twijfel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door janice, 12 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Dames even een vraagje. Net als velen van jullie ben ik gaan twijfelen.
    Ik ben half januari gestopt met de pil (eigenlijk half aug, toen tm half dec maar 2 weken de pil geslikt) na een reis door Zuid Oost Azie van 5 weken.
    Begin februari ben ik toen ongesteld geworden, en vervolgens 28 dagen later weer, en 28 dagen later weer. Toen was het 9 april en toen hebben we besloten om ervoor te gaan .
    Toen had ik opeens een cyclus van 35 dagen, met vrij weinig bloedverlies.
    Nu zit ik op dag 32, ik had mij voorgenomen om niet voor dag 35 te gaan testen, maar ik twijfel nu heel erg. Voelde mij vandaag wat misselijk, maar dat kan ook door de warmte komen (ook al was ik op mijn werk, waar airco is). Verstandelijk zeg ik gewoon wachten tot minimaal dag 35, maar aan de andere kant, qua gevoel zeg ik dat het wel eens raak zou kunnen zijn (of is dat meer de wens?). Wat zeggen jullie?

2. butterfly1983

butterfly1983 Actief lid

29 mrt 2006
    359
    0
    0
    Hoi Janice,

Tja ik weet dat het lastig is.
    Maar de enige manier om erachter te komen is toch door te testen.
    En je zult zelf (samen met je vriend) moeten beslissen of je dat morgen doet of over 3 dagen.
    Wel spannend trouwens.
    In ieder geval heeeel veel suc6 meissie.

Veel liefs Daan

3. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Ik zou nog even wachten met testen. De kans is groot dat hij nu nog negatief aangeeft.....
    Succes, en inderdaad wachten is verschrikkelijk....

Liefs An ;)

4. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    INmiddels zit op dag 33 en nog niets te merken van duivels. Heb wel het idee dat mijn buik wat anders voelt of eruit ziet maar dat kan ook van de aanstormende duivels zijn. Ik wacht tot zaterdag met testen (vrijdag zou ook kunnen maar moet gewoon werken, en ochtends ben ik niet op mijn best), dan kan ik ook vrijdag niet per ongeluk mijzelf voorbij praten op mijn werk. Ik ben zo bang dat ik het niet voor mij kan houden als het echt zo is, vooral omdat iedereen het nu al vraagt. Sommige weten wel dat we bezig zijn maar meer doen het voor de lol, omdat het nu al 2 jaar geleden is dat we zijn getrouwd (Daan dat kon je niet weten).
    Ik hou die paar dagen nu wel vol, maar soms is het wel lastig. An en Daan dank jullie voor jullie reactie

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Begrijp heel goed dat je het moeilijk hebt met wachten hoor!!!
    Hier is het niet veel anders!!

Denk dat het heel goed is dat je tot zaterdag wacht, stel dat ie nu negatief is ben je misschien ten onrechte teleurgesteld, blijf je toch twijfelen...
    Zaterdag weet je het met iets meer zekerheid!!!

Veel sterkte, zoek maar veel afleiding!!!

6. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    denk dat het inderdaad bij heel veel dames het lastig is om te wachten.
    Klopt helemaal wat je zegt, beter wachten en een grotere kans op positieve test dan te vroeg testen en dan de duivels krijgen.

Ik heb wel veel afleiding, morgen en overmorgen ben ik ook weer op mijn werk, dus dan heb ik wel andere dingen aan mijn hoofd om over na te denken. En ik moet nog wat kleding bedenken voor een feest zaterdag.
    Ga zo lekker sporten en naar de bieb.
    dank je

7. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    vanmorgen toch maar even getest op dag 34 van deze cyclus maar helaas negatief, maar nog geen duivels, dus als de duivels er volgende week woensdag ofzo er nog niet zijn ga ik weer testen. Ik heb wel een beetje last van mijn rug maar dat kan ook van mijn slechte zit houding zijn. (soms let ik er niet op, of zit ik zo lekker maar merk ik het pas te laat).

Dus nog niet duidelijk of we naar ronde 3 gaan.

8. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Janice,

Ik kan ook nooit wachten met testen. Maar ik moet nog ff een paar dagen wachten. Op dinsdag mag ik weer testen. Tot nu toe is het precies 28 dagen! en zit ik in ronde 5. Maar ik voel me niet anders dan normaal. Heb ook nergens last van, ben niet ziek zwak of misselijk. Dus ik ga er maar weer vanuit dat ik dinsdag ongesteld word. Jij in ieder geval nog veel suc6.

9. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Ik had ook netjes 28 en 29 dagen (en werd snel na het stoppen weer ongesteld) maar sinds we zijn begonnen is het dus onregelmatig, vorig keer 35 dagen en nu zit ik op dag 35, ik voel mij niet anders dan anders maar dat hoeft helemaal niets te zeggen, ken genoeg mensen die helemaal niets merkten behalve dat ze dus niet ongesteld werden. IK dacht woensdag al dat ik gewoon ongesteld zou gaan worden maar tot op heden niets. Daarom gisteren toch maar even getest. Ach we wachten gewoon af en af en toe testen, als het nog nodig is ga ik pas eind volgende week testen. Ik kan best goed wachten, alleen worden mijn cyclussen steeds langer lijkt het en dat snap ik niet. Dus dan maar met 35 dagen testen. Als het nu niet raak is, dan zal ik de volgende ronde waarschijnlijk pas bij 42 dagen ofzo testen.
    iedereen succes met wachten en wachten en hopelijk positief nieuws

10. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    uitgaande van de laatste cyclus ben ik nu 2 dagen overtijd, maar vergelijk ik het met de cyclus daarvoor (toen waren we nog veilig aan het klussen) is het nu +10 dagen. Ik heb afgelopen vrijdag getest en het was duidelijk negatief. Ik probeer te wachten tot eind volgende week, als het dan nog nodig is. Maar dat je lichaam zo verschillend kan zijn, verbaast mij echt. Eerst regelmatig, dan beginnen met het echte werk en dan helemaal van slag raken. Ik heb genoeg afleiding, dus gelukkig denk ik er niet zoveel aan, maar 2x per dag. Maar ja je loopt wel af en toe naar de wc om te controleren.

11. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Dan eindelijk zekerheid, de :evil: :evil: zijn gearriveerd. Dus dit was een cyclus van 39 dagen, hopelijk gaat het nu omlaag (of liever niets). Dus nu op naar de volgende ronde, daar had ik mijzelf al op ingesteld maar je blijft toch hopen zolang de :evil: :evil: er niet zijn.

12. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Aaahh balen Janice :x . Maar net wat je zegt, wel duidelijkheid. Ik hoop dat ik ook snel duidelijkheid heb. Die onzekerheid en het wachten word ik wel een beetje beu. Veel suc6 in je volgende ronde.

13. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    En toch ben ik weer gaan twijfelen want de duivels hebben al niet doorgezet. Heel klein beetje bloedverlies. Vandaag inlegkruisje gebruikt en misschien maar 1 mini druppeltje. Normaal heb ik op dag 3 na 2 a 3 uur een gewone tampon voel. Vorige ronde was het ook heel weinig.
    Mijn borsten voelen 's avonds toch anders dan normaal, zwaarder en voller. rechts af en toe wat steekjes. Heb niets vreemds gedaan volgens mij. heb ook geen menstruatieklachten, zoals last van de rug. Het is echt anders deze en vorige keer. NOrmaal ben ik altijd wat zwaarder, en na dag 2 'val ik wat af, het scheelt soms zelfs 2 kilo. En nu blijf ik zwaar, eet niet meer of minder of anders dan normaal. Ik ga ervan uit dat het dingen zijn ik normaal ook heb maar die nu meer opvallen. Toch raar. Waarom niet gewoon meteen duidelijkheid?
    toch morgen weer testen???? (dat zou dan dag 42 zijn)

14. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik ben begin feb. gestopt met de pil, en bij mij is het bloedverlies ook heel weinig. Het zette mij geheel op het verkeerde been, en de verschijnselen waren niet van de lucht....maar ik ben dus niet zwanger....
    Je menstruatie is na de pil gewoon heel anders dan met de pil....

Maar dat neemt niet weg dat ik natuurlijk keihard voor je ga duimen dat het bij jou wel raak is!!!! :D

15. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    dank je voor je reactie.
    we zijn bijna gelijk gestopt met de pil, zie ik. Ik half januari, begin februari ongesteld geworden (normale hoeveelheid), begin maart en begin april ook normaal. Toen besloten om ervoor te gaan (daarvoor dus condoom gebruikt), en sindsdien is het zo weinig. En dat vind ik zo raar dat het de eerste 3x of liever gezegd 2x (zonder de startronde) 'gewoon'was, en pas bij het onveilig klussen opeens niet. Ga denk ik zo toch maar testen.

16. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Zo mijn lichaam heeft eindelijk een duidelijk signaal gegeven. Blij dat er eindelijk duidelijkheid is. Mijn vruchtbare periode is bij de volgende ronde waarschijnlijk wel een week of 2 voor de zekerheid.

17. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    op voor de volgende ronde :)

18. janice

janice Actief lid

14 mei 2006