Eigenlijk zo'n wonder...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sweetangel100, 18 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik was vanavond op het forum aan het kijken en af en toe moest ik toch even echt bij stilstaan wat het eigenlijk voor een wonder is dat we een kindje krijgen...
    Als ik lees hoe lang sommige mensen al zijn aan het proberen zwanger te worden dan is het eigenlijk een wonder dat ik zo snel zwanger was (september gestopt, november zwanger)...
    Eigenlijk moet ik eerlijk bekennnen dat ik er van te voren ook nooit over heb nagedacht hoe lang het zou duren voordat ik zwanger was en OF ik uberhaupt zwanger zou kunnen worden...
    Eigenlijk schandalig dat het zo vanzelfsprekend was voor me :oops:
    Door hier op het forum te lezen realiseer je je wat het eigenlijk voor een groot wonder is en dat het allemaal niet zovanzelfsprekend is....
    Toch iets om eens bij stil te staan....

Voor alle dames die zo graag zwanger willen worden: ik hoop zo met jullie mee!!

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ja dat heb ik ook af en toe dat ik daar aan denk,dan zeg ik tegen mijn vriend dat het wel echt heel bijzonder is dat er gewoon een kindje in mijn buik groeit en hij vind het ook heel erg speciaal.
    Ik was ook erg snel zwanger we hebben er 2 maandjes over gedaan,en inderdaad is het helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend om zwanger te worden.
    Ik hoop ook dat alle meiden die zwanger willen worden dat snel worden.

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja dat is zeker zo, een bekende van mij is ook
    al 2 jaar bezig, ik vond het ook heel moeilijk om het haar te vertellen,
    maar ze vond het heel leuk voor ons.
    Ze is zelfs al heel vaak meegeweest nd vk.
    Ik heb haar wel gezegt ook als ze het niet leuk vond dat ze het wel moest zeggen, maar ze vond het juist leuk dat ik het haar vroeg.
    Ze is helemaal benieuwd wanneer de baby komt.
    En wij vinden het zelf ook nog steeds een wonder,
    en kijken er naar uit.

4. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ja we staan er eigenlijk te weinig bij stil hoe bijzonder een kleine is...

Iets wat je met z'n 2en maakt! ben zo benieuw hoe onze kleine er strax uitziet....zou ze op mij lijken of op de man?

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

af en toe steekt er een voetje door mijn buikwand heen. Omdat dat best wel een rot gevoel is pak ik dat voetje altijd vast of duw ertegen en dan trekt ze dat voetje weer in. Ik zei gisteravond nog tegen mijn man: het zal zo vreemd zijn om achter een paar weken dat voetje in het echt te zien, het voetje dat je al zo vaak gevoeld hebt en al zo vaak vastgepakt/weggeduwd hebt....

6. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Het is ook eigenlijk een heel groot wonder op zich.
    Zelf probeerde ik 15 jaar zanger te raken, lukte nooit.
    Had de hoop opgegeven want ik wilde niet in de MMM.
    Opeens raak ik zwanger, geheel onverwacht en niet gepland.

Opeens wilde ik een tweede.
    besloten op 30 maart 2006 en 16 april teste ik al postitief :confused:
    Tja, het is een blijft een wonder, dat klopt.

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik vind het ook een groot wonder. Ik had het niet eens gepland om zwanger te worden maar was het toch. Ik heb ook meteen besloten om het te houden. Juist omdat het zo'n wonder is ;)

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Een wonder is het zeker !

Voor mij was het niet vanzelfsprekend dat ik zwanger zou kunnen worden. Niet dat ik aan mijzelf twijfelde, maar ik hoorde veel verhalen van bekenden die geen kinderen konden krijgen en ik dacht steeds dat ons dat ook zou kunnen treffen. Ook wel realistisch eigenlijk.

Ik heb in eind oktober mijn Mirena laten weghalen en begin januari teste ik positief ! Ik ben nog nooit zo blij geweest met iets ! En ik was ook blij dat het in de derde maand dus raak was. Ik werd gek van mezelf, van onzekerheid en zo.

Ik heb meegedaan aan Moeders voor Moeders om andere vrouwen ook te kunnen helpen bij het zwanger worden. Het was een kleine moeite en voor een ander kan het het verschil maken of ze wel of geen kinderen krijgen. Ik heb daarbij de DVD gekregen, "Het worder van een nieuw leven". Als je die bekijkt besef je echt wat een wonder het is dat je zwanger bent ! Wat er niet allemaal in he lichaam moet gebeuren, en ook nog op de juiste manier en zo, echt enorm indrukwekkend.

Ja, dames, ik besef goed dat wij een stelletje bofkonten zijn ! En daarom geniet ik ook zo veel als ik kan van deze mooie tijd !

Groetjes,
    Nikki F

Deel Deze Pagina