Wat zet je op facebook?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kache, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik plaats wat luchtige dingen. Een keer een leuke of grappige foto van mijn dochter. Verder niet veel bijzonders. Was eerder meer van dingen delen, maar tegenwoordig zet ik nog maar 1x per week of zo wat op fb.

We zitten op dit moment best in een rottige situatie en ik zet het niet op fb. Veel weten er ook zo wel van, en mocht ik toch iets 'persoonlijks' willen delen, dan selecteer ik mijn 'vrienden' van wie het wel en niet mag lezen. Een aangepaste lijst...

2. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.486
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik plaats vooral foto's & berichten met wat ik die dag gedaan heb, meer een soort fotodagboek dus. Ik ben wel selectief in welke foto's ik plaats, en plaats ook weer niet elke dag een berichtje wat ik gedaan heb haha.

Toevoeging: privézaken worden hier niet op facebook uitgesproken of geplaatst.

3. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Helemaal niks heb het dichtgegooid

4. Amare

Amare Niet meer actief

M'n huisdieren

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit. Of als ik een feestje heb met vriendinnen, weekendjes weg. Ik plaats sowieso niet met regelmaat.

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik plaats er voornamelijk leuke dingen op. Heel soms een negatief iets als ik het even gehad heb met iets. Maar dat is echt zelden. Ik heb een aantal mensen op m'n FB die erg vaak dingen erop zetten die negatief zijn. Van 'supermoe maar kan nog niet m'n bed in' of 'ow jee, is jantje alweeeer ziek en voel me zelf ook niet goed'. Als ik dat soort berichten meerdere keren per maand voorbij zie komen bij 1 persoon ga ik me irriteren. Heel vervelend hoor, maar wat moet ik ermee?

Verder heb ik een aantal 'regels' voor mezelf. Ik plaats foto's van de kinderen maar niet te vaak, 1 in de twee maanden of zo. Geen foto's van hun in ondergoed/zwemkleding voor het geval dat iemand ermee aan de haal gaat. Ik heb geen collega's op FB want dat wil ik gescheiden houden. En ik hou het oppervlakkig. Aan mijn hele scheiding heb ik geen enkel woord gewijdt op FB. Lang ziektebed en daarna overlijden van mijn opa; 1 bericht. Ik heb ook alleen maar mensen op FB waar ik in het echt ook wat mee heb. Mensen die ik soort van 'verplicht' bevriend mee ben die staan op mijn 'kennissen-lijst'. Als ik dan iets plaats wat hun niks aangaat zet ik het bericht op 'vrienden, behalve kennissen'.

7. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Voornamelijk dagelijkse dingen als uitjes, nieuwtjes en mijlpalen van de kinderen ook wel ziekte maar das meer omdat het over het dagelijks leven gaat. Wat ik zeker niet deel is vooral sex, ruzies en dingen die andere mensen niets aangaan. Foto's plaats ik wel maar alleen voor vrienden en zeker niet openbaar.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zet in principe alleen leuke dingen op Facebook. Maar toen mijn zoontje werd opgenomen heb ik het er ook op gezet. Had ik direct iedereen geïnformeerd. Ik plaats ook gerust foto's van ons hele gezin.

Persoonlijk kan ik helemaal niet tegen mensen die alleen maar klagen op FB over vriendinnen, ouders, werk etc. Die blokkeer ik gewoon, kan ik het ook niet meer lezen.

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Die kennissen-lijst is een goeie!

10. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Ik zet haast niets op Facebook. Soms deel ik een actie waar je wat mee kan winnen of een leuke foto. Maar nooit wat negatiefs of boze reactie.
    Eigenlijk ook niet iets wat ik heb gedaan vandaag.

11. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik houd het vooral luchtig op mijn fb. Geen geklaag, maar ook geen overdreven gelukkige berichten. Gewoon normaal met een beetje humor erin. Bij de meeste berichten vraag ik me ook af: who cares?!

Ik erger me vooral aan statussen die duidelijk zijn geplaatst om reacties te krijgen.. hoe zielig je bent nu je kind al voor de tweede nacht jou uit je slaap houdt.. ik heb twee slechte slapers en kan me de laatste keer doorslapen niet eens herinneren, maar ik denk dat niemand in mijn vriendenlijst dat iets kan schelen.

Heel veel foto's plaatsen van je kinderen en daar dan elke keer opnieuw bijzetten hoe prachtig en geweldig ze zijn is ook niet echt mijn ding.. en dan vooral niet als ze ook zelf nog even die foto's liken ;)

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Mijn grootste ergernissen op fb zijn trouwens niet eens het klagen of veel kinderfoto's ofzo. Soms vind ik het wel eens gezellig om mee te klagen. Waar ik me wel rot aan erger zijn mannen die telkens foto's liken en delen van vrouwen die hopelijk iig nog meerderjarig zijn. En dingen over Wilders plus racistische dingen. Die mensen verdwijnen heel snel uit mijn lijst, familie of niet.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben erg op mn privé gesteld. Ik zet er soms een foto op van mij en mn man maar over het algemeen alleen mezelf. Ik zet er geen dingen op met wat ik ga doen of ga eten. Ik heb laatst wel een blog gedeeld over onze vruchtbaarheidsproblemen om mensen er meer bewust van te laten worden.

Ik wil later ook onder geen enkele voorwaarden een foto van ons kind op fb. Ik verbied dat echt. Degene die het wel doet krijgt zwaar ruzie.

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    eigenlijk plaats ik niets op facebook, heb facebook om dingen te verkopen in de verkoophoekjes, of weg te g (ceven in de weggeef hoeken

ook om contact te hebben met lotgenoten mbt de aandoening van ons vierde kindje (Midden rif breuk waar organen in zijn gaan zitten)

ik heb een geboorte fotograaf gehad bij mijn bevalling, zij schrijft vaak op facebook een verhaaltje over de bevalling die ze heeft mogen foto graveren, ze vroeg of ze ook over mijn bevalling mocht schrijven en dat vond ik oke,

het was een hele heftige geboorte dat ook op haar indruk heeft gemaakt, ze heeft veel volgers en bekenden en daardoor kreeg ik allemaal mensen op mijn facebook die wouden weten hoe het met onze zoon was, daarom heb ik de eerste weken in het ziekenhuis regelmatig een update op facebook gezet.

15. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik plaats zelden iets. Mijn laatste activiteit was in september, toen ik mijn omslagfoto had gewijzigd. Af en toe deel ik foto's, Funda links of nieuwsberichten.
    Ik heb helemaal geen zin om dagelijkse dingen of uitjes met iedereen of een groepje te delen, laat staan om de tijd te maken om alles nog eens op Facebook te plaatsen. Ben ik veel te introvert voor.

16. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Af en toe een foto van de kleine als ie weer iets geks uithaalt, deel soms wel eens een grappig of interessant artikel. That's about it. Zeurende en constant klagende mensen gaan vaak exit, daar heb ik geen zin in :D

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik plaats van alles en nog wat op Facebook. Heb geen geheimen en bij mij zal je dus echt wel eens een klaag berichtje over mijn man, familie, vriendinnen of wat dan ook ziet. Heb op dit moment ook alleen maar mensen er op staan die ik persoonlijk ook echt ken, de meeste zie ik ook gewoon dagelijks.

Heb altijd gezegd dat als mensen zich niet kunnen vinden in de dingen die ik plaats op mijn Facebook zich maar moeten ontvrienden. Ik ga mij niet aanpassen voor andere op mijn Facebook en verwacht ook niet dat andere dat voor mij doen.

Maar ik kan zo dagen niets plaatsen en dan ineens een dag veel foto's van de kinderen ofzo.

Ik beheer een regionale vacature bank die ik dagelijks bijwerk dus ben wel veel te vinden op Facebook maar op mijn privé Facebook de ene dag meer dan de andere.

18. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Eigenlijk heel erg weinig.
    Geen foto's van kinderen. Geen bijzonderheden.
    Alleen algemene berichten af en toe die leuk zijn om te delen. En alles wat ik like of iets haal ik een maand later weer weg. Elke maand schoon ik de vorige maand op.
    Ik doe er eigenlijk weinig meer mee, heb hem meer nog uit gewoonte.

Deel Deze Pagina