Ik ben al 2 dagen niet lekker. steeds aan het snotteren. Alles doet me zeer. Direct moe als ik wat gedaan heb. Zaterdagavond moet ik voor 2 n8en de n8 in. Dat zie ik nu niet zitten. Dus ik heb me vanmorgen ziek gemeld, zodat ze op tijd een andere n8dienst kunnen vinden. Nou geloofd mijn leidinggevende mij niet. Ik had eerder aangegeven om niet te veel n8en te draaien. Ik werk een klein contract en ik kan lichamelijk niet tegen de n8en. Maar als ik ze moet draaien doe ik het wel. Hoort bij mijn baan. Dus doordat ik dit heb aangegeven geloofd hij mij niet. Hij heeft 2 x gebeld. Heb 2 x gezegd dat ik mij ziek meld en dus niet ga werken. Volgens hem kon ik zondag dan wel weer de n8 in wat dan was ik vast wel weer beter. Ik heb hem duidelijk verteld dat ik heel gemeen vind dat hij mij zo behandeld. Nou wil hij volgende week vrijdag een gesprek hierover. Heb hem wel gevraagd wat hij hiermee wil bereiken. Ziek is ziek toch? Hij werk n u zo'n 3 jaar bij onze organisatie en 2 jaar geleden heeft hij er 13 collega's uitgewerkt. Sommigen zijn zelfs om geestelijke redenen door hem weg gegaan. Ik heb mij dat wel altijd erg aangetrokken vond het erg voor mijn collega's, maar had wel zo iets dat moet ik zelfs ervaren. Dus dat heb ik nu. Hij is een tijdje op non actief gezet, maar mocht terug wegens goed gedrag. Maar het blijkt hij is niet te vertrouwen. Het is een heel verhaal sorry
volgens mij zijn alle bazen tegenwoordig van die eikels. kon hij niet aan je stem horen dat je echt verkouden bent dan? wat moeilijk als het zijn woord tegen het jouwe wordt, bah bah. veel beterschap hoor.
Lastig verhaal! Maar dat is met ziekte altijd; je weet nooit wat iemand heeft en voelt. Zoals je het omschrijft kan ik het me ergens van jouw baas voorstellen. Die denk natuurlijk; ze wil geen nachten meer, en nu belt ze vrijdag al dat ze zaterdag- en zondagnacht ziek is. Dat kan een beetje apart overkomen. Maar dat zegt niet dat jij liegt natuurlijk!!! Hebben jullie geen arbo-arts dan? Als jij je ziek meldt, en je baas gelooft het niet, dan stuurt hij toch een arbo-arts langs om bij je te controleren? Die is onafhankelijk, en volgens mij is zijn mening ook bindend, maar dat weet ik niet zeker...
Nee wij hebben 1 van buiten af. Maar zijn wil is wet. Zo gaat dat tegenwoordig. Ze vinden je heel leuk als je alles voor ze doet. Ik snap het ook hoor, maar heb heel duidelijk gezegd dat als ik de n8en moet draaien ik dat ook doe.
Sorry maar nav je verhaal sluit ik me hierbij aan. Niet om je aan te vallen maar het zou bij mij ook zo zijn overgekomen. Beterschap voor jou!
Een arbo-dienst is (volgens mij) altijd van buitenaf, daardoor is hij ook onafhankelijk. Krijgen jullie dan nooit thuis controle als jullie ziek zijn? Ik vind het wel erg rot voor je, dat je nu net ziek moet worden nadat je aangegeven hebt minder nachten te willen draaien! Ik kan me voorstellen dat je je een soort van schuldig voelt, terwijl je niks fout doet! Balen!
Tja dat je je voor morgen afmeld oke, maar ik zou voor de zondag afgesproken hebben dat je daar morgen over zou bellen, ik als baas zou ook zeggen we praten dan zaterdag wel even over de zondag.
Jij bent wegens privacy overwegingen niet verplicht om tegen je werkgever te vertellen wat je mankeert. Je kan namelijk wel een ernstige soa hebben oid. Dus volgende keer gewoon zeggen dat je deze gesprekken liever met een deskundige, dus een arbo, voert.
Dat ik dat heb aangegeven is al een maand geleden. Maar het was dus niet erg geweest als ik dagdiensten had gehad. Ze regelen het maar daar. Ziek is ziek. En dat ben ik nooit. Ben er altijd, werk ook extra als het nodig moet zijn.
Ik snap dat het voor jou balen is, maar ik snap ook dat je baas zich even achter zn oren krabt..... ik zou eerlijk gezegd ook twijfelen als je voor mij werktte. Het gesprek kan dan wel een maand geleden zijn, maar je zegt ook een klein contract te hebben met af en toe een nacht.... kans is dus ook groot dat dit dan 1 van de eerste nachten zijn na het gesprek. Ik wens je wel beterschap!
Ik vind het heel aardig van je dat je je nu al ziek meldt voor morgen zodat ze een ander kunnen zoeken voor de nachtdienst, maar in mijn ogen klopt dat ook niet helemaal. Of denk ik nu te moeilijk? Je kunt nu toch eigenlijk niet weten hoe je je morgen voelt? Misschien doet een nacht slaap en een hete douche wel wonderen en kan je gewoon de nachtdienst in... En anders in elk geval wat dobbel zegt.
het is lastig!! ik werk ook in de zorg, en vervanging zoeken in het weekend is heeel lastig! dus ik zou mij ook nu al ziekmelden als ik mij nu al heel beroerd voel. Je kun dan alijd zondag morgen nog bellen dat het wel lukt Ik heb regelmatig mijn kop gestoten doordat ik van te voren zei dat ik dan en dan weer kon werken en ik mij de avond er voor toch nog af moest melden dat het nog niet ging.
Ik heb er iid nog aan gedacht van prima bel ik dan, maar dan meld ik mij die zondagochtend ziek. Ik voel me zo ziek dat ik weet dat het morgen nog niet beter is. Maar dan zitten ze in het weekend dan niet iedereen wil in het weekend de n8 in. We hadden het laatst nog op de afdeling. Nou het geeft een stress van hier tot en met om iets te regelen.
Ziek is ziek ja, maar sommige bazen vinden die regel alleen van toepassing als ze zelf iets mankeren. Trek je er niks van aan en ziek goed uit. Een schuldgevoel kun je er nu niet bij gebruiken. Ik vind het juist goed dat je rekening probeert te houden met de organisatie, zodat ze nog iemand kunnen regelen voor het weekend. Volgende keer niet meer doen hoor, hij denkt ook niet aan jou welzijn.
Sorry, maar aan de hand van je verhaal vind ik je baas geen eikel. Hoe weet je nou of je morgenavond je ook nog zo ziek voelt? Laat staan zondag? Het is natuurlijk heel aardig van je dat je vooruit denkt voor je baas, maar aan de andere kant kun je ook niet weten of je dan nog ziek bent. Ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik mij de ene dag ontzettend beroerd voelde, maar dat de volgende dag, na een goede nachtrust het stukken beter ging. Ik begrijp je baas eerlijk gezegd heel goed.
Dus als je een dagdienst had gehad kon je wel werken, maar voor de nachtdiensten ben je te ziek? Ik snap jou baas eerlijk gezegd wel hoor, ik zou je denk ik ook niet geloven. Sorry. En wat anderen ook al zeggen: Je kunt je toch niet op vrijdag al ziekmelden voor de zondag.
ik zou zeggen ga even naar de dokter.... misschien krijg je een kuurtje of wat anders, dan sta je sterker!
lochies dat het minder erg is, je laat een ander er voor opdraaien voor de nachtdiensten, en ja sorry maar je kan prima op het forum komen, beetje verkouden komthet op mij over, en als inderdaad geen zin in de nachtdienst. ja klinkt hard, maar je wilt neem ik aan een eerlijke kijk op je verhaal. en dit is mijn kijk. hoeveel nachtdiensten heb je eigelijk al gedraaid naar het laatste gesprek met je baas, dat je ze liever niet draait?? je bent me geen andwoord verschuldigt natuurlijk, maar als dit je eerste nachtdienst is sinds het gesprek, ja dan is het helemaal begrijplijk dat je baas je niet gelooft. nogmaals, ik wens jenatuurlijk wel beterschap en weisheid toe, wellicht zondag toch proberen de dienst te draaien, ben je dik 2 dagen verder, kan je wel weer kiplekker zijn.