Wat zijn de kosten van een hond per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sanjor, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wat super! Al die reacties!
    En dan nu even een ander vraagje.. Is het zielig/erg voor een hond om 3 dagen in de week thuis te zijn? Soms zullen dat halve dagen zijn soms hele..

De honden van mijn ouders zijn altijd zo opgevoed..
    Dus ik ben niet anders gewend..

Vindt de kosten trouwens meevallen. Had gerekend op 200 euro per maand:p

2. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Dat is onzin, er staat immer sop de verpakking dat het een complete voeding voor de hond is. De pakjes vlees geef je erbij om de darmflora optimaal te houden zodat de hond alle voedingsstoffen uit de voeding kan halen.

Elk honden. voer waar compleet op staat is echt compleet anders mag het er niet eens op staan.

3. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Wij zijn voor 3 honden 40,95 per maand kwijt aan voeding ( kompleet versvlees). Dan nog ongeveer 50 aan de ziektekosten verzekering en de jaarlijkse inentingen komt op ongeveer 150 euro, hondenbelasting hebben we niet.
    we hebben 1 hond van 25 kg en 2 van 9 kg.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wel hoor, mijn hond krijgt alleen ff op aanraden van de dierenarts :) Hij is allergisch voor bijna alles, en op ff doet hij het super :)

5. WLE

WLE Niet meer actief

Hier juist andersom ze krijgt van de dure merken enorm last van der darmen.
    Ik geef haar wel savonds de over gebleven verse groente van tafel en kam haar vacht dagelijks met de furminator en haar vacht is prachtig!

Bekijk bijlage 187527

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Ik vind het wel zielig, ja, een halve dag ofzo gaat wel, meestal slapen ze toch een deel van de dag, maar hele dagen niet.
    Bovendien, ze zullen toch uitgelaten moeten worden of woon je achteraf op een boerderij ofzo?
    De meeste honden gaan uit verveling dan wel slopen, blaffen of janken (leuk voor je buren, terwijl ik dit typ zit ik zelf naar non-stop geblaf van onze buurhond te luisteren, die ze voor de kinderen hebben genomen, maar zelden uitgelaten wordt, in de tuin schijt en zeikt, niet alleen kan zijn etc.).
    Onze vorige hond ging een dag in de week naar de hondencrèche wanneer we allebei werkten.

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier was de aanschaf van de 1e hond 0,- (overgenomen en kruising tussen jack russel en keeshond)
    van de 2e 600,- (Chihuahua)

Wij zijn maandelijks aan voer zo'n 50,- kwijt voor beide (Chihuahua eet niet heel veel natuurlijk)

Dan komen de snacks er nog bij voor +- 10,-

Vlooienspul is 60,- in de 3 maanden.

ontwormen is geen mega bedrag (weet niet precies uit mn hoofd wat het kost, halen het bij de dierenarts)

En dan heb je natuurlijk de dierenarts kosten voor consult en prikken e.d en niet vergeten de hondenbelasting die is hier 76 euro per hond per jaar.

En bij aanschaf moet je natuurlijk denken aan voerbak, drinkbak, halsband, riem, mandje, speelgoed, evt bench..

Maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt (op bepaalde dingen na dan)

En geen enkele hond is te vergelijken.. groot of klein, ras of geen ras..

Heb je al enig idee wat voor hond je wilt?

Succes!

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Die van ons doet 2,5 maand met een zak farmfood, een zak kost 40 euro. Wij doen het wel in een speciale ton omdat farmfood niet zo lang houdbaar is.
    Hondenbelasting hier is 56 euro per jaar.
    Prikken 28 euro per jaar.
    Trimster 35 euro per 6 maanden.
    Hond zelf was gratis, tis een herplaatser.

Ik had nog 2 stafjes maar die zijn kort na elkaar overleden, die aten wel wat meer weg :) Hondje wat ik nu nog heb is een broken coat jack russell, met stamboom, dus geen kromme pootjes en geen 5 kg, maar gewoon 11 kg en een echte jack russell kop, niet zo'n spitse snuit :)

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier een uit de kluiten gewassen labrador.
    Qua voeding kost hij 50 euro in de maand. (bento premium perform) (600 in het jaar)
    Dan nog ontwormingskuur, inentingen en af en toe pijnstillers *groeit te hard* ongeveer 300,- in het jaar
    En dan nog 68euro hondenbelasting in het jaar.
    Aanschaf van hem was 250,- dan nog een bench, kussen, speeltjes, kluifjes ect ect dat was eenmalig 200 in totaal.

10. Within

Within Niet meer actief

Hier een Friese Stabij.

Eten doet hij voor 30 euro, een zak Light voer van de pets place van 15 kilo doet hij +/- 6 weken mee. Hij heeft standaard een bot en krijgt elke avond een dentastick. Denk dat we zonder belasting e.d gemiddeld een 20 euro per maand aan hem kwijt zijn.

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb het eigenlijk nooit uitgerekend :D
    ik doe een poging

hondenbelasting hoeven we niet te betalen

zak brokken van 15 kilo voor de ene hond 30 euro( doet ze 2,5 maand mee )
    tinlo konijn voor de andere hond 45 euro per maand
    dierenarts kosten voor de ene hond ivm gezondheidsklachten ( varieert tussen de 0 en 150 euro per maand )
    de andere hond komt alleen voor de jaarlijkse enting bij de DA
    en verder hondenkoekjes e.d.

12. ze is inderdaad prachtig!!

mijn duitser is een langhaar, zijn haren zijn stugger dan die van de retriever.
    dus dat glanst wel minder;)

Maar fokker is een middenklasse hoor geen dure

13. Wat kost dat?
    bv een zak van 10 kilo?

14. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Dit zet mij aan het denken wat wij eigenlijk per maand kwijt zijn aan onze 2 honden, had ik nooit echt over nagedacht hihi.

Ik voer de honden Cavom, voor zo'n 5 euro per hond per maand, wij doen ongeveer drie maanden met een zak. De honden worden hier iedere maand ontvlooid wat neer komt op 6.75.
    Dan worden de honden ook nog ontwormt eens per drie maanden. Wij hebben daarvoor een hele grote spuit met pasta, die we ook voor de katten gebuiken, dus wat dat me kost durf ik zo niet te zeggen. En verder denk ik dat we per maand zo'n 10 euro maximaal uitgeven aan speelgoed, botjes etc. Het speelgoed is hier toch het leukst als het in drie stukken ligt hihi.

En uiteraard worden ze jaarlijk geënt en gaat 1 van de honden eens per half jaar naar de trimmer.

Ohja het zijn 2 kleine/middelmaat honden, waarvan de ene 250 heeft gekost en de andere 100. De laatste is een asielhond.

15. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij hebben 2 hondjes,
    1 yorkshire terrier, rond de 1000 euro! (alle noodzakelijke gezondheidstesten, stamboom etc)

1 kruising yorkshire terrier 110 euro uit het asiel.

Eten: renske gestoomd vlees, ongeveer 30 euro per maand met zn 2en.
    cursus: 70 euro voor 3 maanden per hond.
    (echt aan te raden)

Belasting 5 euro per hond per maand voor 8 maanden per jaar.
    Dus 80 euro per jaar voor 2 honden.

Snacks en snoepjes zijn denk ik 20 euro per maand. (We zijn intensief aan het trainen :D)

En dan heb je de eenmalige aanschaf kosten: bench of mand of allebei, riempje, tuigje of halsband, speeltjes.

Denk er wel om als je een pup neemt: de eerste 6 weken kun je ze niet uit het oog verliezen.

Persoonlijk vind ik het wel erg sneu als je een hond drie dagen in de week alleen laat. Ligt er wel aan hoe lang. Hier zijn ze niet meer dan 3 uur achter elkaar alleen, en dat maximaal 2 keer per week.
    Ondanks dat het prima gaat, ook een kwestie van oefenen.

Ik zou zeggen: kijk ook eens in het asiel, daar zijn de aanschaf kosten van de hond wat lager, en zitten echt lieverds tussen.
    Wel heel goed opletten dat ie met kindjes kan!

Voor degene die het vroeg: als je zwanger bent en nu een pupje zoekt, moet je niet te lang wachten of just wel. Een pup heeft gemiddeld een paar maanden nodig om zindelijk te worden, lijkt me niet bevordelijk om te doen wanneer je een babytje hebt!

16. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hier iets van €30 per maand:

€32 voer voor 3 maanden
    +- €30 stronghold voor 3 maanden
    -+ €6 aan koekjes (mergpijpjes)

Wij hebben een E. Staff.

(de jaarlijkse inentingen reken ik hier niet bij)

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik weet het eigenlijk niet eens uit mijn hoofd, maar veel is het hier niet hoor.
    11,50 voor een zak Caracroc van 5 kilo. Doet ie langer mee als een maand in ieder geval! Hij eet stiekem ook best veel van ons mee.. Kenji laat nogal eens iets vallen. ;)
    (Wij hebben een boomer; kruising Tsi Tsuh - Malteser).

Inentingen is maar 1 keer per jaar, en een ontwormkuurtje en spul voor teken eens in de 3 maanden. Weet niet eens uit mijn hoofd hoe duur dat is.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben een labrador. Koste 195 euro. eet royal canin a 53.00 per zak. doet hier anderhalve maand mee.
    1x per 3 maanden een wormenkuur, soms tekenpipetten. 1x per jaar controle en inenting bij de dierenarts (paar tientjes)
    Hondenbelasting idd. is hier 45 euro per jaar

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

wij hebben 25 euro voer en zetten 25 euro per maand apart voor de dierenarts, dan heb je nog opvang als je bv een weekend weg gaat of vakantie hondenbelasting, materiaal (mand, ring e.d.)

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

40 euro voor de grootverpakking, maar was nu wel aanbieding, normaal zijn ze 44 geloof ik. Ik weet alleen niet of dat nou 10 of 15 kg is :)

Deel Deze Pagina