Wat zijn de beste luiers om te gebruiken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door JongeMama2013, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Pampers of huggies. Die van de kruidvat zijn zo stug. Etos nooit geprobeerd, want die zit hier niet in de buurt.

2. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Pampers, de rest weleens geprobeerd... Maar vaak stug en lekte snel door. Zweer bij pampers dus

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Pampers, en eigen merk AH.

4. Linana

Linana Niet meer actief

Bij ons verschilde dat per maat.
    Tot maat 3 was het kruidvat of pampers. Maat 4 vond ik huggies en AH eigen merk fijn. En nu met maat 5 vind ik Etos voor overdag prima, maar voor de hele dag door is het toch pampers die ons het beste bevalt.

5. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Kruidvat luiers die lekken bij ons heel erg door.. Pampers vind ik hele fijne luiers

6. Lady7

Lady7 Niet meer actief

iedereen vind wat anders, hangt ook af van je kind

gewoon meerdere dingen proberen dus

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit dus!

Hier vanaf de geboorte heeft Aiden al Kruidvat luiers. Bevallen prima!
    Onze tweede krijgt ook Kruidvat luiers.

Pampers ook wel geprobeerd, maar die vinden wij erg gaan stinken.

8. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Dat is echt heel persoonlijk! Ik heb nu al zo'n beetje alles gebruikt... Ik kijk een beetje wat er in de aanbieding is. Wel al een paar keer ingeslagen en op de kiezen moeten bijten om erdoorheen te komen... maar soit!

Ik ben het meest fan van de kruidvat luiers. In maatje 1 en 2. Op het kdv gebruikten we altijd 3, 4 en 4 +. Ook heel fijn. Zijn iets minder stug dan maatje 1 en 2, maar ergens vind ik dat stugge wel fijn! Gaat niet lubberen of zakken ofzo.
    AH-luiers willen nog wel eens in de Bonus zijn voor 5 euro. Zijn ook prima... Iets bredere pasvorm, wat soepeler, maar prima voor die 5 euro!
    Etos luiers vind ik in die kleine maatjes niet zo fijn. Lijken in eerste instantie op de AH-luiers, maar nemen niet zo best op. Hier ook de meeste doorlek-broeken gehad.
    Pampers absorbeert zo goed dat ik iedere keer half in paniek ben of ze wel goed plast :D. Fijne luiers ( ik heb die met die plas-indicator gebruikt ), maar ik vind pampers persoonlijk erg duur voor papieren broekjes die je naar lieve lust weggooit. Maar ik overweeg wel een pak te kopen voor 's nachts.
    Kruidvat houdt prima 's nachts hoor, maar pampers dus veel beter en dan ligt het misschien net even wat comfortabeler als ze langer in dezelfde luier ligt.

Eco-luiers, geen idee wat het merkje precies is ( gekocht bij de EKO winkel ) zijn ook fijn. Ze voelen echt verantwoord aan :D. Beetje stug ook. Ook fijn, niet superduur voor luiers die op die manier zijn geproduceerd, maar er zitten niet zoveel in de verpakking... Dat wil zeggen dat ik extra naar het voorraadhok moet lopen hier ;).

Tot zo ver mijn review. Maar nogmaals... het is persoonlijk. Je zult al gauw voorkeur hebben.
    Mijn nummer 1 blijft kruidvat wel. Met een uitschieter naar pampers.

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    @ be happy: pampers vind ik ook niet zo heel lekker ruiken, maar ik moet bekennen dat de kruidvat-luiers na een nachtje ook 'apart' ruiken. Naar cornflakes ofzo... Niet vies dus, maar wel een apart luchtje :D.

10. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier had ik een klein pakje maat 1 Pampers en maat 1 Kruidvat. Ik wist dat ons zoontje een flinkerd zou worden en heb meteen maat 2 Pampers verder aangeschaft omdat ik via kruidvat pas een actie had. Daarna over op kruidvat maat 2 en toen maat 3 aangeschaft moest worden overgegaan op lidl (die gaan pas vanaf maat 3). Nu nog steeds tevreden gebruiker van de lidl luiers :)

11. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Onze dochter kon absoluut niet tegen de Etos luiers. Ze kreeg hier enorme luieruitslag van. Wij zijn toen weer Pampers gaan gebruiken.

Inmiddels gebruiken wij nu wasbare luiers en dat bevalt super!

12. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Zou niet opeens van 1 merk alles in slaan...

Onze meiden hadden eerst alleen pampers verder kregen ze op alles uitslag... we kregen een stapeltje luiers van de Albert Heijn en daar geen uitslag aangezien het enorm scheelt in de portomonee daar dus gelijk op overgestapt.

13. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Pampers. Hebben AH, kruidvat en etos geprobeerd, maar dag vond ik niks. Ze lekte door, en ik vond ze stroef.

14. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

pampers baby dry,

geprobeerd: kruidvat, c1000, bumblies

15. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    We hebben de Kruidvat geprobeerd, maar die lekte steeds door en ik vind ze erg stug. Nu gebruiken we of de pampers of de Bumblies van de Deen. Ook erg fijne luiers.

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier Pampers. Pasvorm is prima!
    Heb kruidvat geprobeerd. Dat ging op zich prima, maar bij de beentjes is het elastiek te strak. Met als gevolg, diepe striemen in zijn velletje. :((

Etos wil ik ook wel eens gaan proberen.

17. Luja

Luja Niet meer actief

Kruidvat werkt hier het beste!
    In pampers werden ze elke ochtend nat wakker :(
    Ik ga ze nu wel weer allebei proberen, aangezien we ze door de babydozen toch allebei in huis hebben. Kijken of ik nog dezelfde ervaring heb...

Ah vond ik trouwens ook fijn! Maar pas vanaf maat 3 of 4 heb ik daar ervaring mee, niet met de kleine maatjes dus

Deel Deze Pagina