer bedoel: www.werkaandewinkel.eu Dus ik dacht: het bestaat echt!

2. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Het kan werken.

Ik heb een eigen bedrijfje in 'scrapbooking' (dat is kort door de bocht creatief foto's plakken), maar dat loopt voor geen meter, eerlijk gezegd.
    Ik denk dat de markt verzadigd is, of dat mensen gewoon niet weten wat het is.

Maar als het niet voor je broodwinning is zou ik zeggen: Give it a shot!

Succes ermee!

Linda

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tis inderdaad een pittige markt.
    hier een kralen en sieraden (plus workshops) verkoper. Concurentie is moordend!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik vind zoiets erg leuk.

Ik zou daar zeker naartoe gaan. Met of zonder kind.

Leuk idee, :p

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik vind zo'n workshop ook altijd erg leuk, maar de drempel om ergens naar toe te gaan ligt bij mij best hoog!

Ook weet ik dan niet wat ik wil en wat ik wil is dan erg duur of te ver weg...

6. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Hier idd ook een ex-onderneemster in sieradenparties aan huis. Het is echt heel leuk om te doen. Je kunt er een aardig zakcentje in verdienen, maar als dit je hoofdverdiensten moeten zijn ...
    Er zijn erg veel aanbieders voor dit soort activiteiten, dus ik zou als ik jou was een klein marktonderzoekje doen om te kijken waar je potentiele kansen liggen.
    Heel veel succes met "whatever" je gaat doen!

Ps. ik werk inmiddels weer als fulltime directiesecretaresse, ben wel minder blij met de invulling van m'n dagen, maar m'n portomonnee ligt in een deuk ...

7. Kiek

Kiek Lid

24 jul 2006
    20
    0
    0
    Personal Assistant
    Ik denk dat er - zeker voor bedrijven - nog wel een markt is in workshops. Maar dan moet je niet simpelweg een workshopje aan gaan bieden maar een totaal concept. Tijdens mijn zoektocht naar een leuk uitje voor secretaressedag kwam ik bijvoorbeeld het 'goed fout' evenement tegen met daarbij onderdelen als "pimp je eigen zonnebril", "wie schildert het mooiste huilende zigeunerjongetje" en "avondeten bij de snackbar". Ik zou je ideeen dan ook verder uitwerken, voorzien van motivatie en afspraken proberen te maken met restaurants cq lokaties zodat je echt een concept kunt aanbieden.

8. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Het zal inderdaad wel moeilijk zijn om jezelf staande te houden tussen de concurrentie, dus het zal een goed doordacht concept moeten worden denk ik. Wat zijn er veel sierraden ondernemers onder ons!

Misschien toch iets meer nadruk op het eigen werk leggen, meer grafisch gericht, en af en toe workshops erbij? Dan zijn de workshops vooral voor de dynamiek/mensen bekend maken met de winkel/atelier/bureau (of hoe je het dan ook moet noemen) Het is idd iets om echt goed over te brainstormen: hoe maak je er iets van wat nog iets toevoegd aan het bestaande aanbod.

En voor wannabe: ik probeer op deze manier iets te vinden wat echt heel leuk vind, waar ik plezier aan beleef! En niet elke dag zo'n naar gevoel overhouden aan het werken achter de computer in de reclamewereld waarin ik nu werk. Dus ja, de inkomsten zijn belangrijk voor me, maar het liefst op een manier die goed bij me past.

Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina