Ik weet dat ik de vraag weer voorgelegd krijg of ik een nekplooimeting etc wil laten (zh medische indicatie) Nu las ik ergens dat deze test veel betrouwbaarder is als je ouder ben 36plus en als je jong bent dat het veel minder betrouwbaar is. ik ben 28 hebben julie het gedaan en hoe oud waren julie= in onze familie komen geen afwijkingen etc voor
ik heb het gedaan. Ik was 25 en 28. Geen afwijkingen in de familie. Wel een medische geschiedenis met zware medicijnen. Die waarschijnlijk totaal geen invloed hebben hierop -maar voor mij was het een reden om toch een soort van zekerheid te willen. Ook al weet ik dat je altijd die 1 op die miljoen kan zijn natuurlijk..
Hier ook eentje die het gedaan heeft: ik ben 32, vriend 37. We hebben wel een nichtje met Down (niet erfelijk), dat heeft ons ertoe aangezet om combinatie test te doen
Hier wel gedaan, vriendlief en ik beide 24, maar in zijn familie een oom met Down, maar niet erfelijk. Tja, het blijft een kansberekening, maar met een kans van 1:20000 neemt het wel een stukje 'angst' weg..
Hier ook gedaan ik ben 36 en vriend 41 en een broer met niet erfelijke down, dus voldoende reden . groetjes
ik heb t ook gedaan. Ben 35, kans van 1 op 780. Je hoeft geen ziektes in de familie te hebben om een kindje met down te kunnen krijgen.
ik heb het niet gedaan. was bij de eerste 21 en bij de 2e 23. vond het niet nodig om in onzekerheid te zitten over de eventueele uitslag en daarna weer extra risico's te lopen als je vervolgonderzoeken doet en dan uiteindelijk dat het toch niks blijkt te zijn. 1 op de 550 kindjes wordt geboren met down. nam dit risico maar voor lief
Ik ben 25 en heb het wel gedaan, nu zit ik in de medische molen. Gistermiddag vlokkentest gehad, en het is wachten op de uitslag! Mijn vriend heeft altijd gezegd een nekplooimeting te willen doen, gewoon om te weten of het syndroom van down heeft. NM was 3.1 en verder bloed was goed.
Wij hebben het ook gedaan, ik was op dat moment 34 jaar en wij hebben allebei geen afwijkingen in onze familie. Mijn uitslag was 1:5575, dus hartstikke goed.
niet bewust voor gekozen. gezien bij tweede echo met blote oog nekplooi te dik. echte nekplooimeting 4,5mm. kansberekening 1 op 5. ik was 31 jaar. bevallen van een gezond kindje.
Wij hebben het ook laten doen. Ik ben 39. Uitslag heel erg goed, nekplooi 1,4 mm, bloed uitstekend, kans 1:5000 De reden dat we het hebben laten doen is mijn leeftijd en het feit dat ik een broer heb met een verstandelijke beperking (niet erfelijk overigens).
Heb het twee keer laten doen. Bij Jaime was ik 28 jaar en nu ik zwanger ben van nr 2 was ik toen nog 32 jaar. Beide uitslagen goed. Ik heb ook nog nooit iets gehoord dat het minder betrouwbaar zou zijn als je jonger bent.
wij hebben besloten het niet te doen, als het niet goed is merken we het vanzelf... en miischien dat ze het kunnen zien met de echo 5 aug. maar dus in principe geen nekplooimeting voor ons.. ook omdat het net zo welkom is als een "gewoon" kindje