Dat is denk ik het dooierzakje, is tot een week of 12 te zien op de echo. Daarna heeft de placenta die functie volledig overgenomen. Ik heb vorige week een echo gehad waarop dat werd uitgelegd aan een stagiair die meekeek
Zou ook kunnen inderdaad, maar dat is toch een ringetje binnenin de vruchtzak van het vruchtje en niet zoals dit erbuiten ?
Jammer zat op het puntje van mijn stoel hihi... Sterkte vanacht hopelijk kan je een beetje slapen met Deze spanning! Al is alles goed nieuws natuurlijk
Wat jij zegt klopt! De dooierzak is een ringetje binnen de vruchtzak. Maar stom genoeg lijk ik wel zo'n ringetje te zien. Want als je goed naar je echo kijkt zie je een soort ringetje. wat vervelend dat ze jou gisteren niet hebben terug gebeld, zat gisteren avond meerdere keren op dit forum te kijken.. Maar helaas geen verlossend woord van jou dit flikken ze vaker, dat ze niet terug bellen. Heb je inmiddels al wel iets gehoord?
Nee nog niks gehoord. Heb wel vanmorgen nogmaals gebeld en gezegd dat ik niet teruggebeld was gisteravond. Ze zouden nogmaals kijken of de echoscopiste me dan vandaag kon terug bellen. Eerlijk gezegd denk ik niet aan een tweeling maar ben gewoon ergggggg nieuwsgierig wat dat is.
Wat spannend voor je. Natuurlijk ben je net zo blij met 1, maar de onzekerheid van een mogelijke meerling zwangerschap is vervelend lijkt mij. Misschien kan, het geen je rechts op de echo ziet, een begin zijn geweest van de ontwikkeling van een of 2 vruchtjes. De ontwikkeling is mogelijk gestopt. Daardoor ook veel kleiner en geen kloppende hartjes waar genomen. Een echoscopiste is waarschijnlijk tijdens deze vroege echo uitsluitend gefixeerd op het waarnemen van een kloppend hartje. Het kan dus zo zijn dat ze het niet gezien heeft, of ze heeft het wel waargenomen maar wilde je niet teleurstellen. (wat niet weet wat niet deert) Bij een volgende echo zou dit dan ook niet meer zichtbaar zijn geweest. In iedergeval succes en gefeliciteerd met de zwangerschap
Vind het toch wel slordig dat je nog niet gebeld vind. Ook een beetje raar dat de telefoniste niet meteen verteld wat het dan wel is. Als ik een beetje logisch nadenk en de telefoniste legt jouw vraag neer bij de echoscopiste zou je toch denken dat ze buiten het ontkrachten van een 2-ling meteen erbij zegt wat het dan wel is. Of heb ik dan zo een rare denkwijze ?
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Voor het zelfde geld is het iets ernstigs (je weet maar nooit) en dan laten ze Umm gewoon lopen. Met risico's voor haar zwangerschap. En ook als het een tweeling blijkt te zijn zouden de aanstaande ouders dat graag willen weten.
Ik ben weer heel 'netjes' niet teruggebeld. Vind wel beetje jammer want is slechts een klein verzoek uit te leggen wat het is. Ach ja, de 23ste weer echo zal ik het nogmaals aankaarten. Blijf er niet achteraan bellen naar laatbze volgende x wel weten wat ik hiervan vond....
Ik zou stug volhouden en boos worden. Wat denken ze wel niet zeg om jou in onzekerheid te laten zitten
Stomme vraag, maar ten tijde van de echo moest je toen je eigen nodig ontlasten of was je kort geleden geweest? Het kan ook zijn dat je darmen vol gas zitten bij het echo moment en dat dat is wat je ziet. Het zou ook nog een klein hematoom kunnen zijn, die zijn soms ook onregelmatig. Maar meestal niet zo een duidelijke omlijning. Ik hoop dat je snel uitslag krijgt, en ik zou het er niet bij laten zitten. Terugbel afspraak is terugbel afspraak, zou zeker nog eens klagen!
Heb nog eens gekeken en denk ook dat het andere inwendige organen zijn die je ziet, bijvoorbeeld je darmen. Want kijk eens allemaal goed aan de linker kant van de echo. Daar zie je hetzelfde als aan de rechterkant! Dan zou TS dus zwanger moeten zijn van een drieling. Daar komt ook nog edns bij dat hetgeen links en rechts te zien is, mochten het vruchtjes zijn geweest, deze zo te zien veel jonger zijn dan het vruchtje/embryo wat je in het midden ziet. Dus dan zou ze zwanger moeten zijn van een drieling waarvan er twee vruchtjes veel jonger zijn? Kortom, ik ga uit van andere organen die je links en rechts van het embryo in de baarmoeder ziet. (Misschien zijn het wel je eierstokken die je links en rechts ziet trouwens.....Daar zijn er immers twee van en deze zitten links en rechts van de baarmoeder op de foto te zien.)