De titel zegt het al! Wat zijn jullie per maand kwijt aan kosten voor een hond? Ik wil heel graag een hondje.. en nu blijkt dat mijn dochtertje helemaal wild is van honden is het natuurlijk helemaal leuk! Alleen wil graag een indicatie weten wat het ongeveer per maand kost!
De aanschaf van onze jongste hond was 700 euro. We hebben er twee, golden retrievers. Ze eten per maand voor 70,00 (2 zakken farmfood). We hebben ze verzekerd voor ziektekosten dat is samen per maand ook nog 60 euro. Dat laatste is natuurlijk een persoonlijke keuze. Het eten hangt er vanaf wat voor hond je zou willen, een grote hond eet meer dan een kleintje. Ze gaan beide 1x per kwartaal naar de trimmer dat is per keer per hond ongeveer 60 euro. Maar ook dit natuurlijk weer afhankelijk van type hond. Dat zijn zo ongeveer de kosten naast de extra koekjes e.d. die ze soms krijgen. Belangrijk is ook de tijd die ze 'kosten'. Ik ben iedere dag alleen al aan het wandelen 3 uur totaal 'kwijt'. Dan komt het borstelen er nog bij, spelen e.d.. Je kan niet zo maar een dag weg zonder iets voor de honden te regelen zodat die ook hun plas kunnen doen.
hier kosten ze samen 70 euro per maand dus 1 is 35. (ontvlooien ontwormen voer echt de maandelijkse dingen)
Onze hond ( labrador ) eet voor gemiddeld 30 euro per maand ( vers vlees van de slachter ). Verder heb je nog wel de dierenarts kosten ( 65 euro per jaar voor enten en jaarlijkse controle, verschilt wel per dierenarts ). Dan maakt het verder ook uit wat voor hond je neemt, of hij getrimt moet worden etc. ( ca. tussen 45 en 60 euro per 3 mnd ) Ga je met de hond naar een cursus/training? dit is vooral voor een eerste hond aan te bevelen, maar brengt extra kosten mee. En verder dan nog de andere dingen als een bench en/of mand, riem(en), halsband, het chippen van de hond, voerbak en drinkbak, speeltjes/ kauwbotjes etc. Onze hond kost totaal gemiddeld zo`n 50 tot 60 euro per maand.
geef jij ze niets er naast dan?? onze friese stabij krijgt ook farmfood maar ook 3x in de week versvlees van de c1000(0,54 per pak) farmfood zitten namelijk niet genoeg voedingsstoffen in
De aanschaf is afhankelijk van wat je wilt, een asielhond, een vuilnisbakkie of en rashond. Onze hond was ook 700 Euro (rashond). Ze eet kvv (vers ingevroren vlees van Smuldier), ik denk dat ze wel voor 40 Euro ofzo per maand eet. Wij hebben ook een verzekering voor haar, erg blij mee, want ze heeft een of andere uitzonderlijke aandoening aan haar poten en in 3 jaar tijd hebben we daar al zo'n 1500 Euro kosten aan gehad. Ze krijgt er nog medicijnen voor, want het is chronisch, dus die verzekering hebben we er makkelijk driedubbel uit. Tja, dat weet je nooit van tevoren, je kunt het treffen en alleen kosten hebben voor vaccinaties op zijn tijd, maar als ze iets hebben, kunnen de kosten hoog oplopen. Of je zelf een spaarpotje maakt of een verzekering afsluit of het gewoon te allen tijde op kunt hoesten, is wel iets om over na te denken. Ik weet niet of je honden gewend bent en goed in het opvoeden daarvan, want anders kun je beter nog gelijk een puppycursus en vervolgcursus doen, wat ook nog geld kost.
De kosten zijn vooral heel erg afhankelijk van de gezondheid van je hond, hoe groot hij is en wat voor voedsel je geeft. Een hond die vaak bij een dierenarts moet komen, is veel duurder, en eten verschilt ook van prijs uiteraard. Met een kleine hond, en droge brokken van een goed merk kun je echt heel goedkoop uit zijn. Uiteraard wel eens per 3 maanden ontwormen bij pups en bij kleine kinderen. De jaarlijkse inentingen zijn hier nog geen 50 euro. Een mand of hondenkussen kan ook heel goedkoop. Aanschaf was hier bij een gerenommeerde fokker 800 euro. Ik denk dat 35 euro een heel redelijke schatting is. De tijd en verzorging die je erin stopt is -denk ik- belangrijker om over na te denken, naast de aanschaf.
Hier een kruising beagle in huis sinds bijna een jaar. (hond is bijna 8 jr) Hondenbelasting per maand is hier 5 euro. Voer 15 a 20 euro per maand, daarnaast de botjes etc. voor ongeveer 10 euro. Totaal dus een 35 euro. Dit is naast de aanschaf van de hond zelf en de materialen. Zelf heb ik er nog geen moment spijt van gehad, ondanks het regelen van oppas etc. We hebben dan ook een echte clown in huis!
Heel intressant dit Ook wij staan op het punt een hond aan te schaffen vandaag En ook zat te denken aan de kosten ect.. Het hondje wat wij nemen is pas 9 weekjes.. Ik heb dan even een andere vraag ik ben nu zwanger van de tweede zal dit hondje van 9 weken dan wennen aan de baby en er samen mee kunnen opgroeien?
hier kost hij 42,50 per maand aan voer (duitse herder) en 1 keer per jaar inentingen 50 eurie ongeveer en tel daar een keer of 3 dierenartsbezoek bij elkaar 100 euro of zo dus 10 euro per maand voor die dingen, dan zit hij rond de 50 euro per maand diernzorg verzekering heb ik niet, want alles wat hij heeft valt erbuiten, dus dat vind ik zonde van het geld
Ja, dat is ook altijd goed om naar te kijken. Sommige dingen vergoeden ze niet en er zijn ook een aantal aandoeningen die ze voor bepaalde rassen niet vergoeden (denk aan HD).
Mijn hondje heeft qua aanschaf weinig gekost 125,- hij was gechipt, ontwormd, ontvlooid had een paspoort enz. Eten wou hij he liefst de brokken van de boerenbond.(vond ik niet erg die waren goedkoop) Ik was per maand aan eten en koekjes nog geen 20,- kwijt. Die Van mij moest op een gegeven moment wel aan de medicijnen en dat koste wel veel, en vaak dierenarts bezoekjes kosten ook wel wat. Het ligt er vaak aan wat voor hondje je wil, marktplaats heb je hem gratis, asiel kost hij ook niet veel. Wil je een deense dog of een chihuhaha, de een eet veel meer dan de ander. Wil je hem castreren/steriliseren en chippen? Sterilisatie kost meer dan castratie. Chippen kan bij de dierenambulance (hier tenminste) kost 20,-. Bij dierenarts kost dit meestal 35,- of meer. Wil je hem elk jaar laten vaccineren of niet, en evt inschrijving bij de gemeente voor de hondenbelasting. En het ligt er een beetje aan wat je hem geeft voor eten. Wil je uitgebalanceerde natuurlijke brokken dan betaal je daar meer voor. Een hond hoeft op zich niet duur te zijn, je kan het zo duur maken als je wilt.
Vind het behoorlijk hoge bedragen. Wij hebben een Golden retriever die we hebben gekocht voor 350,- Toen hebben we een mand gekocht voor der a 35,- & 3 (1 voor in de keuken, 1 voor in de mand woonkamer, 1 voor de slaapkamer) grote kussens a 12,50 per stuk. Een voerbak met standaard meen 25,- & een flexi riem voor 18,- Aanschaf alles bij elkaar heeft ze dus eenmalig 500,- gekost. Dierenarts kosten leggen wij 10,- per maand weg. Ze eet euro shopper brokken per 4kg 3,50 en dan eet ze ongeveer 2 a 3 zakken per maand komt op 10,- per maand neer. En dan krijgt ze per week ook nog een blik vlees voer ook ah huismerk 70 cent per groot blik dus 4 x 0,70 = 2,80 per maand. Ze krijgt geregeld een bot of een nieuw speeltje. Alles bij elkaar kost ze ons per maand dus ongeveer 30,- . We hebben alle brokken al geprobeerd van royal canin tot aan pedigree en van de aldi tot aan bonzo maar het enige waar ze goed op reageert is eigenlijk euro shopper vandaar de keus. Ze komt niet van een 'echte' fokker maar van iemand die thuis een nestje had. Wij waren ons bewust van de ziektes die ze kunnen hebben en die erfelijk zijn maar we hebben ook een chihauhua gehad die kwam van een erkende fokker met stamboom en heeft ook aan der gewrichtjes dus vandaar onze keus voor geen erkende fokker meer.
wij hebben een kruising tussen een pincher en chihuahua halen altijd hondenbrokken van de aldi ( zijn de honden van mijn ouders zelfs 16 en 14 op geworden) en die heeft ze 1 zak per maand nodig. onze hond kost dus maar 5 euro per maand ( buiten het enten 1x per jaar van 60 euro om en ontwormen etc) verder wel laten steriliseren, chippen.
Ik heb mijn hond uit het asiel, daar werd hij gechipt en was hij ingeeent en ontwormd. en ik mocht ook nog tegen een gereduceerd tarief de hond laten castreren. De hond heeft 95 euro gekost, en ik heb hem heel blij gemaakt En hij ons
Ik heb voor mijn hond ook allerlei goedkoop voer geprobeerd. Maar dat werkte echt niet. zijn haren waren dof en hij had constant last van zijn darmen Toen liep ik tegen dit merk ( fokker)aan. een zak van 15 kilo kost 42,50, en hij doet het er uitstekend op. En daar doet hij een maand mee.
onze hond koste 150 euro geloof ik maar heb al flink getobt met zijn gezondheid (geen doorfok gewoon domme pech denk) dierenarts kosten ben ik al zo'n beetje 1000 euro aan kwijt en hij is nog geen jaar!!! dan komt voeding enz. er nog bij