Positief ovu test?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door nono, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nono

nono Niet meer actief

Op Dinsdag kreeg ik mijn ovu testen binnen via de post, gelijk getest en er was niet eens een licht streepje. Woensdag getest en was een heel licht streepje. Gister getest, was donkerder, maar nog niet zo donker als de controle streep. Vandaag getest en was de streep weer lichter, maar voelde vanochtend wel steken onderin (links) van m'n buik.

Ik ben op 9 oktober gestopt met de pil. 14 oktober ongesteld geworden tot 16 oktober.

Zou mijn eisprong dan toch geweest zijn? Of zou dat echt niet mogelijk zijn omdat het streepje niet zo donker was als de controle streep.

2. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    De streep hoeft niet per se even donker te worden als de controlestreep, dat verschilt per persoon. Hoe dat voor jou is, daar kom je pas achter als je blijft testen. Maar het zou je ei geweest kunnen zijn, eventueel. Heb je misschien foto's van je testen, dan kunnen we meekijken.

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Jup: De streep moet wel net zo donker zijn als de teststreep of donkerder, anders is hij niet positief.

@ Nono: Zo te lezen heb je je eisprong nog niet gehad, dus ik zou nog even doortesten. En omdat je nog aan het ontpillen bent kan dat best even duren. Je kan er niet vanuit gaan dat je cyclus meteen netjes is. En steken ed. voel je ook tijdens het ontpillen, dus dat hoeft niks te betekenen. Zou mooi zijn als je snel je ei vindt, maar hou er rekening mee dat het even kan duren. Succes!

4. Sannya

Sannya Actief lid

17 jul 2010
    262
    0
    0
    Ik heb ook al een aantal keren ovutestjes gebruikt. Bij mij begint het heel licht, na een dag of 2 donker maar nog niet zo donker als de controlestreep. Maar dan gaat het ineens heel snel. 's Avonds knalt de streep er vanaf en de dag erna bijna weg.

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Toen ik net gestopt was met de pil bleef mijn ovu test soms ook even positief ( geen knalstreep) en soms weer negatief. Het duurde echt lang voordat ik een knaller had! Het hoorde allemaal bij het ontpillen...
    Misschien is dat bij jou ook zo?

Deel Deze Pagina