Wat zet jij op tafel met Paasdagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 28 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.353
    1.480
    113
    Vrouw
    Zondag gaan we brunch lunchen bij mijn ouders en heb ik zo’n plank met van alles besteld. In de avond soepje bij mijn ouders.

zondag gaan we op pad dus niks bijzonders. In de avond maak ik asperges voor mijn man en mij en iets makkelijks/lekkers voor de kinderen.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.499
    10.408
    113
    #42 owly, 29 mrt 2024
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2024
    Zoon (9) en ik gaan zondagochtend werken ( vrijwilligerswerk) , wij helpen bij een oudere organisatie bij het paasontbijt:D

Meestal geen lunch meer nodig. Anders hebben we brunch broodjes.

Savonds hapjes, gerookte zalm, stokbrood etc

Maandag normaal ontbijt, smiddags broodjes / mini croissant , savonds varkenshaas, groente, gebakken aardappelen

En zeker ook paaseitjes en een paashaas.:)
    Oja en we hebben feesstol!

NiVa0230 en Chillin vinden dit leuk.
  3. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.443
    4.371
    113
    Nee ook niet, dat is een Katholiek gebruik geloof ik. Wij gaan naar de kerk en genieten van de extra dag vrij.

Spectre en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.786
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hier niks extra gekocht want ik ben toch maar alleen en beide Paasdagen ga ik lekker op pad dus ik zie wel.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    zondag alleen lunch hier thuis. Ik haal 's morgens verse gebakken broodjes bij de Jumbo, veel lekkerder dan die afbakbroodjes en scheelt tijd, appelflapjes bakken en kleine worstenbroodjes ( ik gruwel van die laatste maar vindt de rest wel lekker ;)
    Wrapjes rollen, verse sapjes, lekker beleg en een paasbrood en dat is dan wel weer genoeg om een hele dag vooruit te kunnen.
    Wordt wel een volle tafel, grootouders van beide kanten en aanhang van de oudste kinderen, wel altijd gezellig.
    Verder geen plannen met de Pasen, misschien de zolder opruimen.

6. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.909
    4.184
    113
    Vrouw
    Zondag koffie bij mijn schoonouders en dan in de avond eten bij mijn ouders waar ik het voorgerecht voor maak (Japans gerechtje met tuinbonen).
    Dat is het wel wat pasen betreft.

7. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum België
    Precies dit - is n dag als n ander. Was niet eens bij mij opgekomen om daar een hele dag/maaltijd rond te bouwen :oops:

8. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.877
    4.133
    113
    Niks, want de kinderen zijn op 2-daags toernooi en wij hebben daar in de buurt ook een hotel geboekt. Ik schuif aan bij het ontbijtbuffet bij vd Valk:)

9. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.401
    4.442
    113
    Vrouw
    Voor ons is de vastentijd anders dan de ramadan. Wij eten en drinken wel, maar bijv een boterham minder dan normaal en bijv door niet te snoepen, behalve op zondag. Ook zijn er mensen die zichzelf andere dingen onthouden zoals bijv niet de social medias te volgen of door bijv geen alcohol te drinken of niet te roken.

waar het om gaat is dus meer : jezelf onthouden van extra dingen.

zoals vandaag ( goede vrijdag) eten wij ipv echt warm avondeten eenvoudig vanavond; brood met ei

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    Paar gekookte eitjes bij t ontbijt meer niet. Maar ik heb ook he-le-maal niks met pasen eerlijk gezegd. Pinksteren nog minder.

Aangezien de enige inspanning dan ook van mij komt, laat maar zitten.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Je moet toch eten he? Dan kun je het net zo goed gezellig maken en wat extra's doen.

Sado, Cornflake en Adje vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.646
    22.085
    113
    Dat is bij veel moslims ook :) Ik ben bv ook niet actief op sociale media nu.
    Overigens zijn er wel degelijk christenen die op dezelfde manier als ons vasten, met verschil dat wij wel "ontbijten", vóór het ochtend wordt), maar ook dat doen zij niet. En zij eten tijdens hun enige maaltijd veganistisch. Dat zijn vaak wel orthodoxe christenen. Vandaar dat ik dat 'Niks' van YaelStone zo opvatte, maar ik las het denk ik een beetje te letterlijk, ze bedoelde waarschijnlijk 'niks bijzonders'.
    Overigens was het katholieke vasten tot in de middeleeuwen ook zo dat er letterlijk niets werd gegeten, dat is in de loop der eeuwen wel veranderd. De orthodoxen hebben dus aan het oorspronkelijke vasten vastgehouden. Maargoed dat is allemaal erg offtopic.

13. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.401
    4.442
    113
    Vrouw
    Klopt. Maar het vasten in deze tijd is meestal zoals ik had omschreven, maar eigenlijk maakt bijna iedereen zijn of haar eigen persoonlijke keuze hierin. Meer dan bij moslims waar het meer vastomlijnd is wat wel en niet mag en tussen welke tijden er wel of niet gegeten en gedronken mag worden.

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.499
    10.408
    113
    Nou dat is niet verkeerd! Ontbijt bij van der Valk vinden wij wel erg lekker:D

olleke vindt dit leuk.
  15. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.077
    2.891
    113
    Niks, dochter maak ik bij het ontbijt nergens blij mee, man heeft misofonie dus eet het liefst níet samen en slaapt veel langer uit dan ik, dus die ontbijtjes zijn hier altijd top :roflmao: Vroegah thuis vond ik dat wel gezellig hoor!

Verder heb ik wat tegen dat gevreet buiten paasontbijtje om dan. Oke met kerst maar tegenwoordig ook met pasen, valentijn, enweetikveelwat. We eten tussendoor soms gewoon iets luxe als we er zin in hebben.

Ik krijg wel een heerlijk stukje tulband van mn moeder, traditie ;)

16. PeChAn

PeChAn Actief lid

11 mrt 2022
    288
    316
    63
    Vrouw
    Voor beide paasdagen eea gehaald om uitgebreid te brunchen. Afbakbroodjes, Danerolles, stol, een of andere soezenkrans, en wat beleg wat we weinig hebben normaliter zoals filet american en rookvlees.
    Uiteraard verder een gekookt eitje erbij.

Verder wat paaschocolade voor bij de thee.

Avondeten bedenken we op de dag zelf wel. Genoeg in huis. Naast dat bij ons meer gericht is op diner en pasen op brunchen, ook niet de tijd en energie gehad afgelopen week hier speciaals iets voor uit te zoeken. Mijn man werd afgelopen maandag opgenomen vanwege een blindedarmontsteking (weekend ervoor werd er behandeling gestart op blaasontsteking aangezien de diptest positief was. De kweek bleek dus negatief), dinsdag werd hij geopereerd en bleek er sprake te zijn van een perforatie dus aan het antibiotica infuus en gister eind van de middag naar huis.

Had/heb 'even' wat anders aan mijn hoofd.

Ach, zolang ik zaterdagavond paaseitjes verstop voor de jongste kan pasen is pasen geslaagd!

17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.906
    19.090
    113
    Vrouw
    Ik heb bezoeken voorzie iets brunch achtig.

Notenbrood
    Koffiekoeken
    Bagel, pistolet, zachte broodjes
    Pancakes

Soorten kazen ( jonge, oude, brie, ....)
    Gerookte zalm
    Fijne vleeswaren
    Spek met eieren
    Iets om te smeren ( preparé, eiersalade of zoiets,....)

Alcohol vrije bubbels
    Verse fruitsap
    Smoothie
    Koffie
    Thee

Zelfgemaakte granola
    Yoghurt
    Vers fruit

Confituur
    Choco
    Honing

Tomaat mozzarella
    Salade ( nog eens over nadenken)
    Quiche

Dessertjes doe ik gewoon een profitorol toren en een snoep bord ( zuurtjes, zoet, neuzekes, pralines, ....)

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.061
    18.856
    113
    Vrouw
    Niet veel bijzonders eigenlijk.. paasbroodjes, croissants, gekookte eieren, zalm, salades, verse jus, matzes..
    Voor het avondeten nog geen idee. Morgen nog even boodschappen doen.
    Ik wil morgen ook nog een carrot cake tulband maken, maar mijn energie is momenteel ver te zoeken dus ik wacht even af hoe ik mij morgen voel.

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.499
    10.408
    113
    Ooh jemig, dan heb je inderdaad wat anders aan he hoofd. Hopelijk knapt hij snel op!

PeChAn vindt dit leuk.
  20. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Mijn moeder komt zondag brunchen. Ik heb:
    Danerolls croissants
    Kaasbroodjes
    Worstenbroodjes
    Suikerbrood
    Chocoladebroodjes
    Brioche
    Verschillende afbakbroodjes
    Crompouce en cronaantjes
    Donut³s
    Pancakes
    Gehaktballetjes in tomatensaus
    Rundvleessalade
    Hardgekookte eieren
    Gewone eieren en spek
    Carpaccio
    Rosbief
    Beenhamsalade
    Rambol
    Verschillende soorten vleeswaren en kaas
    Paashagel
    Aspergessoep

S avonds eten we bij schoonouders. Tweede paasdag hebben we een lummeldag en eten we dat wat op zondag niet is op gegaan.

Deel Deze Pagina