Ben ik (nog) zwanger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Alemae, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alemae

Alemae Lid

18 jan 2012
    11
    0
    0
    NULL
    Nieuwegein
    #1 Alemae, 18 jan 2012
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
    Hoi iedereen,

Laat ik mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Ilona, en ik ben 23 jaar. En ik zou heel graag jullie mening willen weten over iets waar ik mee zit.

Een beetje uitleg:
    Mijn verloofde en ik wonen niet in de buurt van elkaar, hij woont in Florida. Per half jaar ga ik daar een paar weken heen om bij hem te zijn. :)

Nu ben ik in september tijdelijk gestopt met de pil (we waren toch niet bij elkaar) en vlak voordat ik naar hem toe ging, ben ik weer begonnen. Dit was vlak na mijn menstruatie.
    Vervolgens hebben we alle dagen dat ik bij hem was (19 december - 5 januari) seks gehad.
    Door een grote snee in mijn vinger heb ik terwijl ik bij hem was ook een antibiotica kuur gekregen, en verder geen aanvullende bescherming gebruikt. En ook heb ik (misschien een beetje express) een aantal keer vergeten de pil in te nemen..

Nu heb ik op zaterdag de laatste pil ingenomen, en de dag erna begon ik met bloeden.. Normaal duurt het 5 dagen..
    Op maandag kwam er ineens een heel groot stuk weefsel mee naar buiten, een beetje de vorm van een rietje.. Aan één kant was het vleeskleurig, en aan de andere kant heel donker-rood met kleine bloedvaatjes. Maar er kwam verder geen bloed mee.. Vervolgens heb 8 dagen bloedverlies gehad. Ook alleen maar bloed, geen propjes of wat dan ook.. Sinds bijna een week heb ik nu ook hoofdpijn, ben ik op random momenten misselijk en word ik zomaar ineens duizelig. Ook heb ik het gevoel dat mijn borsten gevoeliger zijn.

Zou het kunnen dat ik een miskraam heb gehad, of ben ik misschien toch nog zwanger?

What's your opinion? Ik weet het even niet meer :(

2. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Hm maar je slikt de pil dus gewoon?
    Ik ben hier geen ster in maar je ei sprong is toch halverwege de maand, en dan zou je in de dagen er na dus innestelingsbloed moeten hebben gehad?
    Maar jij hebt je strip gewoon afgemaakt en toen werd je 1 dag ongesteld? Toen even niet en toen verloor je een hoop?
    Ik vraag me dan af of je überhaupt zwanger bent geweest, heb je dat getest?

Maar als je zoveel dagen bloed verlies heb gehad denk ik niet dat je nog zwanger kan zijn. Maar goed, je zou over paar dagen kunnen testen.

Misschien hebben andere mensen hier een betere verklaring.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik snap het ook niet helemaal...

Je hebt het over een heel groot stuk weefsel.
    Je hebt van 19 december tot 5 januari elke dag sex gehad.
    Je hebt de pil toen slordig geslikt en bovendien antibioticum gebruikt.
    Als je al zwanger was, zou je dus in die periode zwanger geraakt moeten zijn.

Maar nogmaals, je hebt het over een heel groot stuk weefsel.
    Als je al zwanger zou zijn, zou je volgens mij dus, gezien dat grote stuk, veel langer zwanger geweest moeten zijn. En dat kan dus niet volgens jouw verhaal.

Als je in die periode zwanger bent geraakt, was je nu dus nog maar heel pril zwanger (misschien net 4 weekjes) en zou je volgens mij bij een miskraam niet zo'n heel groot stuk weefsel hebben verloren. Volgens mij zou dat weefsel dan een stuk kleiner moeten zijn.

Maar ik weet het niet. Heb gelukkig nog nooit een miskraam gehad.
    En ik weet ook niet wat het anders dan geweest zou kunnen zijn....

Je zou nog een test kunnen doen voor de zekerheid.
    Weet ook niet hoe snel HCG uit je lichaam is, mocht het wel een miskraam geweest zijn.

4. mamajj91

mamajj91 Actief lid

2 dec 2011
    436
    0
    0
    lekker duidelijk verhaal is het niet hoor to

5. Alemae

Alemae Lid

18 jan 2012
    11
    0
    0
    NULL
    Nieuwegein
    Het is inderdaad een beetje een vaag verhaal, ik snap jullie probleem.. Misschien maakt dit het iets duidelijker:

September - 5 December: geen pil gebruikt.
    5 December: een week voordat ik mijn vriend weer zag, weer begonnen met de pil.
    19 December - 5 Januari: elke dag sex gehad, en in deze periode antibiotica gebruikt en een aantal keer vergeten de pil in te nemen.
    7 Januari: laaste pil van deze strip ingenomen
    9 Januari: verlies van het stuk weefsel. Dit was een soort van vlies, ongeveer 10cm lang en ongeveer 4cm breed.
    9 Januari - 17 januari: bloedverlies
    Vanaf 12 Januari: misselijk, veel hoofdpijn, duizelig, zere borsten, vermoeid.

In totaal dus 8 dagen bloedverlies gehad, terwijl mijn periode normaal altijd op zijn hoogst 4 dagen duurt.

Maar ik ben net vandaag bij de dokter geweest, en die heeft me even doorgestuurd om bloed te laten prikken. Over een paar dagen weet ik hopelijk meer!

Sorry voor het redelijk verwarrende verhaal, hopelijk was dit iets duidelijker.. :)

6. tulip

tulip Niet meer actief

heb je dat van dat weefsel ook tegen de dokter vertelt?? En wat bedoel je met "per ongeluk express" de pil vergeten??

7. Alemae

Alemae Lid

18 jan 2012
    11
    0
    0
    NULL
    Nieuwegein
    Ja, dat van het weefsel heb ik ook verteld, en hij wist eigenlijk niet zo goed wat het was. Het enige wat hij kon bedenken, was dat ik zwanger was, maar dat het niet is blijven zitten.
    Maar hij vond het wel vreemd dat ik nog steeds misselijk en zo was, want daar zou ik dan geen last van moeten hebben..

Als ik zwanger zou zijn, zou hij daar blij mee zijn, maar hij wil niet dat ik stop met de pil. In eerste instantie ben ik op mijn 14e ook aan de pil begonnen tegen acne, en die werd ook weer erger toen in in September tijdelijk stopte. Dus vandaar :eek:

8. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Ik denk niet dat je zwanger bent geweest.
    Denk wel dat je een sterke kinderwens heb. Maar stop met rommelen met de pil, slik hem goed of gewoon niet.

9. Alita

Alita Niet meer actief

tja moeilijk......was het niet gewoon een stuk weefsel en voor de rest niks?

10. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik denk dat je niet zwanger bent geweest, ik denk dat jij dit eerlijk gezegd zo graag wilt dat je er achter zoekt dat je een miskraam gehad hebt (snap ik volledig) of ja of je moet in die periode zwanger geraakt zijn en dat je het nu nog bent want ik denk niet dat het met dat weefsel te maken heeft.. ik zou een testje doen, succes.

Ps, of stop of slik de pil volledig.. dit is niet goed voor je lichaam

11. Alemae

Alemae Lid

18 jan 2012
    11
    0
    0
    NULL
    Nieuwegein
    Vandaag naar het lab gebeld voor de uitslag van de bloedtest, en ja hoor: HcG was positief! Licht-positief, maar wel positief.

Moet volgende week nog opnieuw een test doen om te kijken of het HcG omhoog is gegaan..
    Maar goed, voor nu ben ik toch zwanger!

12. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Gefeliciteerd Alemae! En succes met het vertellen aan je vriend...
    Kan me zo voorstellen dat hij wel even schrikt...helemaal als je zegt dat je per ongeluk express de pil vergeten bent.

Maar vooralsnog, gefeliciteerd!

13. Alemae

Alemae Lid

18 jan 2012
    11
    0
    0
    NULL
    Nieuwegein
    Dank je, me1985! Ik had hem een paar dagen geleden wel een beetje voorbereid hoor ;)

Hoop zo dat het volgende week hoger is! Ben ook wel een beetje bang om blij te zijn nu, omdat het best aan de lage kant was.. Weet niet precies hoeveel, maar er werd wel bijgezegd dat het ook nog fout kon gaan :( Time will tell o.o

14. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Zal duimen voor een plakbeeb!

15. Alemae

Alemae Lid

18 jan 2012
    11
    0
    0
    NULL
    Nieuwegein
    Dank je!

Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap, trouwens!
    Hoe lang weet je het al? :)

16. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    2 januari heb ik getest en die was gelijk positief :D Maandag eerste echo om te kijken of alles goed zit...zooooo spannend!

17. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hopelijk is het HCG volgende keer hoger!

18. Alemae

Alemae Lid

18 jan 2012
    11
    0
    0
    NULL
    Nieuwegein
    Wat goed zeg! Zo'n eerste echo lijkt me ook erg spannend! Zal voor je duimen ;)

Dank je, Dreamer! Ik hoop het ook zo!
    Heb het verder alleen nog maar tegen me vriend verteld, want verder hoeft eigenlijk nog niemand het te weten.. Maar het is zo moeilijk om mijn mond te houden, haha :p

19. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Hahah ja herkenbaar....

20. Alemae

Alemae Lid

18 jan 2012
    11
    0
    0
    NULL
    Nieuwegein
    Okay, heb dinsdag nogmaals bloed laten prikken. Vol spanning zitten wachten op de uitslag natuurlijk. Tot gister.

Gister kreeg ik ineens zo'n erge krampen in mijn onderbuik, en later begon het te bloeden. Toen dacht ik al dat het fout was..
    En ja hoor; net gebeld voor de uitslag van het bloedprikken, en mijn hCG was veel lager dan de vorige keer.
    Helaas niet meer zwanger :(

Deel Deze Pagina