Muggen

Discussie in 'De lounge' gestart door Djamila, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Van de week hadden we een mug op de kamer en het was nog een dikke ook. Toen begonnen we er eens over na te denken. Wat nou als een mug iemand steekt met AIDS, en daarna iemand anders steekt, dan heeft die het toch ook??
    Ben ik nou de eneige die zo ver na denkt over muggen of zijn er meer die er al eens over hebben gedacht?

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb er ook al eens over nagedacht hoor. Vindt die beesten maar niks, wie weet wat voor enge ziektes je op deze manier er allemaal door kan krijgen, brr.

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    Belgiƫ
    Heb me dit ook al afgevraagd... feit is wel dat een mug geen bloed terug zal "spuwen", dus denk niet dat je AIDS kan krijgen van een mug. Maar ja, het spreekt wel tot de verbeelding he.

4. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Haha, ik dacht dat ik de enige was die daar zo over nadacht. Maar niet dus.
    Ik weet het ook niet. Vind het ook altijd maar een eng idee....

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik heb er ook al eens over gedacht. niet zo gek dus als ik dit zo lees

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Volgens mij kan dat niet (ooit eens gehoord, weet er het fijne niet van)

7. Tese

Tese Niet meer actief

Tuurlijk kan dat wel. Ze brengen ook andere ziektes over

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Nee muggen kunnen geen aids overbrengen.. om aids te kunnen overbrengen moet het ten eerste in het bloed van de 'overbrenger' terecht komen.. en ten tweede moet het bloed van de 'overbrenger' in jou terecht komen. Muggen kunnen zelf geen aids krijgen, en daarbij zuigen ze bloed bij jou weg doormiddel van speekselinjectie..

Wel kunnen ze andere ziektes overbrengen, maar daarvoor moet de ziekte wel overleven in de mug zelf en kan dat overgebracht worden door het speeksel waar de ziektekiemen in zitten. Aids kan niet in de mug overleven.

Maar snap wel dat je hierover nadenkt haha.. heb ik nu dus ook gedaan ;) Vraag me dan wel weer af of muggen een verkoudheid kunnen overbrengen.. maar lijkt me toch wel sterk... heb nog nooit een mug horen niezen :p Hmm maar nu ik er meer over nadenk... zou het opzich wel kunnen dat ze een verkoudheid over kunnen brengen..want dat virus zit dan wellicht in het speeksel...

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Haha een mug die niest, dat zal wel grappig klinken. Daar heb ik dan nog nooit over nagedacht.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

aids kunnen ze niet overbrengen. is al uitgelegd hierboven. andere ziektes wel. maar je moet niet overal jezelf gek door laten maken, want dan heb je geen leven meer. ik persoonlijk vind teken vele malen enger. maar daar maken veel minder mensen zich druk om. toch is de ziekte van lyme een vreselijke ziekte.

Deel Deze Pagina