Ovulatietest blijft een dikke tweede lijn aangeven

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Yummy, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hoi!

Op dag 11 en 12 van mijn cyclus heb ik duidelijk een positieve ovulatietest (testlijn donkerder dan controlelijn) en ook duidelijk mijn eisprong gevoeld. Op dag 9 ('s avonds) hebben we voor het laatst zonder condoom gevreeën. We wilden deze ronde eigenlijk nog even wachten en besloten dus om niet te dichtbij de eisprong te vrijen.
    Maar nu las ik dus dat sperma soms veel langer kan overleven en beginnen we het toch wel behoorlijk leuk en spannend te vinden, er is dus blijkbaar wel een ieniemienie kansje dat het al raak zou kunnen zijn?

Nu heb ik ovulatietesten gebruikt en had ik er nog eentje over. Ik deed gisteravond om 19:00 een test en het tweede lijntje was behoorlijk donker. Niet zo donker als de controlelijn, maar wel vele malen donkerder dan het lijntje dat ik de eerste dagen had voor mijn eisprong eraan kwam (op dag 9 en 10).
    Kan dit iets betekenen?
    En hoe groot is de kans dat je toch zwanger raakt als je 3 dagen voor je eisprong seks hebt gehad?

2. WendymvSenna

WendymvSenna Actief lid

3 mei 2010
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de hele maand door vrij donkere lijnen, en dan ineens 2 dagen erg donker, dus denk niet dat het iets te betkenen heeft, sorry :(

Maar dat betekend niet dat je niet zwanger zou kunnen zijn, soms leeft zaad inderdaad erg lang in het vrouwelijk lichaam, dus het kan wel. Hoeveelste dag van je cyclus zit je nu?

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja, maar voor mijn eisprong waren mijn testen wel bijna omo-wit (dan zag je zeg maar een heeeeeeel licht tweede lijntje) en nu is hij gewoon heel duidelijk zichtbaar, gewoon een duidelijke 2e lijn.

En natuurlijk test een ovulatietest op heel iets anders, maar ik las ook dat ze soms ook reageren op het HCG hormoon.
    Ik pin me er ook niet op vast hoor, maar ik ben meer gewoon benieuwd icm het ver voor mijn eisprong vrijen hoe groot de kans eigenlijk is.

Ik zit nu op 7 dagen na mijn ovulatie.

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Overigens zouden we het leuk vinden als het raak is, maar als het niet zo is zouden we wel iets meer opgelucht zijn hihi. Het was eigenlijk niet de bedoeling om deze ronde al zwanger te raken..

5. WendymvSenna

WendymvSenna Actief lid

3 mei 2010
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik las al zoiets, maar nu toch wel spannend he ;)
    klopt hoor LH en HCG lijken in vele opzichten op elkaar, als je zwanger bent geeft een ov test dat ook wel eens aan ja.

6. tulip

tulip Niet meer actief

o spannend. Volgens mij kan het wel hoor. De twee dagen voor je eisprong zijn de meest vruchtbare dagen, maar dat betekend niet dat je de rest niet vruchtbaar bent he??

7. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Met wat voor merk test je?

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat wil ik ook wel weten, want er zijn ovulatietesten (ik noem nog even geen merk) die niet zo best zijn en de hele maand door vrij positief blijven aangeven.

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar met die testen zou ik dan toch ook voor mijn eisprong dezelfde soort streep hebben? Bij mij waren ze voor mijn eisprong echt bijna helemaal wit en nu een week na mijn ei een veel dikker streepje.
    Ik test met de zwanger en kids testen, kan als ik thuis ben wel even een foto plaatsen.

10. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nee klopt, dat wisten we hoor :D Maar we zeiden tegen elkaar "als het buiten de twee vruchtbaarste dagen al raak is, dan heeft het zo moeten zijn":)

Hier de foto van de test (en daarboven ook de eerdere testen)

De onderste is de test van een week na mijn eisprong, de bovenste testen zijn van voor mijn ei en twee testen zijn duidelijk positief (die zijn van 16 en 17 augustus), de testlijn is donkerder dan de controlelijn. Overigens was die test op 16 augustus om 12 uur nog negatief en 's avonds om 21:00 was hij knalpositief!
    En dan 1 dag na mijn ei weer een iets lichtere.

11. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik had dat ook met de zwanger&kids ovu-testen.
    Vanuit het niets een knaller.
    Overigens heb ik na mijn eisprong ook een donkere 2e streep. Dat zegt bij mij helemaal niets...

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Haha ja, ik had die dag (de 11e dag van mijn cyclus) echt enorme steken. Dus ik wist haast zeker: dit moet mijn ei zijn. Dus begin van de middag getest en haast geen lijntje. Ik snapte er niets van.
    Om 21:00 waren de steken nog heftiger en nog maar eens testen: dik positief! Haha. Gek hoor.

Maar het is dus vrij normaal dat ze dik blijven nadat je eisprong geweest is? Dat is wel een kleine opluchting..

13. tulip

tulip Niet meer actief

haha, ja dat is waar.

Ik keek even naar je testen en van die 16 augustus is ook wel typisch idd.

14. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik heb voor mijn ei ook altijd lichte of witte testen. Na mijn ei blijft er een duidelijker streepje.

De keren dat ik zwanger was had ik pas echt een positieve ovu test nadat ik al zwanger had getest.

Deel Deze Pagina