Toen ik 5.2/5.3 weken was zag mijn echo er net zo uit in mijn ogen. Het zwarte vlekje werd toen het vruchtzakje genoemd. Met 7 week was hier duidelijk een vruchtje in aanwezig met een kloppend hartje! In Januari ben ik geopereerd aan een bbz! Op die echo's was helemaal niks te zien. Alleen maar grijs.
Ooh wat herken ik jouw verhaal! De hele riedel van onderzoeken, bloed prikken, vage uitslagen. Gewoon een kopie van mijn verhaal in nov/dec 2013. Bij mij dachten ze bbz maar kregen ze niet helder waar, wel stijgende hcg waardes maar ook zo'n echo als bij jou. Uiteindelijk hebben ze een baarmoederbiopt gedaan. Niet fijn maar dat geeft aan of er zwangerschapsweefsel in de baarmoeder zit (95% zeker). Dit omdat ik na 10 dagen onderzoek de spanning niet meer trok, 5kg afgevallen was maar t ziekenhuis bleef twijfelen over zwanger, miskraam, bbz Uiteindelijk bij mij geen zwangerschapsweefsel uit de biopt gekomen, dus diagnose bbz gekregen en lag paar uur later op operatietafel. Toen heeft men uiteindelijk ook geen duidelijke bbz gevonden dus toen ook nog maar curretage gehad. Men vermoedt of vroege miskraam die niet goed "vervoerd is" naar baarmoeder of bbz die zelf afgestorven is en wat gezakt is naar baarmoeder maar niet ver genoeg voor de biopt! Ik wens je heel veel sterkte! Tip: geef je grenzen aan en vraag net zolang door totdat je de uitleg die ze geven echt snapt. Het is jouw lichaam en zwangerschap. En als t niet goed is heb je geen keus maar ik kon t beter een plek geven toen alles onderzocht was. Hoop voor jou natuurlijk nog t meest dat je vandaag wel goede uitslag krijgt!
Helaas geen goed nieuws gekregen vandaag.. Helaaas niet de gyn die ik wilde, die ik afgelopen maandag ook had.. die stond op de OK Meteen al bij binnenkomst kreeg ik te horen dat mijn HCG (gister 1417) gezakt van naar 526 vandaag, een hele flinke daling dus (kan dit echt zoooooo snel dalen? Het verdubbeld dus met de dag, maar kan dus in 1 dag bijna 2/3 afnemen?) (als er een 1 voor had gestaan, was het precies het hcg dat ik nu ongeveer had moeten hebben met dit termijn, kunnen ze zo een fout maken? Sorry, wanhopige gedachte denk ik ) Een miskraam... Waarschijnlijk heeft het zoiezo niet in de BM gezeten, aangezien ze nog steeds niets konden zien, aldus deze gyn.. Ik moet nu zondag weer bloedprikken, en dan dinsdag weer bloedprikken en echo om te kijken of het hcg verder gaat dalen.. Daalt dit, dan lost mijn lichaam het vanzelf op, anders moet er gekeken worden waar het zit..
Wat ontzettend naar zeg Ik 'zie' wel een vruchtzakje op de echo trouwens.. Was die er vandaag ook nog? Of heb je geen echo gehad? Succes de komende dagen nog!
Wat naar voor je meid! Hcg kan snel dalen idd. Als je lichaam start met afbreken zwangerschap kan t dat ook snel doen. Ik ging in 5 dagen van bijna 1500 naar 21
Owh geen leuk einde pfff wss toch een vroege miskraam dus? Want er zit wel duidelijk een vruchtzakje! Heel veel sterkte meid ..
Ach meis wat naar allemaal voor je. Helaas herken ik de onduidelijkheid. Ik heb nu net mijn tweede bbz gehad, maar er was steeds niks te zien op de echo. Maar dan ook echt niks! Dus ik zou daar even over doorvragen al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Mijn hcg daalde binnen een week van de operatie van bijna 3100 naar 69 dus ja het kan echt heel snel gaan. Heel veel sterkte deze tijd!!