Ik werk als docent in t vo. Super leuk en afwisselend om met pubers te werken, maar er zijn ook wat nadelen: - heel veel dingen moeten op papier worden gezet om vervolgens in een la te verdwijnen. - de vakanties zijn heerlijk maar jammer dat je altijd gebonden bent aan t hoogseizoen. - dat sommige ouders je overal verantwoordelijk voor willen maken.
Ik ben intercedent. Het is een erg leuke job, alleen vind ik het sales stukje niet zo leuk. Dus bijv. koude acquisitie en het onderhandelen met klanten. Het contact met de uitzendkrachten vind ik het leukst, omdat ze allemaal zo verschillend zijn. Mijn collega's en dan voornamelijk hoe ze als groep samenwerken en op elkaar reageren, zorgen ervoor dat ik aan het solliciteren ben. Ik pas er niet tussen, voel me niet op mijn gemak en word ondergewaardeerd. Mijn allerfavorietste baan is helaas niet te combineren met mijn kind, omdat ik dan wekelijks dagen achtereen weg ben. Ik mis het werk ontzettend.
Leerkracht basisschool: Voordelen: - met kinderen werken - leuke collega's - leuke projecten - eigen inbreng qua inhoud leerstof - vakanties Nadelen: - zeurende ouders - ouders die geen vertrouwen in mij hebben - kinderen met een grote mond - de vele (nutteloze) vergaderingen - alle veranderingen steeds.....(het bestuur/overheid /andere instanties)
Lukt het niet om ergens bureau recruiter bij een uitzendbureau of werving en selectie bureau te worden? Dat je het acquisitie gedeelte niet hebt?
Ik ben freelance vertaler en redacteur, wat echt mijn droombaan is. Soms ben ik aan het werk en moet ik mezelf even knijpen. Dat het me gelukt is om een bedrijf op poten te zetten vind ik echt geweldig. Het grootste voordeel van mijn werk is dat ik mijn eigen tijd kan indelen. Als een vriendin op dinsdag wil lunchen, dan kan dat gewoon. Dan moet ik wel 's avonds of op zaterdag een paar uurtjes werken, maar dat vind ik geen probleem. Ook vind ik het ideaal dat ik altijd pakketjes in ontvangst kan nemen en overdag snel een boodschap kan doen in plaats van tijdens de drukke avondspits. Bovendien is het ook heel handig met al die follikelmetingen in het ziekenhuis. Verder kan ik 's ochtends binnen een kwartier na het opstaan al lekker aan het werk als ik wil. Ik hoef me niet eerst netjes aan te kleden en op te maken, en ik heb geen reistijd. Heerlijk! Mensen denken altijd dat het grootste nadeel van het zzp'erschap is dat je geen contact hebt met collega's. Maar ik werk het allerliefst in stilte. Ik heb jarenlang een kantoorbaan gehad en daar werd ik echt gék van het getetter in mijn oor. Ik ben veel productiever nu ik geen collega's meer heb. Ik ben ook niet eenzaam. Ik ga bijna elke dag wel even een boodschap doen of naar de yogastudio en ik spreek lekker vaak af met vrienden. Het grootste nadeel is wat mij betreft eerder het feit dat ik nooit verzekerd ben van werk. Mijn vriend is kostwinner dus ik hoef me op zich geen zorgen te maken, maar het geld dat ik verdien is wel mooi meegenomen, en bovendien werk ik ook gewoon graag. Tot nu toe (ik doe dit nu bijna twee jaar) heb ik nooit om werk verlegen gezeten en moet ik zelfs regelmatig nee zeggen tegen opdrachten, maar ik blijf het toch altijd wel spannend vinden. 'Wat komt er na deze vertaling? Misschien zijn ze me wel vergeten of heb ik slecht werk geleverd en kom ik nooit meer aan de bak.' Die gedachten overvallen me soms. Maar als dat alles is... Nee, ik ben echt dolgelukkig met mijn baan .
Ja @nizzie86 die onzekerheid is soms killing he.. Ook al weet je dat je vertrouwen kunt hebben in jezelf en je bedrijf, toch, dat knagende gevoel of je de komende maanden wel kunt doorkomen. Hier is het echt seizoenswerk, waardoor ik ongeveer 5 maanden echt minder te doen heb. Nu kwam dat dit jaar prima uit (lekker wennen aan de zwangerschap) en na de bevalling ook (lang de tijd om dan met ons gezinnetje door te brengen), maar het is vliegen (60-70 uur per week werken) of stilstaan (10 uur per week) en dat is iets waar ik elke keer aan moet wennen
@jeshh Ja! Tijden van enorme drukte worden afgewisseld met doodse stiltes. Het liefst zou ik dat wat meer in balans brengen, maar ik heb zo het idee dat dat nooit gaat gebeuren . Ik ben overigens heel benieuwd hoe het straks allemaal zal gaan, mocht het ons gegund zijn een kindje te krijgen. Kun je wel rustig werken met een baby/dreumes/peuter/kleuter in huis? Ik denk het niet :') Maar goed, dat is een zorg voor veeeeel later. Leuk om eens met een 'collega'-zzp'er te kletsen!
Ik werk in een grote telecomwinkel. Het grootste nadeel zijn de mensen die ontevreden zijn over de aanbieder en/of klantenservice, en dan 'verhaal komen halen'. Ik snap de frustratie maar ik weet net zoveel van al je shit die je al gehad hebt als je buurvrouw dat weet, maar krijg wel de bakken stront over me heen. Soms lusten de honden er geen brood van (los van of ik de frustratie begrijp of niet, vind ik het soms werkelijk schandalig hoe mensen denken met winkelpersoneel om te kunnen gaan). Het andere nadeel zijn de (imo) vreselijk domme vragen en het gemak waarop mensen zeggen "kan ik niet", terwijl ze eigenlijk bedoelen "ik heb er eigenlijk gewoon geen zin in en vind het wel makkelijk als een ander het doet". Verder vind ik het werk en mijn team wel heel leuk. Werkgever is ook echt super.
Ik heb een taal- en cultuurstudie gedaan aan de universiteit, maar niet eens in de taal van waaruit ik nu vertaal, en met maar twee vakken die iets te maken hadden met vertalen. Ik ben er gewoon in gerold met de goede connecties en een flinke dosis geluk. O, en natuurlijk zal ik er vast een beetje talent voor hebben, anders zouden ze me niet blijven vragen. Hoezo, heb je plannen?
Ja ik ben daar ook benieuwd naar, hoop dat het goed gaat, maar je weet het niet he! Toch afwachten Ik heb op zich wel veel contact met andere zzp-ers (klanten en collega's), maar het is absoluut leuk om ook eens met andere te bomen over vanalles. Als je eens behoefte hebt; PM gerust!
Ik ben werkvoorbereider in de technische sector. Nadeel zijn de mannen die er nog steeds heilig van overtuigd zijn dat vrouwen niet in de techniek thuishoren...
Ik werk onder andere als tolk gebarentaal (ZZP'er). Erg leuk! Nadeel is wel dat je je echte collega's weinig ziet. Je werkt namelijk meestal alleen. Vind het heerlijk om zelf m'n agenda te kunnen bepalen.
Leuk topic! Ik werk als (ambulant) begeleider. Meestal met licht verstandelijk beperkten, soms in combinatie met psychiatrische problemen. Nadelen? - De constant veranderende zorg. Verhoogt de werkdruk. - Het past wel bij de doelgroep, maar het is regelmatig 'dweilen met de kraan open'. - Sommige cliënten; je krijgt stank voor dank. - Sommige clienten; een totaal ander beeld van de werkelijkheid. En daardoor totaal onredelijk. - Je hebt een 'lang lontje' nodig voor dit werk. maar soms ben je natuurlijk zelf moe en gestresst. Daar hebben clienten voelsprieten voor en op die momenten 'zuigen' ze soms nog meer Verder prima werk hoor. Doe dit werk nu een aantal jaren, geen idee hoe lang ik dit nog leuk blijf vinden.
Was gewoon nieuwsgierig. Dacht altijd dat je voor vertaler ook echt de taal gestudeerd moest hebben! Maar lijkt me wel een leuk vak.
ja klopt een dagdeel inderdaad en wij krijgen ook vrij laat ons rooster een heel gepuzzel soms met oppas wij gaan straks wel over op zelf roosteren dit vind ik persoonlijk wel erg fijn
Dat zou kunnen! Mijn kracht ligt echter in het backoffice en administratieve gedeelte. Ik solliciteer me suf bij payroll- en SA bureaus, maar ik mis nog ervaring. Ik ben wel een cursus aan het doen. Eens word ik aangenomen, het is een kwestie van tijd. Ik ben namelijk wel goed opgeleid in mijn vak.