hallo, ik heb een vraagje, ik ben zwanger maar heb een heel laag hch, van 13 en ben vandaag 5 weken, ook heb ik sinds woensdag rood bloed wat elke dag toe neemt maandag krijg ik een echo om te kijken hoe of wat ,maar wat kan ik verwachten? hoo dat iemand me een beetje voor kan bereiden want ik voel me zo klote dat ik niet weet waar ik aan toe ben
Hallo Cakeje, Hoe vervelend ik het ook vind om dit te zeggen; met een HCG van 13 ben je al bijna niet meer zwanger. De meest vrouwen hebben ruim voor hun NOD al een HCG-bloedwaarde van tussen de 10 en 20. Ter vergelijking: ik heb bij 1 van mijn miskramen op de dag af bij 5 weken bloed laten prikken en toen was mijn HCG 163. Toen zei de huisarts 's middags al dat dat niet veel was voor 5 weken en dat het wel mis zou gaan. Nog dezelfde avond begon het bloedverlies. Een echo heeft dan ook weinig zin en zal zelfs erg onprettig zijn als je maandag nog steeds bloedt. Ook het bloeden duidt erop dat je lijf de prille zwangerschap al aan het afstoten is. Uiteraard moet je het zelf weten, en ik ben geen dokter, maar ik zou de echo even uitstellen tot je uitgebloed bent. Dan heeft ie namelijk gelijk een extra functie: dan kan de arts zien of je baarmoeder mooi schoon is en of er nog weefsel achtergebleven is. Heel veel succes en sterkte komend weekend!
ik denk ook dat het mis is maar ik krijg die echo omdat ik een bbz heb gehad maar misschien dat ze kunnen zien of het in de baarmoeder zit /zat of heeft gezeten, omdat we in het begintraject van de mm zitten, en als ze dat kunnen zien stelt het me enigsinds gerust omdat ik dan weet dat het zelf is gelukt, wij hebben afgelopen dinsdag het zaad ingeleverd van mijn man en zouden maandag de uitslag krijgen en dan horen we verder hoe en wat. maar ik ben gewoon ook heel benieuwd wat ze nog zien op de echo en ja dat ik mss nog bloed is dan jammer, dat hebben ze wel vaker gezien neem ik aan , en nee dat vind ik echt niet prettig maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben en dan ga ik ook vragen of ik een nacontrole kan krijgen om te zien of het allemaal weg is dan hoeveel dagen heb jij gebloed bij je miskraam van 5 weken? ik zag dat jij er 8??? heb gehad, dit is echt vreselijk om te lezen, weet je ook waar dat aan ligt?
Een HCG waarde van 13 bij 5 weken en bloedverlies zegt niet veel goeds denk ik Ik heb 2 miskramen gehad, eentje bij bijna 6 weken en de ander van 8 weken. Bij die van 6 weken had ik al snel t gevoel dat t niet goed zat. Ik verloor ineens bloed en voelde me ook niet zwanger. Had de dag erna een echo. De gyneacoloog zag meteen dat t niet goed zat, er was overal bloed te zien in de baarmoeder, niet eens meer een vruchtzakje. Een dag erna kwam het bij mij meteen eruit. Bij die van 8 weken was het anders omdat ik geen bloed verloor en ik een leeg vruchtzakje had wat nog wel groeide. Op deze echo was dus nog alles intact te zien, zonder een vruchtje dan. Bij deze miskraam uiteindelijk een curretage gehad omdat het niet zelf op gang kwam. Ik heb dus 2 verschillende miskramen gehad. Hoe jouw echo gaat verlopen kun je niet weten meid. Dat is bij iedereen totaal anders. Ik deel alleen mijn ervaring met je hoe het bij mij verliep. Bij mij is er trouwens geen reden gevonden. Heb wel wat bloedtestjes gehad en onderzoek naar mijn baarmoeder maar alles bleek gezond en normaal te zien. Ga er maar van uit dat het een aanlegsfout is, helaas 2x achter elkaar Ik wens je heel veel sterkte toe in deze periode. Dikke knuf
dank je wel voor je reactie, ik ga er ook van uit dat het helemaal niet goed is, maar het doet zeer, we zitten nu een maand voor de mm en ik heb al een bbz gehad in nov 2012, dus dat het nu mis is, is niet te bevatten. morgen hebben we die echo om te kijken en we krijgen ook de uitslag van het zaad van mijn man, dus echt heeel spannend. ik lig maar op de bank en heb nergens geen zin in ik zou willen dat morgen voorbij was en wist wat er gaande is in mn buik, ik voel me op en top zwanger, misselijk duizelig mn borsten doen zeer, maar hoe het kan....geen idee, ik vind het zo moeilijk,...
Veel succes vandaag meis! Met hcg wat zo laag is zal er waarschijnlijk niet veel te zien zijn! Sterkte! En een dikke knuffel!
vol spanning gingen we gister naar het ziekenhuis, gelukkig mochten we om 8.40 al, na mijn verhaal te hebben gedaan en de nodige tranen, heeft ze een inwendige echo gedaan en daar zag ze een zwangerschapsring, wat kon zijn dat het het vroege zwangerschap was of dat het een miskraam zou worden, dis was al veel meer dan we gedacht hadden omdat ik er echt van overtuigd was dat het klaar zou zijn allemaal. ik moest bloed laten prikken en maandag terug voor een echo om te kijken of het was gegroeid, smaiddags belde de gyn met de mededeling dat het hcg van 13 naar 7 was gedaald en dat dat heel verdrietig was. nu is het afwachten tot de miskraam op gang komt maar het bloeden is gister gestopt ik weet het niet meer, we hebben er heel veel verdriet van....
Wat ontzettend naar voor jullie meid! Heb je nog een vervolg echo om te kijken of je schoon bent? Rust goed uit en praat over je vedriet Heel veel sterkte gewenst!
Dat hoeft ook helemaal niet hoor Cakeje. Als je HCG alweer gedaald is tot 7 heb je best kans dat het bloeden wat je gehad hebt het al was. Vrouwen hebben nl nooit een HCG van 0. Vrouwen die niet zwanger zijn hebben een HCG tussen de 0 en 5 Sterkte toegewenst!
maar als dat bloeden wat ik heb gehad het dan al was hoe kan het dan zijn dat ze op de echo nog iets gezien hebben? dat moet er toch ook uit
Het vruchtzakje is bij 2 van mijn miskramen gewoon de volgende maand meegekomen met mijn ongesteldheid. Als je lijf ergens geen last van heeft dan kan het heel lang blijven zitten. Je HCG-niveau laat in ieder geval zien dat je lijf al niet meer "denkt" dat het zwanger is want er worden geen hormonen meer aangemaakt. Ik zeg niet dat het zo is hoor (misschien krijg je komend weekend wel heftige ongi-krampen en komt het er uit) maar het kán!
waarom voel ik me nog zwanger dan pfff wat een gedoe, ik wil gewoon weer verder en dat kan nu nog niet, ik zal blij zijn als het maandag is en dat er gekeken word met een echo zodat ik kan zien of het weg is en we weer verder kunnen, ik kan zo slecht tegen al die onduidelijkheid he