hoi hoi, Ik had zojuist een smiley op mijn digi ovulatietest. Jippie! maar ik heb het idee dat ik vannacht ovuleerde (flinke kramp), alleen gistermiddag toen ik rond dezelfde tijd testte was er nog geen smiley. Nu is mijn vraag: kan het zijn dat ik gisteravond ineens dat hormoon aan ging maken en direct ovuleerde? Met andere woorden: kun je ook nog positief testen NA je eisprong? Of is dat niet mogelijk? alvast veel dank voor het evt antwoord!
hai,nee dat zijn de krampen die je krijgt vanwege de aankomende eisprong! Ga maar klussen meid,je bent de aankomende 2 daggen vruchtbaar.Veel succes!! Groetjes Persona
hallo de vraag die ik je stelde is vanwege dat de lh piek meestal 2 daggen duurt. Dus in de meeste gevallen 2 daggen heb je een positieve test.Het kan dus zijn dat eergister inderdaad je eisprong hebt gehad.Je kan nagaan of je echt je eisprong hebt gehad door hoevaak is je test positief deze daggen en je slijm bekijken.Misschien heb je getemperatuurd en geeft dat ook duidelijkheid. Maar een antwoord op je vraag ja dat kan wel degelijk.Groetjes Persona
Hoi Persona, Sorry dat ik nog niet geantwoord op je vraag! Ik heb eerlijk gezegd nooit eerder doorgetest na een posi ovultest (krent die ik ben, dan kan ik de teststaafjes nog meenemen naar de volgende maand), maar ik heb vanmorgen nog een test gedaan en die was nog positief. Ik zal er nu vanavond rond 18u weer een doen (dat was het test-uur) en als die ook nog positief is kan het dan nog steeds zijn dat ik de nacht voor afgelopen nacht een eisprong heb gehad? Of zit hij dan ergens tussen gister en morgen in? dank!
Die krampen hoeven niet perse je eisprong te betekenen. Het kunnen krampen zijn ter voorbereiding van je eisprong. Als je vandaag en gister positief hebt getest dan denk ik eerder dat je vandaag je eisprong zult hebben...
Hallo allemaal, Ik heb ook een vraag over mijn ovulatietesten. Ik had niet het idee (hooguit die van gisteren 24/8 15:00) dat de teststreep net zo donker was als de controlestreep. Vandaag is de streep echter veel lichter geworden en mijn temp. met 2 graden omhoog gegaan. Mij lijkt dus toch dat gisteren mijn eisprong was? Kunnen jullie even kijken naar het rijtje? De temperatuur heb ik op het roze geschreven en de G op het witte is wanneer ik gemeenschap heb gehad. Wat denken jullie? Ik kon niet elke dag op dezelfde tijd testen, dus qua tijd is het een beetje een rommeltje en op 23/8 en 24/8 heb ik 2 x op een dag getest. Op 23/8 om 17:00 had ik weinig urine, vandaar dat die wat lichter is uitgeslagen (denk ik). Het temperaturen heb ik overigens elke dag voordat ik opstond gedaan. Ik snap echt niks van die ovutesten Bekijk bijlage 178013
ja, die van 24/8 is een mooie dikke streep. dus ik denk idd dat je gister je HG piek had en ik begreep dus net dat je na je eisprong geen HGpiek meer kunt meten, misschien kwam je ei lekker snel en had het geen 36 uur nodig om eruit te springen ofzo...
@ Willemijntje Bedankt voor je reactie.. Ja ik snap er weinig van hihi.. Ik heb dinsdag rond 18:00 en vandaag om 07:00 sex gehad.. Zit ik dan wel goed of heb ik nu dus verkeerd gezeten? Gisteren namelijk geen sex gehad.
dat moet denk ik goed zijn! die van vandaag was misschien te laat, maar dan was ie vast niet minder prettig...
@Willemijntjes Haha nou in ieder geval bedankt .. Dit was overigens de eerste keer dat ik ovutesten gebruikte, mijn cyclus is namelijk zo'n zooitje dat ik het maar een keer op deze manier probeerde. Maar ik vind het erg lastig om te bepalen. Ik hoop dat jij ook goed heb gezeten en dat we allebei over 2 weken een positieve test in handen hebben .
haha, dank! ik heb het nu voor de derde maand met ovutesten gedaan. was eigenlijk van plan het even niet meer te doen, de druk werd zo hoog en ik wil het voor mij en mijn vriendje een beetje spontaan houden, maar ik had nog over van vorige maand en voelde van alles. ik heb wel 3x gedacht dat ik ovuleerde en ben toch blij dat ik het nu zeker weet. jij ook succes met wachten!