hoi hoi, ik heb sinds gisteren ineens wat pukkeltjes in mn gezicht. Het klopt toch dat je dit krijgt voorafgaand aan een menstruatie? Het is zo lang geleden dat ik ongesteld ben geweest! Ik weet t niet meer precies. De kaakchirurg heeft gekeken, geprikt en een foto gemaakt. Ze heeft geen morfine meer voorgeschreven, omdat ze verwacht dat de pijn nu echt minder moet worden. Gelukkig maar!! Eindelijk weer minder suf én minder pijn... zucht Helaas deed t na al dat geprik toch weer goed zeer
elionorah.. lelymupske komt als volgt voort: ik heb een goede friend uit friesland.. die noemt me ipv moppie, mupske ik kom uit lelystad.. dus heeft ie er lelymupske van gemaakt haha ik ben nog niet ongesteld.. pfff.. pukkeltjes en zo.. dat is idd een voorteken van de periode.. maar zelfs die zijn nog nergens te zien..
Hoi allemaal, bij mij is de eerste "echte" menstruatie weer voorbij. Was maar 4 dagen en niet eens zo heftig als ik voor de implanon gewend was. Lelymupske: wat een leuke combinatie heeft hij ervan gemaakt. Elionorah: zijn er al duiveltjes gesignaleerd? (Pukkeltjes kunnen trouwens ook wijzen op zwangerschap he; wie weet. Wil je geen valse hoop geven, maar zou kunnen.) Fijn dat je weer van de morfine afbent. Hopelijk redt je het zonder pijnstilling?
@lelymupske, heel leuk die naam en oorsprong Bij mij nog geen menstruatie! Nu al een maand verder... Ik ben gestopt met de zwanger word pillen v etos. Las daar verhalen over cyclus verandering enzo. Ik ben afgebouwd v de morfine. Dat viel me toch wel mee. Nu voor t slapen gaan nog een Tabletje genomen. Heb op een of andere manier nu kiespijn in mn bove kaak/kies stom stom! Pff wat een lange rit zeg met die pijn klAchten. Dat had ik zo niet verwacht. Vandaag ook weer hele dag gewerkt. Dat was wel heerlijk maar ook druk en veel. Ik was zo moe toen ik thuis kwam. Hubby had al (surinaams) gekookt gelukkig. Dus ik kon gelijk eten. Daarna viel ik op de bank half in slaap, terwijl papa en dochterlief in bad gingen. Dus ben ik maar even gaan slapen... 1,5 uur later werd ik door mn meissie wakker gemaakt 'mama mama mama' Tot ik reageerde lief Maar ik voel me nog steeds ziek. Ga zo lekker slapen... @twijvel: die menstruatie is voorbij, dan ga je de goede kant op ! Spannend hoor. Is dit dan ronde 1?
druk druk druk he hahahaha.. hier nog niks te merken van ongesteld zijn hoor... wel ben ik erg moe... maar dat kan ook komen dat ik door het noodweer van vannacht niet goed heb geslapen.. de kleine lag bovenop me geplakt.. omdat ie bang was...
Elionorah: wat vervelend dat het zo lang pijn blijft doen zeg. Knap dat je toch probeert af te bouwen. Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt? Wat heerlijk dat je man al gekookt had en dan nog wel surinaams, hmmm, het water loopt me in de mond Is hij Surinamer? Tja wakker gemaakt worden door zo'n ukkie, is de mooiste manier om wakker te worden... Dit wordt voor ons niet ronde 1; we stellen het even een paar maanden uit omdat ik anders uitgerekend zou zijn in een erg drukke periode in ons gezin wb verjaardagen. Dus we wachten even, vandaar dat ik hier ook wat minder kom. Lelymupske: mijn middelste is ook erg bang voor onweer. Normaal is het een hele stoere knul, die niet wil laten merken dat hij zn mama lief vindt, maar dan... heeft hij ineens een klein hartje Heb je wel een beetje idee hoe je cyclus verloopt (tempen ofzo) of wacht je het gewoon af?
ik wacht het gewoon af.. ik heb net de huisarts gebeld.. en die zegt dat het normaliter binnen een maand op gang moet zijn.. dus ben benieuwd... ik vind het gewoon fijn om te weten wanneer ik ongesteld moet worden.. vooral omdat een zwangerschap eigenlijk nog niet in de planning zit (maar me wel heel leuk lijkt )
Het lijkt of mijn menstr. alweer begint. Vorige keer 40+ dagen en nu zit ik op dag 13? Snap er niets van. Het "grappige" is wel dat het op deze manier lijkt op de tijd van mijn implanon 8). In het uiterste geval zat er 3 maanden tussen, maar soms ook maar 2 weken. Ach ja, ik hoop dat er na de zomer weer regelmaat in zit en dan een mooie, duidelijke cyclus van 28 dagen.
@twijvel en lelymupske: daar ben ik dan weer Heeft even geduurd he, ik was me toch druk! Maandag zaten mn darmen helemaal verstopt, ik moest gewoon echt n klysma nemen om t op te lossen (om 6 uursmorgens). Dus kon ik ook niet a la minute werken pff Vanaf half elf was ik paraat, voelde me vreselijk maar durfde me gwoon niet meer ziek te melden... Eigenlijk voel ik me nu pas 2 dagem weer ok. En daar ben ik zo blij om!!!!!! Ik kan eindelijk weer knallen met klusjes in huis, de was, opruimen etc etc Alles komt weer een beetje op zn pootjes terecht Hmmm nog steeds niets niks menstruatie hier! Lelym, zei jij nu dat t binnen 4 weken wel moest starten?... Ik ga morgen de huiarts ff bellen... Afgelopen week ook nog een test gedaan Ik kon t niet laten endacht nouwww misschien. Niks hoor, ik heb em zoooo int licht gehouden, echt alle kanten wel gezien... Langzaam aan begint t verlangen wel iets groter te wordden merl ik. Ik wil graag in de lente of zomer uitgerekend zijn. En ik zit nu op mogelijk april... Moegen dua maar de huisarts bellen. En nu slapen, want afgelopen nacht was n drama! Mn meissie heeft n keelontsteking en bleef zichzelf maar wakker hoesten. Op n gegeven moment zat ze er zo doorheen dat ze allem nog maar kon huilen... Pff gelukkig sliep ze wel uit tot half 11!!!! Slaap lekker
Elionorah: pff, het wordt je niet makkelijk gemaakt. Ik zou ook de ha maar even bellen. Maar als je die pillen gaat gebruiken (ben de naam even vergeten) voor de zekerheid toch maar eerst even een test of bloedonderzoek vragen; je weet maar nooit. Mijn menstr. heeft niet doorgezet, maar ik heb wel mega veel pijn alsof ik een hele zware menstr heb. Poeh, ik was even vergeten hoe dat was en waarom ik (o.a) implanon ben gaan gebruiken Ik ga zo maar even pijnstiller pakken. Zo zie je maar weer dat bij ieder van ons het lichaam er toch weer anders op reageert. We kunnen het niet berekenen...
@ twijfel. verveldend zeg dat je zo'n pijn ervaart in je buik. Wat voor pijnstiller werkt ook alweer het best/heel goed op mensturatie pijn? ik weet het niet meer zeker (is het ibuproven?) Ik ben vergeten de huisarts te bellen over die pil die de menstruatie start. Wel vraag ik me af wat dat nou precies is met die pil. 'Het lijkt me niet dat die ook de cyclus dan weer start, want dan is het een hormoon pil.... ikweet het niet Iemand vroeg of mijn man surinaams is, naar aanleiding van mijn bericht over surinaams eten. Nee, mn man is heel en helemaal nederlands. Hij houdt gewoon heel erg van koken en buitenlandse gerechte koken. (das echt een zegen) Hier nog steeds geen menstruatie... 5,5 weken Als ik er deze week weer aan denk, ga ik toch eens overleggen met de arts. Verder alles rustig hier. Ik heb zo genoten van de zomerse dagen! zeg trouwens, hoe is bij jullie het litteken na het verwijderen van de implanon? Ik vind mijne nog best duidelijk zichtbaar en niet zo mooi. Het was ook niet gehecht, maar geplakt. alleen omdat het snachts nog nagbloed had, was de pleister 6 dagen te vroeg losgelaten... pff Nou ik ga lekker naar bed. Groetjes
het litteken.. pff.. praat me er niet van.. ik ben de avond nadat ie eruit was gehaald nog naar de huisartsenpost geweest.. omdat mijn dokter de wond had geplakt met zo'n pleistertje.. maar deed niet genoeg.. dus hebben ze op de HAP nog even de wond gehecht (zonder verdoving ik=bikkel) whahahaha maar het is dus een heeel lelijk litteken geworden... ik zal es kijken of ik een foto kan maken...
Ik vind mijn littekens best meevallen; heb er inmiddels 3. 2 x implanon gehad, maar bij de ene moesten ze 2 keer snijden. 8) Ze hebben ze wel meteen gehecht en daarna een coldpack erop. Ibuprofen werkt idd het beste, maar als ik dat niet bij de hand heb, pak ik gewoon paracetamol. Sinds gisteren (maandag) heb ik gelukkig geen klachten meer. Ook geen menstr. trouwens. Raar, raar, en nog eens raar.
Hm jammer he dat zon litteken kan ontstaan. Dat had ik ook niet verwacht. @teijfel, ongi weg is weer n nieuwe cyclus?.. Hier nog niks. Gister met hubby gesproken, Hij vind wachten de beste optie. Dus niet n strip v d pil of primolut... Dat vind ik ook t beste , maar 6 weken begin ik wel te voelen hoor. Het is gewoo. Niet spannend meer, Ik sta stil er gebeurd niks... Ik zag zondag mn zus die 20 wkn zwamger is.... Moooooooi mooie buik. Ja nu wil ik ook wel weer. Tduurde haar 4 mnd om zwanger te worden... Dus wat is mijn 6 wkn nou?.. Zucht, ffies een dipje hier
Elionorah: snap het helamaal dat je in een dipje zit. Je wilt gewoon weten waar je staat. En als je niet zwanger bent kan die menstr. maar beer gewoon komen. Heb je trouwens al een keer getest? (Of had je dat al verteld?)
Gisteren van de ha Ibuprofen gekregen tegen de hoofdpijn die inmiddels al een week duurde (kwam na maandag toch weer terug) en allerlei andere kwaaltje die erbij kwamen. Mijn hormonen bouwen een feestje en ik sta op mn kop Maar ach dat gaat ook weer wel over.
@twijfel, wat balen zeg die nare hoofdpijn! En dan zit je ook nog met vier mannen thuis (ik kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn, 3 kids) Hoop dat t snel overgaat. Zijn het clusterhoofdpijnen of migraine? Of is dit 'gewoon' door je hormonen?... Ohhhhhwooooehooooe!! Ik ging net naar het toilet, ff plasse... en menn ik schrok er even van, dat moet wel een ongi zijn! Ik had niet eens krampen ofzo, wel zeer laag libido laatste 2 dagen hubby viel het al heel erg op, ik was zo afstandelijk haha Nouuuu ik ben zo blij! Dit zou dan na iets van 2,5 jaar weer mij (n eerste echte menstruatie zijn!!! 2,5 jaar joh, niet mis he. Ik hoop zo dat het echt een menstruatie is... Ga jullie op de hoogte houden. (ik zit gelijk te denken of ik dan ovulatie testjes moet kopen, om nog zekerder te zijn dat mijn cyclus gestart is...) Dat laat ik nog even in de wacht. Groetjes!
hier nog niks hoor.. en ook geen positieve test... hoe lang heeft het nou geduurd bij jou?? elionorah ?
@lelymupske: wat shit joh dat jij nog steeds moet wachten! Hoe lang duurt het bij jou nu? Ik moest 6,5 week wachten op mijn menstruatie. De menstruatie is nu weer voorbij, dus op naar de ovulatie Echt leuk vind ik het ha. Ik kan zwangerschap testen op de verjaardag van hubby, cool he! Tenminste stel dat ik zwanger ben, dat is toch wel het leukste kadootje ooit zei hij liefff Ik zit nu trouwens in de topic van : juli eerste poging 2e kindje. Groetjes,e