3 dagen voor NOD negatief, later positief?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door LiefZonneschijntje, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiefZonneschijntje

    27 nov 2017
    73
    16
    8
    Vrouw
    Dag allemaal,

    Misschien is deze vraag al ontelbaar vaak gesteld, maar ik ben op zoek naar ervaringen. Heb vanochtend (3 dagen voor NOD) negatief getest met KV2V5.
    Ik ben benieuwd of er dames zijn die dit ook hebben gehad, maar later alsnog positief getest hebben.
    Ik voel allerlei vreemde dingen in m'n buik, steekjes, krampjes. Zit er mogelijk nog een positieve test op nod in of moet ik me voorbereiden op menstruatie?
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Alles kan ;)

    Maar even een vraagje.
    De meeste vrouwen testen op 11 dpo (3 dagen voor nod bij een lf van 14 dagen) al wel licht posi.
    Maar als je een lf van 11 dagen hebt dan is 3 dagen voor nod pas 8 dpo en is totaal nog geen verloren ronde.

    Dus mijn vraag; weet je ook wanneer je eisprong was en hoe lang je lf is?
    En hoe lang ben je nu gestopt met de pil oid??
     
  3. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    + heel veel vrouwen tellen de dag van hun positieve ovulatietest als 1 dpo terwijl het dan nog 48 uur kan duren voor hij springt en de dag dáárna is pas 1 dpo. Dus als je positieve ovulatietest op maandag is, kan je ei pas woensdag springen en moet je voor de veilige marge donderdag pas als 1dpo tellen.

    Weet niet of je ovulatietesten hebt gebruikt maar er zijn hier nog veel dames die denken dat hun eitje springt op de dag dat hun piek is.
     
  4. LiefZonneschijntje

    27 nov 2017
    73
    16
    8
    Vrouw
    Ben al jaren niet meer aan de pil en heb een vrij regelmatige cyclus van 24/25 dagen.
    Dag 1 was op 5 november. Ben op 13 november met ovulatietesten begonnen. Géén knalstrepen gehad, 14, 15 en 16 november lichte strepen. 14 en 16 november ook gevreeën.
     
  5. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Heb je foto van je testen? Als je 16 november positieve ovulatie heb gehad, kan je eitje de 18e pas zijn gesprongen, dus was zondag 19 1 dpo en vandaag 9.

    Maar twijfel aan je ovulatie als je zeg geen donkere strepen te hebben gehad.

    Op dag 13 beginnen met ovus is ook te laat voor zon korte cyclus. Zou je zeker op dag 7/8 moeten beginnen aangezien je op dag 10 dan al een eisprong zou kunnen hebben als je LF 14 dagen is.
     
  6. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Bij een cyclus van 24 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 6 tot en met dag 14 van je cyclus gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.
    Kans is aanwezig datje te laat begonnen bent met ovulatietesten. In jouw geval met 24/25 dagen cyclussen zou je al vanaf dag 4 moeten beginnen. En dan net zolang door blijven testen totdat beide streepjes minstens even donker zij . Pas dan is je ovulatietest positief en heb je je LH-piek te pakken. Helaas had je dus negatieve ovulatietesten...

    Hoop voor je dat je toch nog positief mag testen de komende dagen.
     
  7. LiefZonneschijntje

    27 nov 2017
    73
    16
    8
    Vrouw
    Ik ben op dag 8 begonnen met ovus (13 november, 5 november was dag 1).
    Ik twijfel ook wel aan mijn eisprong, hoewel ik de ovu-testen ook niet heel nauwkeurig volgens de bijsluiter heb gedaan (enkele uren niet drinken heb ik niet gedaan bv), dus dat is een les voor de volgende ronde!
     
  8. LiefZonneschijntje

    27 nov 2017
    73
    16
    8
    Vrouw
    Dank voor je tip, ik ga de volgende cyclus eerder starten met testen!
     
  9. LiefZonneschijntje

    27 nov 2017
    73
    16
    8
    Vrouw
    thumbnail_20171212_181528.jpg Dit zijn de testen van ronde 2. Vanaf dag 5 getest, vanaf dag 11 een streepje. Ik ga er vanuit dat ik vandaag (dag 13) mijn eisprong gehad heb.
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Als die van dag 13 idd voor jouw doen positief is dan volgt je eisprong uiterlijk overmorgen op dag 15.
    Veelal springt hij niet op de dag van de ovu test zelf namelijk.

    Officieel genomen is de test nog negatief omdat beide strepen niet even donker zijn (of de teststreep donkerder dan).
    Ik zou dus voor de zekerheid eventjes doortesten nog :).
    Maar de kans is ook aanwezig dat dit idd je piek was.
     

Deel Deze Pagina