wie ook? 2 vruchtzakjes en 1 kloppend hartje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door cocko, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Vraagstelling is al duidelijk denk ik..;)
    Wie heeft dat ook gehad en hoe is dat gegaan? Over paar weekjes heb ik een echo om te kijken hoe het gaat. Ze kon het nog niet helemaal zeker zeggen nl. Ze zag 1 kloppend hartje in een vruchtzakje. In het andere vruchtzakje zat wel iets maar geen kloppend hartje. Vraag me af hoe zoiets verloopt? Kan t zijn dat het toch leeft (ze kreeg t ook niet goed in beeld)? En als t niet leeft, hoe gaat de rest vd zwangerschap dan? Zijn er ervaringen?

2. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Zelf geen ervaring maar een bekende wel. Hoelang ben je zwanger?

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ruim 8 weken

4. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Dacht dat er met 8 weken toch zeker wel hartactie te zien moet zijn. Maar met een tweeling is dat misschien anders. Bij een kennis van me bleek het een leeg vruchtzakje te zijn. Spannend!

Zoiezo gefeliciteerd! Een kloppend hartje is goed nieuws! Nu hopen op 2 kloppende hartjes over een paar weken.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dank je wel, zowel voor felicitatie als antwoord ;)
    We wachten het natuurlijk ook maar af maar was benieuwd naar evt. ervaringen.

6. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

14 dec 2010
    88
    0
    0
    Deze ervaring hebben wij ook. 1 duidelijk kloppend hartje, ander was wel een vruchtje te zien, maar onduidelijk of er ook een hartje klopte. Wij 7w3d. Volgende echo was het tweede kindje al niet meer duidelijk in beeld te brengen en dus gestopt met groeien. Inmiddels 26 weken zwanger van 1 kindje waarbij alles goed gaat.

Het schijnt heel vaak te gebeuren, het vanishing twin syndroom. Dat ze met 2 beginnen alleen dat er al vroeg maar 1 over blijft.

Maar misschien zie je wel 2 kloppende hartjes op de volgende echo, dat heb ik ook wel gehoord...

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ziezo: bedankt voor je reactie.
    Dus jij hebt die ervaring ook, fijn dat het met je ene kindje wel goed gaat! Goede zwangerschap nog gewenst!
    Ik houd er zelf heel erg rekening mee dat er 1 over blijft.. maar manlief hoopt zo op twee kindjes.. ;)

8. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

14 dec 2010
    88
    0
    0
    Nog een paar weken en dan weet je het!

Hier is een zwangerschap op zich al risicovol genoeg en ik moet zeggen dat ik het heel leuk had gevonden, maar stiekem ook wel blij was dat het zo ging. Aan een tweeling zwangerschap zitten ook weer haken en ogen en die hebben we al genoeg...

9. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik wil je niet ontmoedigen maar bij 8 weken moet er hartactiviteit zijn bij beide..

10. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Hier ook ervaring met een vanishing twin. Bij acht weken zou je wel bij beiden hartactiviteit verwachten. Er zijn bijzondere gevallen waarbij het anders bleek maar daar zou ik in jouw geval niet vanuit gaan.
    Een vanishing twin verdwijnt meestal langzaam en wordt opgenomen in je lichaam. Daar merk je dus verder niets van en kan ook geen kwaad voor je andere kindje.
    Succes, want het is wel (letterlijk) dubbel allemaal..

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dank jullie wel. Zelf verwacht ik ook niet dat het er twee zijn hoor. Ben redelijk nuchter daarin, mede door het feit (denk ik) dat we al 3 kindjes hebben die allemaal nog erg jong zijn.

12. Thatsme87

Thatsme87 Lid

28 apr 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook meegemaakt. In het ene vruchtzakje een inimienie mensje met een kloppend hartje, het tweede vruchtzakje was leeg. Ik heb 1,5 week geleden weer een echo gehad en daar zag je een kindje en een leeg vliesje wat langzaam weg trekt.

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Thatsme: heb je geen bloeding gehad? De vk waarschuwde me daarvoor als het evt mis zou zijn.. Maar tot op heden geen bloeding gehad. Meestal als je een mk krijgt, krijg je ook een bloeding. Vind het wel apart dat ik soms lees dat het 'wegtrekt'...
    Fijn dat je andere kindje het wel goed doet! Hoe voelde jij je eronder?

14. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik heb het ook gehad bij tweede zwangerschap, ook geen bloeding gehad ... op eerste echo (6 weken) zagen ze twee vruchtzakjes , maar slechts een kloppend hartje maar het kon nog net iets te vroeg zijn .. helaas bij tweede echo maar 1 kloppend hartje

ik heb het er nooit echt moeilijk mee gehad maar ik had wel vmk voor die zwangerschap ... en dat vond ik wel heel moelijk

15. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Er moet helemaal niks ;)

Geen ervaring met een tweeling maar bij mij was met 8+3 een leeg vruchtzakje te zien een paar weken later zat er toch echt een heel kindje. En klopte de termijn wel. Inmiddels alweer ruim 33 weken.

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dat is echt uiterst ongebruikelijk. In principe is er namelijk hartactie vanaf 6w3d.

17. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Dat klopt. Maar soms kunnen ze het niet goed zien of zit het vruchtje erg tegen de wand van het vruchtzakje aan en dan zien ze niks.

Dus ik zou zeggen wacht de volgende echo even af om te zien of er dan wel twee hartjes kloppen ;)

18. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik zeg alleen wat de gyn tegen mij zei ;) Aangezien bij mij er bij 1 het hartje 3 dagen later is gaan kloppen.

19. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ja het hartje moet misschien wel kloppen maar of ze het op de echo kunnen zien is een tweede. Alles is zo piepklein.

20. Pinda80

Pinda80 Lid

24 aug 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook ervaring met een vanishing twin, met 7 weken en 5 dagen waren er twee vruchtzakjes te zien waarvan één met kloppend hartje en één zonder kloppend hartje.
    Met 11 weken en 4 dagen zagen we op de echo dat het andere vruchtzakje steeds kleiner werd en is uiteindelijk helemaal verdwenen, ik heb geen bloeding gehad ;)

Deel Deze Pagina