wat zien ze?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mayby, 13 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Even een vraag ik heb nog geen afspraak gehda bij een verloskundige, want er was een verwisseling met de afspraak dus heeft ze even tijd vrijgemaakt voor me, en me doorverwezen naar een 20 weken echo, ze vroeg aan mij hoe ver ik dacht dat ik was dus ik zei ik weet het niet maar zie en voel wel al de schopjes dus heeft ze mij door verwezen naar een 20 weken echo maar stel je voor dat ik nu pas 16 weken ben kunnen ze dan wel wat zien bij een 20 weken echo? liefs

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ze kunnen door meten van de lengte van het kindje of door middel van de lengte van het bovenbeentje meten hoe ver je heen bent.

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

sorry maar begrijp ik nu goed dat je dus niet weet hoelang je zwanger bent, maar dat je zeker weten al verder bent dan de gemiddelde 7 a 8 weken dus ongeveer 16 weken, de verloskundige schijnt dit normaal te vinden en stuurd je door voor een 20 weken echo begrijp ik het goed zo

zo ja dan vind ik het raar dat ze dan niet eerst een termijn echo laat doen i.p.v de 20 weken echo gelijk ze kunnen wel degelijk wat zien maar of ze ook daadwerkelijk alle organen e.d kunnen bekijken dat denk ik niet omdat de 20 weken echo word aangeraden te laten doen bij 21 weken, maar ze kunnen wel de baby zien en meten hoe groot de baby is en aan de hand daarvan een schatting doen waneer de baby komt dat word wel wat moeilijker omdat baby's op deze termijn niet meer gelijk lopen qua groei, en ook jongens en meisjes verschillen weer van lengte

succes groetjes nathalie

4. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Ik stond ook versteld toen ze tegen me zei ja bel maar voor een 20 weken echo (omdat ik al schopjes zie en voel!) maar ja ze had geen tijd meer voor me dus wil nu onderhand echt wel weten wat er in mijn buik gebeurd! thanks voor de antwoorden xxx

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    vind het beetje apart heb je nooit geweten zwanger te zijn of had je gewoon geen zin in een eerdere echo.
    of hoe zit het eigenlijk ? want ik vind het maar raar dat ze je doorsturen na de 20 weken echo als je niet eens weet hoever je bent ?neem aan dat je het weet doordat je een test gedaan heb beetje laat?

6. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Geen zin in een echo ze hadden van mij allang een echo mogen maken ik ben tussendoor op vakantie geweest en voordat ik ging hadden ze geen plek! vakantie drukte zei ze,, en net toen ik terug kwam was mijn afspraak verwisseld! dus hadden ze geen tijd voor me! nu kan ik pas 24 sept bij de vk terecht en maandag voor het eerst een echo! gr

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    oh zo oke dat is duidelijk ik snapte er al helemaal niets van maar goed als ze mij dat hadden geflikt was ik echt naar andere vk of ziekenhuis gegaan althans hier hebben ze 2 vk praktijken en ja ik vind het niet normaal dat ze je dan zolang lieten lopen

8. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Op een of andere manier was ik al blij dat ik een echo kon laten maken!
    Was ook wel aardig boos ja want straks zien ze niet genoeg op de 20 weken echo omdat ik nog geen 20 weken ben! xxx

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja vind het maar beetje raar dat ze gelijk 20 weken echo doen
    je kan idd bij 16 weken al kindje voelen vind het echt raar heb het ook nog nooit zo gehoord dat ze het dan maar gelijk als 20 weken echo doen.
    zou het lekker morgen navragen en zeggen dat je het belachelijk vind hoe ze het nu doen.

10. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    ik snap het ook niet hoor ze was zo gehaast ook want ze had pauze denk ik! maar die echo is ook niet bij de vk zelf dus kan morgen meoilijk teker gaan tegen die mensen die de echo maken! ben al blij dat ik iets bereikt heb toch? xxx

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    anders zelf echo regelen dan moet je er zelf voor betalen alleen dus bij echo bureau

12. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Nou hehe ik ben geweest hoor! en ben zoals jullie zien 24 weken zwanger jeeeeeeej van eeen prachtige meid! jippie jippiej liefs xxx

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hallooooooooooooooooooooooooooooooooo
    en dan je eerste echo pffffffffffffff mensen lief zo schiet een zwangerschap wel erg op
    heb je echo' foto's zien zien zien hwhahaha
    gefeliciteerd zeg

14. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Ja hahahahaahahahhhahaah heb ik voor je maar niet nu want ga zo jurkjes kopen haha nu zien jullie gelijk spontaan mijn leeftijd in beeld verschijnen! maar inderdaad zo schiet de zwangerschap echt wel op nog 3 maanden heb nog geen huis niks maar heb alle hulp van iedereen dus komt goed thanks xxx

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    pff ja zo schiet het echt op zeg
    na is goed zie ze wel verschijnen.
    ja idd ik heb dat ook maar als ik vooruit kijk dan denk ik zolang nog maar als ik terug kijk op deze weken denk ik ging lekker snel

16. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hahahaha deze is echt goed nou meid je hebt én gelijk bevestiging én je hebt je geen zorgen hoeven maken om de 20 weken echo én je weet gelijk met je eerste echo dat je een meisje krijgt hahahaha

gefeliciteerd lekker van genieten en ben blij dat alles goed is

groetjes nathalie ;)

17. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    dankje wel ja ben errug trots hoe mijn zwangerschap nu verloopt! nog 3 maanden xxx

18. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Maar waarom ben je nooit eerder op controle geweest dan? Hoe komt het dat je helemaal geen idee hebt hoever je zwanger was? Is nogal een verschil, 16, 20 of 24 weken...... Hoelang weet je al dat je zwanger bent? Ik had me nl niet af laten schepen met geen tijd, verzetten van afspraken enz. 1 keer een afspraak verzetten is geen probleem maar dan wel een snelel afspraak erna en niet 24 weken. Zo mis je de helft van je zwangerschap en heb je geen prenatale screening kunnen ondergaan.

Deel Deze Pagina