wakker geschrokken met enorme buikpijn!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Netje89, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    Hallo Dames!! Ik heb echt even de behoefte om van me af te schrijven zeg! Jeetje, wat is het moeilijk om onder die 12 wekengrens zwanger te zijn... Je kan met niemand praten als er iets is.. Zoals nu..

Vannacht om ongeveer 4.30u schrok ik wakker van de buikpijn. Ik had echt extreme kramp het deed zo zeer.. Dus ik dacht meteen; Daar is 'ie dan.. Ik heb een miskraam.. Ik natuurlijk meteen naar de wc gestrompeld; maar.. geen bloed!

Uiteindelijk terug in bed een paniekaanvalletje gehad. Mezelf in slaap gepraat (niet hardop haha) "gewoon slapen, misschien is het over als je wakker wordt, je hebt geen miskraam, gewoon slapen!".. Stomme is, vannacht heb ik zachtjes op mijn buik gedrukt om te kijken waar de pijn precies zat, en het was echt heel laag in mijn buik, dus in mijn baarmoeder lijkt me..

Werd ik vanochtend wakker, bijna geen pijn meer... Nog wat buikpijn maar deze zit nu in mijn darmen.

Er zal dus wel niets aan de hand zijn, nog steeds geen bloed, gewoon misselijk vanochtend.. Voel me niet anders nu dan de afgelopen weken. Maar de schrik zit er wel even goed in!

Pff, ik moest het echt even kwijt zeg! Mijn lief zegt dat ik me niet zo druk moet maken dat het vannacht ook gewoon mijn darmen geweest moeten zijn..

2. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid wil je niet bang maken maar wil ook even vertellen dat ik ook verschrikkenlijk buikpijn heb gehad.

Was 5 weken zwanger kreeg ineens mega buikpijn,lag echt als een garnaalte te kramperen in mijn bed.
    Daarna was het over en nergens geen last meer gehad.
    vk gebeld en zij dat het me darmen waren
    3 dagen later heel klein beetje bruinverlies.
    Met 6 weken liep ik buiten voelde het ineens lopen.zat helemaal onder het bloed.
    Heb toen de gehele dag gevloeit.
    2 dagen niks meer en toen begon het ineens weer.weer heftige bloeding.
    Ik moest vrijdag's lang de vk en kreeg een echo.
    Daar bleek dat er allemaal stolsols in mijn baarmoeder zaten maar ook nog een vruchtje met kloppend hartje.
    Ze vertrouwde het niet en stuurde me door naar de gyn
    Hij zij het zelfde en hij kon mij verklaren dat er een tussenschot zat en dat er een tweeling heeft gezeten.
    Maar de kans groot is dat dit kleintje het ook niet overleeft als alle stolsols er in 1x uitkomen.

Ik wil je met mijn verhaal duidenlijk maken dat als je het niet vertrouwd echt even naar de vk moet bellen voor een echo!!!

Sterkte ermee en hopenlijk blijft alles goed gaan!!!

3. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies het zelfde mee gemaakt toen ik 5,5 week was!!!!!!
    Herken je verhaal zo goed!

Ik werd ook wakker en dacht ook: dit was het dan!
    Vreselijk gevoel....Zeker de angst die je dan voelt pffff.....
    De volgende dag ook, zoals jij verteld, weinig last alleen nog wat van onderbuik. Voor de zekerheid toch gyn gebelt en die wilde me toch zien. Toen al een echo gehad en niets aan het handje!
    Waarschijnlijk een verdrukking van de eierstok, darmen of baarmoeder geweest!

Ik weet het netje89, het is allemaal mega spannend! Ik heb ook dagen erbij dat de agnst soms even de kop op speelt. Maar er gebeurd zo veel in je buik nu. Dat is iets wat mijn gyn ook steeds tegen me zegt. Dus heb en blijf vertrouwen op je kleine ukje!
    En bouw op die mooie echo's, want die laten voldoende zien!
    Wanneer heb je een echo???

Geniet van je zwangerschap!!!!!

4. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    Heey mamavan2schatte, wat ontzettend erg, dat hoop ik nooit mee te hoeven maken zeg! Ik hoop met je mee dat het met je 2e kleintje goed blijft gaan. Het is hoe dan ook een vechtertje als ik je verhaal zo hoor. Ik denk dat ik morgen toch even de VK ga bellen hierover..

Wila, het is vooral die angst ja. Ik wordt echt niet zomaar wakker als ik eenmaal slaap.. En qua buikpijn ben ik echt wel wat gewend door mijn Prikkelbare Darm Syndroom.. Dus de paniek zat er goed in. Nu inmiddels helemaal geen rare dingen meer..

Echo is nog niet gepland.. Ik moet volgende week woensdag voor de 1e keer naar de VK, dus het aftellen is begonnen. Maar als ik jullie reacties lees denk ik dat ik het toch verstandiger vind om wel even te bellen van tevoren. Voor alle zekerheid.. Ik vraag me af of ik dan snel een echo kan krijgen.

Ook al voel ik me weer 'normaal zwanger' zit het me écht compleet niet lekker.. Mijn witte afscheiding is wel wat meer trouwens... Zou dat iets kunnen zeggen??

5. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het je niet lekker zit, zou ik vandaag echt eventjes bellen. Wellicht vervroegen ze je afspraak en maken ze idd een echo!
    Je moet nu gewoon doen waar jij je het beste bij voelt hoor.
    Want anders blijft het knagen!

Die witte vloed is heel normaal. Geloof niet dat dat er iets mee te maken heeft. Ik heb het ook. Ene week erger dan de andere week.

Laat je even horen als je gebelt hebt???

Succes!

Wila.

6. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes meid, kan me voorstellen dat je zo ontzettend geschrokken bent!

hier ook regelmatig snachts wakker met ontzettende krampen en pijn in de buik, bij mij zijn het duidelijk me darmen en vooral als me blaas wat vol zit(raar maar net of alles verdrukt)

In het begin ook erge angst gehad maar door icsi hebben we nu al zo'n 4 echo's gehad en ons kleintje doet het perfect.

Ik heb ook last van me darmen als ik niet zwanger ben en dan ook vaak genoeg pijn, maar dit is niet te vergelijken. Dus blijkbaar wordt het allemaal door de zwangerschap toch wat heftiger.

Heb het nu nog regelmatig maar gelukkig is de angst weg.

Meis dikke knuf en vertrouw je het niet? gewoon bellen hoor!!!

7. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    Wila en Vlinder bedankt voor jullie reacties, stuk geruststellender dan de verloskundige haha... Ik heb vanochtend dus inderdaad gebeld.. Maar ze hadden het druk ben net pas teruggebeld. Ik had het vanochtend uitgelegd aan de assistente, die zei ook; ik snap dat het je niet lekker blijft zitten ik leg het voor aan de VK.

Dubbel gevoel dus. Blij dat ze me serieus neemt, maar de angst is het dan serieus genoeg om echt iets aan de hand te kunnen zijn..?

De VK net gesproken. Zij denkt dat het een combinatie is van bandenpijn en mijn darmen.. Wat jij dus ook zegt Vlinder, het zal toch anders voelen dan voor mijn zwangerschap..

Maar goed, ze kan niets garanderen.. Naar aanleiding van mijn klachten is een miskraam dus nog niet uitgesloten. Zodra ik een bloeding of wat dan ook krijg moet ik direct bellen... En als ik aanhoudende krampen heb die heel pijnlijk zijn moet ik ook bellen omdat het dan op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan duiden (PANIEK!!!)...

Voor de rest moet ik het nog maar een week uitzingen en de afspraak blijft gewoon staan. Eerste echo krijg is pas tussen de 10 en 13 weken :(...

Het lijkt allemaal zo lang te duren.. Ik wil verdomme alleen maar weten of mijn kindje wel oké is!!! Ik vind dit heel erg moeilijk... Misschien stel ik me aan en is er helemaal niets aan de hand, maar ik wil gewoon zekerheid! Voor nu vertrouw ik inderdaad op mijn ukkie Wila, mijn kleine vechtertje gaat het voor papa en mama halen! (hoop ik dan dus he)

8. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    De pijn komt door een kleine cyste in mijn rechter eierstok. Ik heb inmiddels een termijnecho gehad voor de zekerheid.

De beeb is helemaal oké gelukkig!!! We hebben hartje horen en zien kloppen; prachtig! Zó trots op ons lieve ukkie!

Deel Deze Pagina