Robotstofzuiger

Discussie in 'De lounge' gestart door SmurfjesMama, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn op zoek naar een robotstofzuiger, maar ik vind het moeilijk kiezen. Het ene merk is bij review A nummer 1 om vervolgens bij consumentenbond weer onderaan te staan. Zijn er hier dames die zon ding hebben en welke heb je dan en waarom heb je voor die gekozen?

2. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Willen er heel graag een, maar veels te duur. We wachten totdat een gulle gever ons een cadeau doet ;)

3. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, moet je denk je wachten of niet? Moeders heeft hier heel lief met kerst iets toegestopt, vandaar... Anders hadden wij er ook uberhaupt nooit over nagedacht ;)

4. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik lees even mee! :)

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    860
    113
    home sweet home
    Wij hebben hem van de aldi en bevalt prima. Wat wil je specifiek wilt weten? Prijs is 129 dacht ik. Ben echt blij met dat ding haha

6. MammaMaaike

MammaMaaike Actief lid

1 feb 2008
    234
    0
    0
    Is er bij de Lidl nu ook niet 1 in de aanbieding?

7. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Haha wachten nog even. ML krijgt van werk elk jaar een cadeau vorig jaar konden we kiezen tussen oa een robostofzuiger of een dyson. Toen voor de dyson gekozen maar willen nu de robot. Hopen dat die dit jaar weer tussen de cadeautjes staat ;)

8. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik lees ook even mee, lijkt me superhandig met 2x per dag stofzuigen hier (2 peuters, kat en hond), zou er wel in willen investeren als het wat is!

9. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanochtend net geweest, heb hem niet zien liggen. Zal de folder nog eens bekijken!

10. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    In mijn gedegen uitzoekwerk :D, heb ik al wel veel gelezen dat ze niet zo goed zijn met haar. Ik geloof dat de roomba nu met een versie komt met rubberen borsteltjes in plaats van gehaarde borstels en dat zou het haar probleem moeten oplossen. Wij hebben geen huisdieren, maar zijn gewoon lui, maar willen wel een schone vloer :)

11. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Wij zijn hier ook over aan het twijfelen dus lees even mee!

12. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Okee, dus kan niet zomaar even wat kopen dus.. Hier dus wel huisdieren maar ook gewoon lui hoor ;)

Denk sowieso dat je nooit helemaal onder het gewone stofzuigen uitkomt want zo'n robot gaat natuurlijk alleen over de vloer en neemt de bank, stoelen en trap etc. niet mee. Maar voor de grote oppervlakten lijkt het me wel handig.

13. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    860
    113
    home sweet home
    Wij hebben twee honden en 2 kids. Je moet inderdaad de borstel wel schoonmaken na gebruik. Maar van de aldi is die makkelijk los te klikken. Rubber zou inderdaad beter zijn. Zuigt wel goed alle haren op.

14. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dus als ie klaar is met zijn rondje is de vloer nagenoeg schoon? Andere dingen die ik me bijvoorbeeld afvraag of het nu wel ofniet nodig is om hem te kunnen programmeren. En loopt ie bijvoorbeeld vaak vast? Ik zag bij radar dat zon samsung ding in een half uur tijd 4 keer vastliep en dan betaal je geen 129 euro :D. Toch zonde dat je de deur uitgaat en dan savonds thuis komt en hem onder de kast vindt en hij niks gedaan heeft.

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb er begin december eentje gekregen van mijn ouders.
    Eentje van phillips geloof ik.
    Ik heb drie honden in huis (lang haar, kort haar en een ruw haar) een peuter en straks een baby.
    Nu bevalt het prima maar ik kan m niet aan het werk laten en dan weg gaan.
    Tenzij ik de vloer helemaal vrij heb gemaakt. Dus snoeren van de grond, eetkamer stoelen omhoog, honden kleden weg etc.
    Als ik dat niet doe loopt hij nog wel eens vast.
    Maar ik zet m s ochtends aan en kan gewoon bellen, tv kijken of wat dan ook hij maakt weinig herrie dus laat ik m zo stofzuigen.
    Meestal gebruik ik m nu 2 dagen en de 3e dag ga ik zelf met de stofzuiger aan de slag. 90% van het zand en hondenhaar is dan wel weg. Hier en daar heeft hij wat overgeslagen maar nu verhaart mijn langharige hond ook wel enorm door al dat kwakkel weer en zijn gezondheid is ook niet geweldig meer als oudje.

Ik ben er tevreden mee. Maar het idee dat je m aanzet als je weggaat en terug komt alles gezogen is moet je los laten.
    Want ze kunnen best op iets raars op de grond vast lopen.

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik heb eentje van de aldi gehad en was er erg tevreden mee. Als ze er weer een in de aanbieding hebben wil ik er weer een halen.

Diegene die ik nu heb durf ik niet meer te gebruiken omdat hij een keer een kattedrolletje heeft opgezogen, brrrr. Ik weet niet hoe je dat schoon moet maken.

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Welke heb je van de aldi? Ze hebben twee soorten geloof ik, een zwarte en een grijze.

18. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    860
    113
    home sweet home
    We hebben de zwarte. Wij zorgen dat de vloer snoer vrij is en wisselend de stoelen van de grond. Doen hem gewoon aan als we er niet zijn. Geeft vanzelf fout melding en stopt als hij vast loopt. Tot nu toe eenmaal gebeurt. Als we stoelen niet weg halen dan blijft hij daar soms erg lang hangen. Hij is helemaal te programeren als je dat wilt.. en resultaat qua schoonmaken valt mij niets tegen. Natuurlijk als ik het zelf doe is het beter........

19. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oeh, das een beetje een domper. Als je kijkt naar bijvoorbeeld zon roomba van iRobot dan geven ze aan dat je hem kan programmeren en dat hij dan het werk doet als je weg bent. Nu had ik daar in die zin mijn bedenkingen bij en wel verwacht dat je alles moet opruimen, maar toch... Dan verliest het toch wel een beetje de toegevoegde waarde voor mij.

Zijn er nog anderen hier met ervaringen met andere merken dan aldi en philips?

20. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik lees ook even mee :)

Deel Deze Pagina