Dit is geen 'zeur over je man'-topic, want ik ben erg tevreden met mijn exemplaar, echter... die iPad en/of iPhone van hem... ik wordt er gek van! Als we thuis zijn zit hij CONTINU achter dat ding, wat er om hem heen ook gebeurd! Mijn dochter kan rustig van de bank klappen, krijgt hij niet eens mee! Hij mist heel veel leuke dingen, die onze dochter doet, omdat ik hem eerst 10 keer moet roepen voor hij eindelijk kijkt en vaak is hij dan te laat. Laat staan dat een gesprek voeren onmogelijk is. Als hij thuis komt: dochter een kus, vrouw een kus en hop op de bank met de iPad. Lijkt soms of hij dat ding meer gemist heeft dan ons. Gisteren avond: dochter probeert zijn aandacht te trekken. Lukt haar niet, want meneer zit achter de iPad. Aai over haar bolletje, meer niet. En meisje maar haar best doen, zo sneu. Ik heb er ook wat van gezegd, meneer kijkt op, lacht naar dochter, en.... kruipt weer achter het scherm. WTF?! Ik krijg echt de neiging om dat ding uit het raam te gooien. Heb er al zo vaak wat van gezegd, maar mijn man vindt zijn gedrag normaal en prima. Gelukkig doen we ook vaak leuke dingen samen, maar ik irriteer me steeds meer aan dat ding. Herkenbaar of moet ik niet zo zeuren? Vinden jullie dit normaal en 'man-eigen' gedrag?
Eum niet herkenbaar....(gelukkig) en wel een beetje extreem.... misschien op een moment dat hij er niet achter zit over hebben? En dan duidelijk maken dat zijn dochter (en jij ook natuurlijk) de dupe is van zijn iPad gedrag? wat doet hij dan allemaal erop?
Hier hebben we de afspraak dochter mag na het eten even achter de ipad en papa als de kids op bed liggen. Voor het eten zoiezo geen ipad. Want hier gebeurde dat namelijk ook. Gewoon samen regels opstellen
Ja was hier met de mobiel zo. Nu is de regel, beide thuis? Geen mobiel. Ik kon er namelijk zelf ook wat van.
Maak er eens een filmpje van......Dan kan hij zelf zien wat er gebeurd misschien dat het dan aankomt.
Hij vindt zijn gedrag normaal??? Ik zou dan zijn gedrag eens spiegelen. Hij komt thuis, jij zit achter de iPad. En blijf maar rustig ff zitten. De eerste beste opmerking die hij geeft zou ik gelijk afstraffen. Sneu voor je dohtertje...
Nee, niet normaal. Ik herken het deels omdat mijn man dat vroeger met de Playstation had (die is nu gelukkig de deur uit). Maar vanaf dat er kinderen waren speelde hij ook alleen hierop als de kinderen sliepen. Het is gewoon niet eerlijk en niet leuk tegenover die kleintjes. Filmpje maken of gedrag spiegelen is een goed idee en gewoon de afspraak maken dat hij het ding pakt als dochter op bed ligt.
Hier deed hij het ook. Soms zelfs onder het eten of tijdens het winkelen. Ik vroeg hem of hij de reclame kende van die vrouw die de laptop van haar man op de grond gooit. ... Ik heb laatst zijn telefoon afgepakt en de batterij eraf gesloopt. Na veel en vaak zeggen viel toen pas het kwartje. Gelukkig doet hij het nu niet meer.
Heel eerlijk gezegd heb ik ook een media verslaving en het is jammer genoeg iets wat je zelf moet inzien. Ik heb nu de afspraak met mezelf gemaakt dat ding minder te gebruiken maar het is moeilijker dan het lijkt. Soms gooi ik de ipad boven neer zodat ik hem beneden niet zie. Nu mag ik op de ipad tot iets voor 9, daarna als de teletubbies bezig zijn en dan gooi ik hem boven tot bolleke zijn middagslaapje gaat doen! Ik vind het echt erg van mezelf maar het is echt een verslaving, media is denk ik nog erger dan sigaretten of drugs. Probeer het je man echt duidelijk te maken maar probeer het hem zelf te laten inzien, dus niet te dwingend want dat werkt denk ik averechts
Vraag hem of dit het juiste voorbeeld is voor zijn dochter? Of hij het geen probleem vind wanneer zij over 10 jaar ook zo zit.
Hier heel herkenbaar! En ook heel irritant!!!Die van mij doet het ook tijdens het eten. En het dan gek vinden dat onze zoon filmpjes wil kijken tijdens het eten..... Realiseer me nu weer dat ik er een nog groter punt van moet maken!
Yup hier ook zo'n exemplaar. Om een punthoofd van te krijgen. Ik heb gezegd dat als het niet veranderd ik dat ding kapot maak en de prullenbak in donder of het raam uit hij mag kiezen. Nu de regel tijdens eten geen telefoon ed. Dat werkt al heel goed.
Hier gelukkig geen iPad in huis, maar mijn man heeft zijn pc. Zodra hij thuis komt gaat die aan en blijft aan tot hij naar bed gaat. Gesprekken voeren zijn inderdaad een ramp, maar hij heeft dan eigenlijk ook altijd zijn headset op. Op zich heb ik er nu weinig last van en kan ik er zelf ook wat van, maar als het ook zo door gaat als de kleine er is ben ik een stukje minder blij.
Jeetje, wat extreem!! Bij mij had dat ding allang in de prullenbak gelegen. Bij ons gaan als we beide thuis zijn, alle dingen aan de kant: telefoons, ipad, laptop. Tenzij er iets moet gebeuren, het is niet verboden maar niet om alleen maar dom een beetje te zitten surfen of spelletjes te spelen. Zou me dan echt heel erg gepasseerd voelen... Tijdens het eten vind ik nog erger, hier gaat zelfs de tv uit! Dat soort momenten zijn gewoon voor elkaar.