Wat zien jullie op de echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Elisabeth83, 6 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    #101 Elisabeth83, 24 dec 2020
    Laatst bewerkt: 24 dec 2020
    Ja precies ik ook!!! Ik hoop maar dat alles goed is.
     
  2. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Sorry voor de late reactie. Door kerstavond geen tijd gehad.

    Echo was helaas niet goed. Hartje kloptte niet meer en vruchtzak is al gekrompen. Dus miskraam nog afwachten. Misschien raar maar voel m zo opgelucht. Echt een druk van mn schouders. Ik wist van begin al dat t slecht was. Ik heb al 3 gezonde kindjes en besef hierdoor alleen nog maar meer hoeveel geluk ik heb gehad met hun zwangerschappen waarvan een tweeling.

    Ben alleen wel bang voor dat depri gevoel als hcg dadelijk daalt..... ik heb nu al 2 dagen rood bloedverlies en ook wat stolseltjes. Hopelijk komt t gauw op gang.
     
  3. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ah nee wat een klote nieuws! Maar ik snap precies wat je bedoelt. Het voelt dubbel, maar ergens geeft het ook een hoop rust. Je hebt de duidelijkheid nu.

    Toch blijft het verdrietig! Misschien zitten we straks met zijn drieën weer met een mooie test in handen.
     
  4. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Haha zeker daar gaan we voor! Vandaag al iets meer depri gevoel dus hoop dat dat teken is dat hcg daalt.

    Wij wachten wel minimaal 1 maand want vorige keer na een miskraam kregen we er 2 tegelijk. En heb liever geen risico zwangerschap! ;) de gyn adviseerde het ook omdat ik anders meer kans op tweeling heb. We zullen zien. Hopelijk komt t hier gauw los.
     
  5. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Wow meen je dan, zo dan snap ik dat ie inderdaad even wat voorlichter bent
     
  6. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Ja het is wel heel leuk maar wel een risico. Och ja we zullen zien.
     
  7. Sphynxje85

    15 dec 2020
    30
    1
    8
    Vrouw
    Ah shit, dus toch. :( Zitten we dan met kerst. Wie hield dat voor mogelijk. Hoe is 't het nu met je? Zet het al door? Veel sterkte en hopelijk heb je toch een fijne kerst met jullie kindjes.
     
  8. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Op zich gaat t wel met me. Denk omdat ik t aanvoelde en het nu al de 4e keer is voor mij. Wil alleen heel graag dat t doorzet maar nog geen tekenen buiten blijven wat rood bloedverlies.... pfff stom he. Soms wordt ik wel eens overmand door verdriet en leegte gevoel maar gelukkig kan ik t dit keer wel allemaal relativeren.

    Hoe gaat t met jullie?
     
  9. Sphynxje85

    15 dec 2020
    30
    1
    8
    Vrouw
    Ah gelukkig maar. Maar schiet niet op dat 't niet door wil zetten. Hoe lang moet je dit zo afwachten?

    Hier gebeurt er ook echt helemaal niks. Was net wel weer misselijk. Helemaal klaar mee! En in de avond zie ik al een buikje. Dat is pijnlijk confronterend. Maar goed, nog 2 dagen wachten en dan eindelijk beginnen met de pillen. Het ene moment bent je doodsbang voor een mk en het andere moment verlang ik er haast naar. Zo apart...
     
  10. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Ja gek is dat he.... zou erg fijn vinden als het vanzelf komt. Maar denk dat ik dinsdag tabletten krijg.
     
  11. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik heb de tabletten ingebracht gisteravond en vanacht redelijk wat bloedverlies met stolsels. Hopelijk is alles eruit. Nu nog rood bloedverlies en volgende week echo.

    Hoe gaat t met jullie @Elisabeth83 en @Sphynxje85
     
  12. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Hey Neeltje,

    confroterend hè, je brengt tabletten in en je lichaam pakt het dan op. Heb je veel bloed verloren? Wat een rot periode is dit ook. Mensen die het weten zijn toch al snel stap verder dan jijzelf in je hoofdje. Ik had het daar best moeilijk mee. Zo van hup en door... maar zo voelt het niet.

    Hier moet ik morgen naar het ziekenhuis voor controle. Denk dat dat
    Mijn baarmoeder schoon is en verwacht morgen de bevestiging. Had nog getest en is echt drastisch afgenomen.

    zit wel met een nieuw dingetje.. het liep de laatste weken van zwangerschap gelijk op. Kwam er achter via zoontje (die luisterde) dat mijn hartslag zo hoog is. In rust boven de 100. Huisarts gesproken en moest vorige week hartfilmpje en bloedprikken. Hartfilmpje was goed, maar wel te hoog.
    Uit bloedonderzoek kwam dat mijn schildklier te snel werkt. De kans is best groot dat daar de miskraam door is gekomen.. :(
    Zeker weten doe ik het nooit. Maargoed, nu moet ik over een week weer bloedprikken om te controleren of het nog steeds zo is of dat ook dit met de zwangerschap te maken had.
    Hartslag blijft tot nu toe nog steeds hoog, zakt soms iets. We gaan het zien!
    Als het blijvend is moet er bekeken worden wat de oorzaak is. Autoimuum of een ontsteking ofzoiets...
     
  13. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Niet superveel bloed. Vooral in eens een groot stolsel. Maar had natuurlijk al 2.weken bloedverlies voorheen. Nu nog weinig bloedverlies dis hoop dat t compleet is. Wij gaan nu verhuizen dus heb t te druk om er lang bij stil te staan maar t blijft heel verdrietig vind ik. Hoop dat een vierde ons nog een keer gegeven is.

    Wat betreft je schildklier. Weet je iets van de waarde? Een pols boven 100 is wel snel maar had ik in mn tweelingzwangerschap altijd. HCG lijkt op t schildklierhormoon en daardoor lijkt je schildklier soms te snel in de zwangerschap. Ben je ook afgevallen? Als hij extreem snel is is dat wel een reden tot miskraam maar een te trage is veel erger meestal. Ben zelf arts btw.

    Er zijn idd verschillende oorzaken van te snelle schildklier. Kan dus bij zwangerschap (en je schildklier moet zelfs sneller werken om je kindje (mn hersenen) goed te laten ontwikkelen. Daarnaast kan t een ontsteking zijn (heb je ook keelklachten gehad?) Of idd auto-immuun (Graves).
     
  14. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ja ik weet 2 waardes: een is de TSH-waarde. Die is 0,01 en TS4 van 28. Begreep dat ts4 nog wel meeviel, maar tsh wel extreem laag is.
    Ik hoop maar dat het met de zwangerschap te maken had. Mijn hartslag is nu nog steeds in rust boven de 100.

    Wat gaaf dat je arts bent! Wat voor arts? Misschien ook wel spannend want je weet gewoon alle risico’s.

    Wat heb je weinig bloed verloren, hopelijk was dit genoeg. Wanneer moet je zelf voor controle?
    Bij mij vandaag alles gecheckt en baarmoeder was helemaal schoon en baarmoederslijmvlies was redelijk dun. Gynaecoloog zei dat mijn lichaam goed zijn werk heeft gedaan. Wel fijn!

    verhuizen, ja dan zit je hoofdje wel echt ergens anders! Misschien ook wel fijn die afleiding!

    Voor nu een hele fijne jaarwisseling met een mooi 2021 met nog een prachtig 4e kindje :)
     
  15. Sphynxje85

    15 dec 2020
    30
    1
    8
    Vrouw
    Heey!

    Allereerst de beste wensen!

    Bij jou is 't dus ook wel vlot gegaan? Heb je pijn gehad? En wanneer moet jij voor controle?

    Ik ben dinsdag door een hel gegaan! Ik kreeg vrijwel direct na 't inbrengen van de tabletten een weeënstorm. Ik was met een kruik op bed gaan liggen en heb een minuut of 20 weeën liggen wegpuffen. 2 uur later verloor in de vruchtzak zo groot als m'n handpalm. Ben weinig stolsel verloren. Maar nu heb ik de afgelopen dagen dus enorme buik- en rugpijn. Tramadol werkt niet. Vannacht heb ik zowat de hele nacht wakker gelegen omdat ik weer een soort weeën/aanvallen had. Nu is 't minder maar dat is 't steeds in de ochtend. Maar ik betwijfel of dit normaal is. Weet niet goed wanneer ik aan de bel zou moeten trekken. Wat zouden jullie doen? Voel 't trouwens alweer opkomen nu... :(
     
  16. Sphynxje85

    15 dec 2020
    30
    1
    8
    Vrouw
    Wat fijn dat je baarmoeder schoon is! Dat heb je dus mooi achter je kunnen laten in 2020 :)

    Krijg je nu medicatie voor je schildklier? Kan me voorstellen dat je hoopt dat het daarmee te maken had. Dan is het hopelijk ook heel snel opgelost. Ben benieuwd!

    Ik heb zelf 2 auto-immuunziekten en 5 jaar geleden borstimplantaten laten plaatsen. Dat is denk ik het stomste dat ik ooit heb kunnen doen. Deze gaan er dan ook op korte termijn uit. Ik heb zo'n vermoeden dat die implantaten een instandhoudende factor zijn. En heb sowieso een hoop vage klachten. Gek genoeg stelt het me enorm gerust dat die dingen eruit gaan en merk ik dat ik de mk makkelijker een plekje kan geven...

    Hoe is het nu mentaal met jullie?
     
  17. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Oei ik lees nu pas je bericht. Hoe gaat t nu?

    Hier niet zeker of alles weg is... verlies nog steeds redelijk wat bloed en stolsels. Dit weekend echo.
     

Deel Deze Pagina