Wie heeft dit ook gehad en wil iets vertellen over hoe het verder ging? Ik was gister 7 weken en 5 dagen zwanger, en bij de echo bleek het vruchtje veel te klein. De echoscopist schatte 5-6 weken maar zei dat het eigenlijk te klein was om op te meten. Er klopte wel een hartje, maar.. ook erg onregelmatig, zei ze. Ze bleef maar vragen of ik zeker wist wanneer de positieve test was, en daaruit bleek dat dit toch echt niet goed was. De conceptie kan niet later plaatsgevonden hebben, dus het vruchtje had echt bijna 8 weken moeten zijn. Volgende week moeten we terugkomen voor een echo, maar ze zei dat ze eigenlijk geen hoop wilde geven. Want dan zou het vruchtje opeens heel goed gegroeid moeten zijn, wat niet heel logisch is. Dus waarschijnlijk wordt het een miskraam, en ik kon ook deze week verwachten dat het misschien spontaan op gang kwam. Mijn zwangerschapskwaaltjes zijn mild, maar nog niet minder geworden. Is er iemand bij wie in deze situatie een miskraam spontaan op gang kwam? Of bleek er bij de tweede echo opeens een inhaalslag te zijn gemaakt (terwijl er zo'n forse achterstand is?) Kan het ook zijn dat het vruchtje doorgroeit, hoewel te langzaam en dat je pas later in de zwangerschap ernstige afwijkingen vindt en de zwangerschap moet afbreken of je alsnog late miskraam krijgt? Ik zoek geen troost, vraag me gewoon af wat de mogelijke situaties zijn die hierop volgen.
Ik heb dit helaas ook gehad. Vruchtje was veel te klein voor de termijn en het hartje klopte te langzaam. Ons werd verteld dat we van een miskraam uit moesten gaan. De week erop controle, helaas werd het bewaarheid. De miskraam kwam niet spontaan, ik heb deze opgewekt met medicatie. Het spijt me als ik je erg laat schrikken. Heel veel sterkte! Ik sta nu op het punt te bevallen, en daar zijn we dankbaar voor. Houd moed!!
Hoe groot het was heeft ze niet aangegeven. Ze kon het nauwelijks meten zei ze, en de grootte van ongeveer van 5-6 weken zei ze. Nee, runstar, je laat me niet schrikken, ik heb ook geen hoop meer hoor. Ik wist intuitief al aan het begin van mijn zwangerschap dat deze niet goed zou verlopen. Vraag me alleen af of de miskraam dan zelf op gang komt, aangezien het hartje nog klopt. Zal waarschijnlijk wel curretage of medicijnen worden. Veel geluk trouwens met de bevalling en jullie kindje!
Was het een inwendige echo? Dan zouden ze het vruchtje nl gewoon hebben moeten kunnen meten. Ik vind dit nogal een bijzondere uitspraak zonder te meten. Het hartje klopt, dus dan zou je moeten uitgaan van rond de 6 weken. Eerder begint een hartje niet te kloppen. Niemand kan zeggen of het inderdaad wel of niet goed gaat komen, maar er zijn we gevallen waarbij bleek dat een vruchtje even stilgestaan heeft qua ontwikkeling. Mocht het wel een miskraam worden, dan veel sterkte en ik hoop dat het dan vanzelf afkomt.
@mykelti:ja was inwendig. Ze zei wel ongeveer 5-6 weken, maar heeft het aantal mm niet genoemd. Ik vond het vruchtje er ook anders uitzien als wat je normaal ziet bij 5-6 weken en kreeg de indruk dat hier inderdaad ook wat mee aan de hand is, misschien niet alleen te klein maar ook abnormaal van vorm? Ze deed er idd een beetje vaag over.
Heb je geen foto meegekregen? Zodra je kindje iets achterin het vruchtzakje ligt, de bm iets gekanteld is etc ziet het er alweer heel anders uit. Er is flink verschil tussen de verschillende echoapparatuur, dus dat kan ook heel veel verschil uitmaken qua beeld. Maar een vruchtje van 5 weken ziet er wel anders uit dan van 6 weken. Natuurlijk kan er iets mis zijn, maar hoor momenteel te vaak dat ze er al vanuit gaan dat het mis is, terwijl het helemaal niet zo is.
Ik zit in het zelfde situatie als jij!! Ik weet woensdag 100 procent hoe we het gaan afbreken. Ik was 6.6 toen ze afgelopen dinsdag de echo deed en ze zei zie geen hart actie en lijkt wel 5 a 6 weken ben toen 2 dagen weer terug gegaan en ze zei zie geen verschil kwa groei en nog steeds geen hartje. Bij jou maakt het wel mooier omdat het hartje klopt zal ik wel hoop houden. Ik heb geen hartje dus kreeg 90 procent kans miskraam nou moest ervan uitgaan dat het gewoon afgelopen was. Maar nog steeds geen bloeding. Veel sterkte is zo slopend en zwaar. Maar wat doe je eraan niks. Gr, bambe
Vraagje zie dat je 6 miskramen hebt gehad en nu goede zwangerschap heb je iets extra s gekregen kwa medicijnen zoals utrugaston of iets anders. Gr, bambe
Toen ik ruim 7 weken was eerste echo en bleek toen ook een stuk minder ver. nog geen zes weken. hartje klopte maar langzaam. vk vond het er echter prima uitzien en dacht dat het hartje pas net was gaan kloppen. moest nog op gang komen. niks aan de hand volgens haar. twee weken later weer echo en het vruchtjes was idd netjes twee weken groter en het hartje klopte mooi. heel benieuwd naar de termijnecho over anderhalve week, maar het voelt goed. hoop voor jou hetzelfde meid
Met mijn eerste echo was er een vruchtzak van 7 weken te zien waar alleen een dooierzakje in zat. Geen vruchtje te vinden. Na 11 dagen weer een echo en toen zat er een vruchtje van 8.5wkn met hartactie. Enorme inhaalslag gehad dus. Hopelijk voor jou ook goed nieuws binnenkort.
Ik heb 1 MA en een zooitje VMK doorgemaakt. We hebben ook alle onderzoeken gekregen en nooit is er een oorzaak gevonden. In eerste instantie werd het op overgewicht gegooid, maar na veel afvallen ging ik in dezelfde flow door helaas. Het ging steeds vroeger mis, zo tussen de 4,5 en 5 weken, maar later meer en meer richting de 4 weken. Toen een afspraak gemaakt bij UZ Gent, waar ze veel meer onderzoeken doen dan in NL. In de tussentijd begonnen met acupuntuur en ondanks bloedinkjes bleef de kleine plakken. Na ons eerste zoontje weer hetzelfde. Uiteindelijk weer een afspraak gemaakt bij UZ Gent. Die hoefde weer niet door te gaan, want ik ben (inmiddels verhuisd) in België (net over de grens bij Valkenswaard) naar een vrouw gegaan die de naam heeft in de omgeving iedereen zwanger te krijgen. Ik was de eerste met meerdere miskramen daar. Zij werkt met lichttherapie en abramnabloesems. Die eerste gaat ervan uit dat ieder orgaan een kleur heeft en dus energie. En dat cellen een geheugen hebben. Die van mij hadden zichzelf "aangewend" een vruchtje/eicel af te stoten. Heel bizar en mss ongelooflijk voor de meesten: mijn vader was kort daarvoor uit het leven gestapt en tijdens die lichttherapie kun je dingen zien. Ik zag toen de hand van mijn vader (leek erop) met een babietje erin. Die ronde (eerste) weer zwanger en dat is dit kindje. Dus geen meds, alleen alternatieve dingen. TS: sorry voor de topic vervuiling.
Voor jou ook veel sterkte! Ja echt zwaar. Geen hartactie geeft idd meer zekerheid, maar ik vind die onzekerheid nu ook vreselijk. Het verschil in groei 2-3 weken is ook wel erg groot. 1 week ofzo, dat had dan nog gekund. Latere eisprong, latere innesteling ofzo. Maar heb 15 mei al positief getest. Daarbij liepen de testen extreem langzaam op en had ik vanaf het allereerste begin al het gevoel dat het niet goed is. Dus nee.. Ik heb eigenlijk geen hoop...
Wat fijn zeg! En wist je precies wanneer je eisprong was of kan het zijn dat je later zwanger bent geworden? Wat zou anders de verklaring moeten zijn. Mykelti: lijkt me echt heftig, zoveel miskramen. Wat bijzonder dat je eigenlijk via je vader hebt gezien dat je wel een kindje zou krijgen.
Dat klinkt beter inderdaad. Helaas was de echoscopist bij mij behoorlijk duidelijk en kon ook echt wel aan haar manier van doen merken dat het mis was. Verder heeft ze ook gezegd dat we nog moesten afwachten tot de extra echo, maar dat ze geen hoop wilde geven. Dus het moet wel heel raar lopen wil het volgende week opeens wel okee zijn..
Is het ook en heel zwaar voor je relatie. Was heel vreemd. Je denkt dat je dat niet zag...en ik had ook niet echt de hoop dat alles ging werken, maar ja, blijkbaar toch wel.
Ik was 7,4 week zwanger, geschat op 5-6 zonder hart-actie. Werd somber ingezien door vk. Ik had ook last van buikpijnen daarentegen. Enkele dagen later ( weet niet meer exact hoeveel, 2-5) terug voor nieuwe echo. Nog steeds klein(er) embryo maar met hart-actie. En daarna gewoon steeds meer richting verwachte termijn. Zie banner. Ik hoop voor jou hetzelfde! Duim voor je.
2 jaar geleden met 7.3 weken een echo gehad. Wel iets te zien maar geen beeb met kloppend hartje. De gyn sprak meteen uit dat het er niet goed uitzag. 1 week later terug. Toen was er iets meer te zien maar nog steeds geen kloppend hartje. 1,5 week later weer terug en toen nog steeds niet. 3 dagen later een curettage gehad. Wij hadden toen nooit een kloppend hartje gezien. Ik duim voor jou dat het goed is. Geef de moed niet op. Inmiddels ben ik een trotse moeder van een zoontje van bijna 5 maanden.
Tja, bedankt meiden.. Het is zo lastig er iets over zeggen. Maar de echoscopist was echt negatief. En dat in combinatie met mijn intuïtie al vanaf het begin van mijn zwangerschap en het feit dat mijn testen maar heel licht bleven.. Het moet wel een wonder zijn als het vrijdag opeens goed blijkt te zijn. En ik zou zelfs helemaal moeten omschakelen want ik ga er eigenlijk al helemaal vanuit dat het mis is. Hoe raar dat misschien klinkt.