wat zetten jullie op tafel bij visite?

Discussie in 'De lounge' gestart door bloemetje1, 15 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Bezoek sochtends krijgt een stroopwafel bij de koffie. Bezoek smiddags zorg ik meestal voor wat lekker fruit op tafel (gewassen aardbeien , gesneden banaan , stukjes appel enz) of tomaat/basilicum/mozzarella stokjes. Plakjes komkommer wil ook nog wel eens voorkomen. Eigenlijk nooit chips of nootjes, die eten we alleen of vrijdag en zaterdag avond met het gezin (we krijgen bijna nooit bezoek savonds.) . De zeldzame keren dat we wel bezoek krijgen savonds wil er nog wel eens een lekker kaasplankje op tafel komen en toastjes met het één en ander.
     
  2. Lojo

    Lojo Bekend lid

    19 dec 2012
    612
    6
    18
    Mijn visite komt eigenlijk altijd rond wijntijd dus ik heb standaard olijven, diverse kaasjes, zalm, mini pizzaatjes en chipjes in huis. Ik hou van een volle borreltafel! Als er dan toch iemand rond theetijd komt zet ik meestal m&m's op tafel maar ook dan gaan we vaak snel over op borrelhappen en dranken.
     
    Tuttie vindt dit leuk.
  3. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Niet heel speciaal en heb eigenlijk nooit koek en gebak in huis.

    Ik heb wel speciale thee of koffie, een mooie schaal fruit (lekkere aardbeien, bessen etc).

    's Middags fruit of een grote schaal met rauwkost en humus, zoiets. Ik maak ook verse verse pesto en dan maak ik daar iets mee (met mozzarella of iets).

    Qua drinken staat een kan met spa groen, schijfjes citroen en munt altijd wel gezellig. Soms spa met vers fruit erin.
     
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Precies hetzelfde hier! :p
     
    kleinegup vindt dit leuk.
  5. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ligt aan het tijdstip. Rond de lunch zorg ik voor lekkere broodjes, sandwiches, wat zoets zoals donuts. Is het laat in de middag dan iets van een chipje, olijfjes, rauwkost met dip. Rond koffie tijd (na het avond eten) een koekje, bonbonnetje, petit fourts. En in de avond wat kaasjes, toastjes, stokbroodje tappenade enz. Als iemand in de ochtend op de koffie komt hebben ze pech want hier in huis word voor de lunch niet gesnoept (dus ook geen koekje chocola enz).
     
  6. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Wij krijgen altijd savonds visite.
    Zet dan vaak een bak chips en wat nootjes op tafel.
    Of stokbrood met kruidenboter
    Of toastjes met van alles en nog wat.

    Maar net wat ik in huis heb.
     
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik heb ook bijna dagelijks mensen over de vloer (vaak in de avond als man ook thuis is) maar zorg wel dat ik voor elke gelegenheid altijd wat in huis heb. Kaasjes, salades en olijfen altijd in de koelkast. Altijd wel chips, nootjes, koek, bonbons en afbakstokbrood in de voorraad kast en altijd iets van petit fours in de vriezer.
     
  8. DreamsandHopes

    DreamsandHopes Actief lid

    14 aug 2015
    260
    37
    28
    NULL
    NULL
    In de ochtend krijgen wij eigenlijk nooit bezoek.
    Als mensen meelunchen, dan zorg ik wel voor iets speciaals in de trant van lekker brood, vers sapje, en vaak ook wel gewoon warm eten.
    'S middags vaak wel een luxe koek, zoals een gangmaker of een kokosmakroon oid.
    Bij het avond eten eten ze wel gewoon mee met wat de pot schaft, maar vaak probeer ik dan wel het zo uit te kienen dat we die dag dan wat lekkers eten!
    'S avonds zorg ik voor wat kaasjes, nootjes of gedroogde worst.

    Voor wat betreft drinken: water met munt, citroen en/of komkommer kunnen ze altijd krijgen, net als thee en koffie. Maar bier/wijn hebben wij alleen op speciale gelegenheden/feestjes. Dit hebben we dan ook niet standaard in huis.
     
  9. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik heb ook altijd wat in huis, maar er zijn toch weinig mensen die dan elke dag koekjes en taarten bakken?
     
  10. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Als er visite komt, bak ik meestal iets lekkers. Heb sowieso allerlei soorten koekjes in voorraadkast liggen. :)
    Als het wat later is zet ik allerlei aperitiefjes op tafel. Meestal eet de visite hier mee dus kook dan iets uitgebreider dan normaal. S ochtends halen we broodjes en croissants bij de bakker. :)
     
  11. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ligt eraan wie, als mijn ouders of souders komen koop ik niet speciaal iets.

    Als ik weet dat er vrienden komen haal ik vaak wel wat nootjes en chips.
    Maar dan eigelijk ook alleen bij visite in de avond.
     
  12. 2augustus1992

    2augustus1992 Niet meer actief

    Heb eigenlijk nooit iets in huis, van snoep of taart/koek/ chips etc dus als je dan onaangekondigd komt heb je pech.
    Wij eten dat soort dingen echt zelden. En anders blijft het maar liggen. Als ik iemand verjaag haal ik meestal wel iets. Maar als iemand "zomaar" koffie komt drinken geef ik er ook niet altijd wat bij hoor, jullie wel ( koek ofzo)? Ben een slechte gastvrouw
     
  13. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.718
    466
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wat zo komt binnen vallrn.voor een gezellig koppie koffie/thee heeft geluk als ik koekjes heb. Zet ook wrl gewoon fruit op tafel. Druifjes ofzo. Meestal snackmomentje voor dochter.

    Op afspraak. Wil ik wel wat extra specias bakken of kopen. En dan gewoon waar ik zin in heb of iets waarvan ik weet dat die persoon dat lekker vind.
     
  14. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Haha ik ken ze niet nee! Ik doe dat in ieder geval niet :p
     
  15. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik in elk geval zelden :) Maar als dl koekjes bakt, zijn ze na 2 dagen al niet meer te vreten. Dus kan me voorstellen dat mensen die graag bakken, vaak bakken. (of ik doe iets heel erg fout hier haha)
     
    Rataplan en DastyQueen vinden dit leuk.
  16. manamana

    manamana Fanatiek lid

    30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    We hebben eigenlijk altijd wel (eenvoudige) koekjes en knabbels (chips, nootjes oid) in huis. Als mensen komen lunchen, halen we lekkere broodjes en wat leuker beleg dan de gebruikelijke kaas e.d. Voor bij de thee of koffie zorgen we voor luxe koeken of soms gebak.
     
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ochtendvisite alleen een lekkere koek ofzo.

    Middagvisite heb ik nooit. :p

    Avondvisite. Lekkere koek of taartje. Chipje, nootje rauwkost, chocola. Wraps doen het altijd goed hier.
    Die laten ze nooit staan. :D
    Maak vaak een etagere klaar met van alles erop.
     
  18. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.356
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ligt er eigenlijk aan wie er komt. Wij hebben over het algemeen niet meer dan lekkers voor mijn oudste zoontje in huis (koekjes), dus ik moet wel weten dat er visite komt. Dan wil ik nog wel eens wat luxere koeken, oranjekoek of tompoucen halen. Maar over het algemeen weet ik het wel als er visite komt haha.
     
  19. tukker

    tukker Fanatiek lid

    1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    komt de visite spontaan dan heb ik altijd wel een koekje in de trommel. Komt er visite aangekondigd dan wil ik wel iets bakken of een luxe koek bij de koffie. En zorg dat er wat op tafel komt chipje nootjes.

    Hier komen mijn schoonouders gerust de hele dag. Dan wisselen we in het aanbod van lekkers. Doen we gebak bij de koffie dan houden we de lunch of het avond eten bescheiden.
    Doen we een simpel koekje bij de koffie dan willen een luxe lunch met lekkere broodjes met ander beleg dan kaas etc. Of bbqen of iets afhalen maar net waar we zin in hebben.

    Vind het idee van de etagere erg leuk! idd leuk met hapjes komkommer etc.
     
  20. Noorie

    Noorie Niet meer actief

    Ligt eraan wie en wanneer.
    Het verschilt nogal, soms een enorm volle tafel met allemaal lekkers. En als me zus bijvoorbeeld even langs kom wat lekkere chocolaatjes of iets anders wat ze lekker vind. Bij m'n moeder verschilt het ook.
     

Deel Deze Pagina