Wat zet je op facebook?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kache, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Zo gebruik ik fb indd ook.. Verder geen spannende dingen op fb. Maar zet ook altijd dingen pas achteraf op fb. Meldingen dat we een dag/weekend/week etc weg zijn zet ik er nooit van te voren op.

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik vind het wel erg slecht dat er ouders(!) dingen uitvechten op Social media. Grow up!

Zelf deel ik af en toe iets. Een fotootje van mijn kat of een berichtje over weet-ik-'t. Niet zo heel boeiend allemaal, haha.

Sowieso dus nooit persoonlijke dingen als 'ik ben uit elkaar', 'mijn oma is overleden', 'ik heb ruzie met mijn zus.' Dat vind ik allemaal privé en gaat ook vaak maar een handjevol mensen iets aan.

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik plaats regelmatig iets. Meestal foto's en verhaaltjes over de kinderen. Alle familie woont ver weg en ze vinden het leuk om regelmatig iets van de kinderen voorbij te zien komen. Andersom vind ik het ook leuk om over hun kinderen te lezen.

4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Over het algemeen alleen simpele dingen, foto's van de kinderen, uitspraken etc. Soms actuele zaken, zoals widm-discussies, of de k3 zoektocht ; -)
    Maar soms plaats ik juist wel weer persoonlijke dingen, toen mijn jongste vorig jaar in het ziekenhuis lag heb ik daar wel verslag van gedaan omdat de situatie zelf al zo intens was dat ik de energie niet had om het iedere 10 minuten weer uit te leggen via de telefoon. Heb familie toen een algemeen bericht gestuurd en verwezen naar Facebook. Heb daar veel steun in ontvangen, dus voor mij een positieve ervaring.

Ik heb veel mensen in mijn timeline die zich vooral druk maken over wat anderen denken en de halve dag posts plaatsen over stiekeme meelezers, en of ze wel of niet persoonlijke dingen plaatsen ivm die meelezers en geroddel, of dubbelzinnige statussen over 'ik voel me verschrikkelijk maar ik wil er niet over praten want dat is privé', en daar heb ik juist weer niks mee. Wanneer ik iets prive's deel, mag je van mij roddelen als je dat wil, anders zou ik het niet plaatsen. Wat anderen ermee doen moeten ze helemaal zelf weten, en dat interesseert mij dus weer helemaal niks.

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik plaats veel over mijn voorliefde over broccoli..

Laatst zag ik dat de vrouw van mijn vaders neef op zijn facebook had gezet dat hij was vreemdgegaan en ging vervolgens een heel gesprek hebben onder die status met zijn stiefmoeder en die stiefmoeder allemaal zo van, ik had je gewaarschuwd.. Had mijn opa die status geliked... Ik dacht echt van the f***??!

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.884
    5.175
    113
    Home
    foto's, dagjes weg, leuke en of grappige dingen, speciale dingen van de kinderen
    maar dingen als ruzie etc nee dat vind ik niet op facebook horen

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik deel van alles; maar dan natuurlijk de algemene dingen die iedereen wel mag weten. Het is geen toevoeging of iets wat heel veel praktisch nut heeft. Het zal me een zorg zijn wie het allemaal leest; de echte dingen die mij aangaan of raken staan er in elk geval niet op. Dus nee, geen ruzies, seksleven, waar ik ben op welk moment of hoe ik mij daarbij voelde. Wel dingen zoals uitstapjes, wat ik wel/niet geverfd heb in huis, dat er weer een verkoudheid in huis heerst en dat soort dingen.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Toen ik nog Facebook had kon ik mij echt kapot ergeren aan mensen die het als een dagboek gebruikte. Kreeg je van die uitgebreide verslagen zoals; vanochtend lekker wakker geworden met kleine en grote man, toen ontbeten, de was gedaan terwijl m'n kleine vriendje tv keek en daarna lekker boodschappen gedaan.' Echt verschrikkelijk vind ik dat, who cares?!
    Of mensen die van elke scheet een foto maken en op internet slingeren.
    Oja of de updates met een dramatische (liefst Engelse met veel spelfouten) tekst. En als mensen dan vragen wat er is niet meer reageren.

Oa daarom heb ik m'n Facebook verwijderd haha. M'n humeur werd er niet beter op.

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik vind het juist erg leuk om te weten en te zien wat vrienden en kennissen doen, het liefst met een foto erbij :) (dus niet die teensttootinfo) vind het echt superleuk om zo toch mijn achternichtjes/neefjes een beetje te zien opgroeien, ondanks dat ik ze niet maandlijks in het echt zie.
    Ik doe ook altijd leuke ideetjes op van anderen. Mijn oude buurvrouw ging vorig jaar naar een maisdoolhof bij een boer. Nooit van geweten, ook geweest en het was zoooo leuk.

Zelf plaats ik ook de doe-dingen op fb. Afgelopen zaterdag naar de bios geweest, vrijdag mijn dochter de vogeltjesdans geleerd (en gefilmd natuurlijk :D) dat soort dingen.
    Mijn dochter is erg ziek geweest (ITP) en hierbij vond ik FB ook erg handig, nu krijg ik geen vervelende vragen bij de ah, want mensen weten er van af.
    Nooit ruzies, ik ben zo snotterig of heb hoofdpijn of oh ik ben mijn huis aan het soppen-dingen.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn achterneefjes en nichtjes zie ik gewoon heel regelmatig :) Ik heb daar dus ook al geen facebook voor nodig. Ik kom uit een grote en hechte familie. Ook de achterneefjes en nichtjes van mijn man zien we 2x per maand of zoiets.

En wb de vervelende vragen over de ITP is dan toch maar een kleine groep die dan op je facebook zit? toen mijn schoonmoeder ziek was duurde een half brood halen wel eens een uur, omdat ik dan ook allerlei mensen tegen kwam die ik nooit in mijn lijst zou zetten, mocht ik facebook hebben en dan toch willen weten hoe het gaat.

Maar mijn man is ook net zo'n oud wijf, zet allerlei onzinnige dingen erop. Heb ik een nieuwe auto, weet iedereen om ons heen het al, terwijl ik dat soort dingen gewoon wil vertellen. Of als hij griep heeft, zet ie het erop. Nou dat vind ik dus echt belachelijk :$ En iedereen die hij in zijn lijst heeft is ook zo...."ben stamppot wezen halen bij de supermarkt" of "oma en opa, ik mis jullie zo...." Ik kan daar gewoon echt niks mee. Als ik dit soort dingen dus hoor (als mijn man ze dus eens voorleest) erger ik me echt groen en geel.

Maar goed, misschien ben ik zelf niet zo sociaal aangelegd......:)

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Grote mijlpalen plaats ik wel. Behalen van studie, geboorte, verjaardag van de kleine. Maar verder plaats ik geen 'dagboek' dingen.

Ik deel (nieuws)berichten die ik grappig vind, of waarvan ik denk dat het goed is voor mn 'vrienden' om ze voorbij te zien komen (bijv waarschuwingen over bepaalde producten, terugroepacties, linkjes van kritische programma's etc).

Verder gebruik ik mijn fb meer als vervanging voor msn.

12. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik gebruik Facebook alleen voor alle leuke dingen, dus geen complete klaagzangen over de laatste loodjes van m'n zwangerschap, geen politieke of religeuze uitlatingen.
    Ik plaats tegenwoordig we veel foto's van bijvoorbeeld de 3D-echo van laatst en de vorderingen in de babykamer. Ik probeer mensen niet onder te spammen :D

13. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.038
    113
    Deze snap ik denk ik niet??

14. In your eyes

Off topic, dat is wel heel toevallig! Mijn eerdere post in dit topic over ziekenhuis van jongste wel delen op Facebook ging ook over ITP. ;)
    Wat dat betreft vind ik het juist wel prettig dat iedereen het weet, en er dus geen scheve blikken ontstaan.

15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik woon in een dorp, dus dat gaat dan hard. Ik kan het trouwens ook gewoon aan mijn tante vertellen, dan weet overmorgen ook iedereen het :D
    Wij hebben ook een mega grote familie, juist daarom vind ik fb handig en leuk. Ik heb nl geen tijd (lees: zin) om iedereen elke maand af te gaan, maar wil wel graag goed contact houden. Het is dus ook puur gemak.
    Volgens mij zou ik zonder fb een uur per dag overhouden hoor...

16. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Off topic; inderdaad toevallig! Je hoort er weinig over, zeker hier bij kinderen. (Een forumlid met een familielid waar ik vragen aan heb kunnen/mogen stellen en waar ik al erg blij mee ben)
    Hoe is het nu met jouw zoontje? Is hij er 'overheen'? Mijn dochter gaat goed, laatste telling 167. Maar we zijn nog steeds angstig en letten overal op.

17. In your eyes

Dochter ;)
    Het heeft bij haar in totaal maar 3,5 week geduurd, (van 4 naar 178 naar 374) met een half jaar later weer een lichte terugval. Houden er rekening mee dat het voor haar een zwakke plek is, en komt bij haar waarschijnlijk alleen naar boven wanneer ze griep/virus krijgt en haar immuumsysteem hard aan de slag moet. Zodra ze daar van hersteld is stabiliseert het zich gelukkig weer..

Wij hebben sindskort nieuwe buren en daar een dochter van heeft het ook gehad, maar buiten dat ook nooit iemand gesproken die er ervaring mee heeft.
    Het is niet niks!

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik heb je een pb gestuurd In Your Eyes...

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik plaats af en toe een foto van mijn dochter.
    En als we ergens heen gaan, (film, zwembad etc) dan plaats ik dat.

Overigens staat alles wat ik erop zet zo ingesteld dat alleen vrienden dit kunnen lezen. Onbekende zien vrij weinig op mijn fb. En heb ook bepaalde mensen geblokkeerd

20. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik vind broccoli heilig, ik eet het met bijna alles.. Dus als er foto's van borden met eten voorbij komt is het bij mij meestal broccoli.. Pasta, roast dinner, omelet.. Ik gooi er altijd broccoli bij.. :cool:

Deel Deze Pagina