Zondag gaan we brunch lunchen bij mijn ouders en heb ik zo’n plank met van alles besteld. In de avond soepje bij mijn ouders. zondag gaan we op pad dus niks bijzonders. In de avond maak ik asperges voor mijn man en mij en iets makkelijks/lekkers voor de kinderen.
Zoon (9) en ik gaan zondagochtend werken ( vrijwilligerswerk) , wij helpen bij een oudere organisatie bij het paasontbijt Meestal geen lunch meer nodig. Anders hebben we brunch broodjes. Savonds hapjes, gerookte zalm, stokbrood etc Maandag normaal ontbijt, smiddags broodjes / mini croissant , savonds varkenshaas, groente, gebakken aardappelen En zeker ook paaseitjes en een paashaas. Oja en we hebben feesstol!
Nee ook niet, dat is een Katholiek gebruik geloof ik. Wij gaan naar de kerk en genieten van de extra dag vrij.
Hier niks extra gekocht want ik ben toch maar alleen en beide Paasdagen ga ik lekker op pad dus ik zie wel.
zondag alleen lunch hier thuis. Ik haal 's morgens verse gebakken broodjes bij de Jumbo, veel lekkerder dan die afbakbroodjes en scheelt tijd, appelflapjes bakken en kleine worstenbroodjes ( ik gruwel van die laatste maar vindt de rest wel lekker Wrapjes rollen, verse sapjes, lekker beleg en een paasbrood en dat is dan wel weer genoeg om een hele dag vooruit te kunnen. Wordt wel een volle tafel, grootouders van beide kanten en aanhang van de oudste kinderen, wel altijd gezellig. Verder geen plannen met de Pasen, misschien de zolder opruimen.
Zondag koffie bij mijn schoonouders en dan in de avond eten bij mijn ouders waar ik het voorgerecht voor maak (Japans gerechtje met tuinbonen). Dat is het wel wat pasen betreft.
Precies dit - is n dag als n ander. Was niet eens bij mij opgekomen om daar een hele dag/maaltijd rond te bouwen
Niks, want de kinderen zijn op 2-daags toernooi en wij hebben daar in de buurt ook een hotel geboekt. Ik schuif aan bij het ontbijtbuffet bij vd Valk
Voor ons is de vastentijd anders dan de ramadan. Wij eten en drinken wel, maar bijv een boterham minder dan normaal en bijv door niet te snoepen, behalve op zondag. Ook zijn er mensen die zichzelf andere dingen onthouden zoals bijv niet de social medias te volgen of door bijv geen alcohol te drinken of niet te roken. waar het om gaat is dus meer : jezelf onthouden van extra dingen. zoals vandaag ( goede vrijdag) eten wij ipv echt warm avondeten eenvoudig vanavond; brood met ei
Paar gekookte eitjes bij t ontbijt meer niet. Maar ik heb ook he-le-maal niks met pasen eerlijk gezegd. Pinksteren nog minder. Aangezien de enige inspanning dan ook van mij komt, laat maar zitten.
Dat is bij veel moslims ook Ik ben bv ook niet actief op sociale media nu. Overigens zijn er wel degelijk christenen die op dezelfde manier als ons vasten, met verschil dat wij wel "ontbijten", vóór het ochtend wordt), maar ook dat doen zij niet. En zij eten tijdens hun enige maaltijd veganistisch. Dat zijn vaak wel orthodoxe christenen. Vandaar dat ik dat 'Niks' van YaelStone zo opvatte, maar ik las het denk ik een beetje te letterlijk, ze bedoelde waarschijnlijk 'niks bijzonders'. Overigens was het katholieke vasten tot in de middeleeuwen ook zo dat er letterlijk niets werd gegeten, dat is in de loop der eeuwen wel veranderd. De orthodoxen hebben dus aan het oorspronkelijke vasten vastgehouden. Maargoed dat is allemaal erg offtopic.
Klopt. Maar het vasten in deze tijd is meestal zoals ik had omschreven, maar eigenlijk maakt bijna iedereen zijn of haar eigen persoonlijke keuze hierin. Meer dan bij moslims waar het meer vastomlijnd is wat wel en niet mag en tussen welke tijden er wel of niet gegeten en gedronken mag worden.
Niks, dochter maak ik bij het ontbijt nergens blij mee, man heeft misofonie dus eet het liefst níet samen en slaapt veel langer uit dan ik, dus die ontbijtjes zijn hier altijd top Vroegah thuis vond ik dat wel gezellig hoor! Verder heb ik wat tegen dat gevreet buiten paasontbijtje om dan. Oke met kerst maar tegenwoordig ook met pasen, valentijn, enweetikveelwat. We eten tussendoor soms gewoon iets luxe als we er zin in hebben. Ik krijg wel een heerlijk stukje tulband van mn moeder, traditie
Voor beide paasdagen eea gehaald om uitgebreid te brunchen. Afbakbroodjes, Danerolles, stol, een of andere soezenkrans, en wat beleg wat we weinig hebben normaliter zoals filet american en rookvlees. Uiteraard verder een gekookt eitje erbij. Verder wat paaschocolade voor bij de thee. Avondeten bedenken we op de dag zelf wel. Genoeg in huis. Naast dat bij ons meer gericht is op diner en pasen op brunchen, ook niet de tijd en energie gehad afgelopen week hier speciaals iets voor uit te zoeken. Mijn man werd afgelopen maandag opgenomen vanwege een blindedarmontsteking (weekend ervoor werd er behandeling gestart op blaasontsteking aangezien de diptest positief was. De kweek bleek dus negatief), dinsdag werd hij geopereerd en bleek er sprake te zijn van een perforatie dus aan het antibiotica infuus en gister eind van de middag naar huis. Had/heb 'even' wat anders aan mijn hoofd. Ach, zolang ik zaterdagavond paaseitjes verstop voor de jongste kan pasen is pasen geslaagd!
Ik heb bezoeken voorzie iets brunch achtig. Notenbrood Koffiekoeken Bagel, pistolet, zachte broodjes Pancakes Soorten kazen ( jonge, oude, brie, ....) Gerookte zalm Fijne vleeswaren Spek met eieren Iets om te smeren ( preparé, eiersalade of zoiets,....) Alcohol vrije bubbels Verse fruitsap Smoothie Koffie Thee Zelfgemaakte granola Yoghurt Vers fruit Confituur Choco Honing Tomaat mozzarella Salade ( nog eens over nadenken) Quiche Dessertjes doe ik gewoon een profitorol toren en een snoep bord ( zuurtjes, zoet, neuzekes, pralines, ....)
Niet veel bijzonders eigenlijk.. paasbroodjes, croissants, gekookte eieren, zalm, salades, verse jus, matzes.. Voor het avondeten nog geen idee. Morgen nog even boodschappen doen. Ik wil morgen ook nog een carrot cake tulband maken, maar mijn energie is momenteel ver te zoeken dus ik wacht even af hoe ik mij morgen voel.
Mijn moeder komt zondag brunchen. Ik heb: Danerolls croissants Kaasbroodjes Worstenbroodjes Suikerbrood Chocoladebroodjes Brioche Verschillende afbakbroodjes Crompouce en cronaantjes Donut³s Pancakes Gehaktballetjes in tomatensaus Rundvleessalade Hardgekookte eieren Gewone eieren en spek Carpaccio Rosbief Beenhamsalade Rambol Verschillende soorten vleeswaren en kaas Paashagel Aspergessoep S avonds eten we bij schoonouders. Tweede paasdag hebben we een lummeldag en eten we dat wat op zondag niet is op gegaan.