Heftige pijn bovenbuik

Discussie in 'De lounge' gestart door Lavita, 8 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Dag dames,

Op de dag dat ik precies 30 weken zwanger was van mijn dochtertje, nu bijna 3 jaar geleden, werd ik wakker met een heftige pijn links in mijn bovenbuik. Ik kon niks meer. Alleen stil liggen wachten tot het overging. Alle controles bij de verloskundige waren goed, dus we hielden het erop dat het een behoorlijk beurse plek was door het niet geringe geschop van mijn dochter. Zo plotseling als het kwam, was het ook weer verdwenen. Ik heb het tijdens mijn zwangerschap nog een keer of drie gehad en telkens trok het na een paar uur vanzelf weg.

Een paar weken na de bevalling van mijn dochtertje kreeg ik dezelfde klachten weer. Ik kon niet meer rechtop staan van de pijn en iedere aanraking in de buurt van mijn navel deed me opvliegen van de pijn. Na een uurtje trok het weg. Tot aan afgelopen weekend was dit een steeds terugkerend verhaal. Zo eens in de paar weken vlamde de pijn op en zakte het na een uurtje weer. Misschien dom, maar ik heb me nooit zorgen gemaakt en daarom ook nooit medische hulp gezocht.

Tot dus afgelopen weekend. Het begon vrijdagavond en in plaats van dat het na een uur verdween, was het er zondag nog, maar dan tien keer zo erg. Mijn ouders, waar we die dag waren voor een verjaardag, waren er klaar mee. Ik moest de dokterswacht bellen. Zo gezegd, zo gedaan. De arts schrok van de hoeveelheid pijn die ik had, maar kon er zijn vinger niet op leggen. Ik heb allemaal onderzoeken gehad en ben uiteindelijk doorverwezen naar de spoed. Daar kreeg ik nog meer onderzoeken, een echo, maar ze konden helemaal niks vinden.

Daarom ben ik benieuwd of er dames zijn met dezelfde klachten. Hebben ze een oorzaak kunnen vinden?

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik ben liever zo volledig mogelijk.

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Hartklachten? Is een wilde gok maar bij vrouwen vertalen hartklachten zich soms als buikpijn.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hebben ze je ook gecontroleerd op galstenen?

4. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Hartklachten zijn gelukkig uitgesloten.

Ysabella en iMoeder vinden dit leuk.
  5. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik denk als eerste aan koliek van een galsteen als ik je verhaal zo lees.

Ysabella en Bailey07 vinden dit leuk.
  6. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Nee. De arts liet de optie wel een keer voorzichtig vallen, maar deed dat af als zeer onwaarschijnlijk omdat ik tijdens zo’n “pijnaanval” heel stil moet zitten of liggen. Bij galstenen heb je juist bewegingsdrang.

7. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Mijn moeder heeft zelfs na het verwijderen van haar galblaas nog aanvallen.. die heeft dan ook geen bewegingsdrang maar staat dan voorovergebukt tegen een kast aan. Ik neem aan dat ze bij het maken van de echo ook naar je galblaas hebben gekeken? Want iets afdoen als zeer onwaarschijnlijk omdat je wilt zitten of liggen vind ik echt slecht. Als ik jouw verhaal hoor denk ik ook galstenen.

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Nou en dat is dus onzin, want ik had precies hetzelfde als jij en moest ook doodstil zitten en ik had uiteindelijk een ontstoken galblaas door de galstenen.

9. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Dat denk ik wel. Ze hebben een echo gemaakt van de gehele bovenbuik en er waren geen afwijkingen te zien.

10. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Maar dan zouden ze bij mij toch op de echo gezien zijn?

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Maar ze konden niks vinden en toen ben je naar huis gestuurd. Wat voor advies heb je gekregen? Ik zou persoonlijk teruggaan naar de huisarts en eisen dat je een doorverwijzing krijgt naar een internist oid zodat uitgezocht kan worden waar het nu vandaan komt.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Galstenen of nierkolieken?
    Vind het een beetje raar dat ze je zo hebben weggestuurd eigenlijk..

Lavita, Ysabella en Zusterke vinden dit leuk.
  13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Lees deze site even. Misschien herken je jezelf hierin? De aandoening hier heet Acnes, niet te verwarren met Acné.
    Zelf heb ik het eens in de zoveel tijd, vooral als ik s' ochtends wakker word en mij dan om wil draaien of wil gaan zitten, dan komt er een zenuw klem te zitten in de buikwand en gil ik het echt uit van de pijn. Omdat het bij mij altijd zeer kortdurend is en iets is wat maar eens de de zoveel tijd terugkomt laat ik er niets aan doen. Maar het kan wel.
    Misschien lijkt wat jij voelt hier helemaal niet op, maar wie weet...

Zie link:
    https://www.mmc.nl/solvimax/aandoening-en-behandeling/buikwandpijnsyndroom-acnes/

14. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste onderzoek en opname vonden ze niks. Waarschijnlijk galstenen/gruis geweest wat zelf weg was gegaan gelukkig. Ik moest het in de gaten houden en direct aan de bel trekken als de klachten weer kwamen.

Echter een paar weken later weer aanvallen en werden dit keer wel galstenen geconstateerd!
    Ik zou echt even een second opinieonderzoek aanvragen. Misschien voor dit en anders sowieso algehele controle. Want zulke pijn hebben is niet normaal en moet ergens vandaan komen.

15. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Vandaag heb ik een echo gehad voor zowel pijn in de linkerzijde als rechterzijde. Bij de rechterzijde zaten galstenen. Voor zover ik weet is de pijn daarvan over het algemeen rechts te voelen.
    Voor de pijn links zijn we al wat langer aan het zoeken. De dokter wil nu beginnen met darmonderzoek. Misschien dat je daar nog naar kunt vragen?

Lavita vindt dit leuk.
  16. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Galblaas zit rechts, niet links en met echo en als bloedonderzoek en echo niets afwijkends laten zien is de kans dat het daarvan komt wel heel klein.

Ik moest ook meteen aan ACNES denken. Bij wijze van test kan de chirurg een verdoving zetten rondom de "beklemde" zenuw. Als dat werkt kunnen ze evt de zenuw definitief uitschakelen.

Lavita vindt dit leuk.
  17. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Raar dat ze je gewoon naar huis sturen. En ook dat je er zo lang mee blijft rondlopen. Mij doet het ook aan gal- of nierkolieken denken.
    Bij mijn galkolieken (tijdens zwangerschap eerste begonnen) kon ik enkel neerzitten met mijn rug tegen een koud oppervlak. (tegels douche) En dan spugen tot en met van de pijn.
    Toen ik het opnieuw kreeg 5 weken na de bevalling, direct naar de huisarts gegaan. Die heeft bloed getrokken en bleek dat mijn pancreas al ontstoken was van de galkolieken. Dus die avond met spoed naar het ziekenhuis en dag erna geopereerd en galblaas verwijderd.

Oh, die pijn in bovenbuik bij mij was helemaal rondom, dus niet enkel rechts of links, maar hele buik en rug.
    Veel beterschap en hopelijk weet je snel meer.

Lavita vindt dit leuk.
  18. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Gal zit rechts
    Maar zou je binnenstebuiten laten keren als het blijft

Lavita vindt dit leuk.
  19. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ik heb het advies gekregen om weer contact op te nemen met de huisarts als de klachten blijven.

20. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ik herken mezelf er eigenlijk vrijwel niet in. Bij mij is de pijn niet met één vinger aan te wijzen bijvoorbeeld en ik heb ook geen pijn of doof gevoel aan mijn huid...

Madelie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina