Wij hebben een Franse Bulldog en zijn ongeveer met voeding, botjes, snoepjes 30,-- per maand kwijt.
allereerst de comlimenten dat je om meningen vraagt, dit is toch een teken dat je er goed over nadenkt!!! de kosten: het is misschien al duidelijk het is zo duur als dat je het zelf maakt, afhankelijk van een rashond/kruising, grote/kleine, duur voer of aldi voer etc etc. hou altijd wel rekening mee met forse uitgave mbt een dierenarts, ookal ben je verzekerd, je moet het altijd wel eerst zelf betalen en niet alles wordt vergoed!! persoonlijk vind ik dit zielig, gewenning kost namelijk tijd. het is niet idiaal zoals het bij je ouders is, maar door de loop van tijd zijn de honden hieraan gewend. je kan niet van vandaag op morgen een nieuwe hond hele/halve dagen alleen laten, dit moet je opbouwen, al niet te vergeten als dit een pup is, want vaak is dit vragen om wangedrag, om een pup te vormen naar je eigen wensen kost tijd, veel tijd!!! kijk wat de mogelijkheden zijn voor een dierenuitlaatservice/ dagpension/ buren die de hond overdag willen opvangen en uitlaten. en vergeet niet dat dit dan kan rekenen op extra kosten.
Ik vind het persoonlijk niet zielig als ze 3 dagen halve of hele dagen alleen thuis zijn. Het blijven honden. Zolang je er verder veel mee wandelt en dingen mee doet is het wel te doen,mits je ze ze daar wel aan laat wennen,je hebt namelijk de kans dat ze als jij weg bent gaan blaffen. dus opbouwen. Ik heb 2 chihuahua`s en die zijn ook weleens een dag of halve dag alleen thuis,radio aan en iets van een kauwbot geven. En ik ben ook ongeveer 15 euro per maand kwijt. Maar dat is zonder inenting.
mijn hondjes zijn nooit langer dan 5 en in het uiterste geval 6 uur alleen. Dit alleen als het echt echt ECHT niet anders kan (ziekenhuis of zo iets, niet voor de lol ofzo) ik vind dat je geen hond neemt om hem dagen alleen te laten, het is een gezeldschapsdier die in roedels leeft! let kwa kosten trouwens ook goed op evt ras specifieke afwijkingen, platneuzen en door de achter poten gezakte herders heb je sneller dierenarts kosten aan! of boxers die 9 van de 10 x kanker ontwikkelen... kijk alle dieren kunnen iets mankeren, maar bij sommige rassen is het een kwestie van wachten tot het zover is...
Onze hond eet voor ongeveer 53 euro per maand of iets meer. We kopen dan een hele grote zak. Is ook voordeliger dan steeds kleine zak kopen. Daarnaast betalen we 23 euro per maand voor ziektekostenverzekering, af en toe wat knabbels en per jaar 75 euro aan hondenbelasting.
60 euro eten (KVV) voor 1 maand. verzekering 40 euro per maand, snoepjes 10 euro per maand. medicatie gemiddeld 5 euro per maand. dit is een berekening van 2 Franse Bulletjes. en dan heb je nog de eenmalige kosten van aanschaf, mand, riem, tuig of halsband, bench en de eerste maanden zijn extra kostbaar ivm entingen en zijn puppies vatbaarder voor ziektes dus daar moet je in het begin wel rekening mee houden.
Mijn hond ( basiskosten ): - eten 60 p/m - kluiven en snoepjes 20p/m - verzekering 28 p/m - hondenbelasting 180 p/j Mijn vriend en ik werken allebei, hij 40uur en ik 32uur en onregelmatig. Wanneer wij beide overdag moeten werken gaat er altijd iemand bij mijn hond kijken om te kroelen/spelen/uitlaten/eten geven etc. of hij gaat naar mijn ouders toe. Ik denk dat je al genoeg antw hebt gehad en dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt wat betreft de kosten. Ik raad je wel echt aan een verzekering te nemen. Mijn hond heeft al zoveel gekkigheid meegemaakt dat ik de verzekering er voor de komende 115 jaar uit heb gehaald. ( nu zegt mijn gevoel alleen dat mijn hond de 115 niet gaat halen ) 1 Voorbeeld : vergiftigd---> 3500.- euri stond er onderaan op de rekening. lang leve proteq In ieder geval succes met de beslissing!!
Wij hebben een beagle. Voer zak selection croq, is gewoon royal canin (20 kg voor 35 euro) doet ze 3 maanden mee. Dierenarts ongeveer 3x per jaar inenting en 2x oorontsteking ongeveer dus ab. Dus per jaar ongeveer 200 euro. Bij ons is ze soms ook de hele week overdag alleen, kan soms niet anders, maar dit hebben we geoefend en opgebouwd en gaat perfect. Let ook op vakanties, wij kijken altijd ook speciaal voor de hond (schaduw en zwemwater voor haar aanwezig en veel wandel mogelijkheden bij de camping) Wel heel goed dat je hier over nadenkt en idd kies heel bewust je ras!