Het onderwerp zegt het al... Wie wil borstvoeding gaan geven ook nog als je verlof voorbij is? Ik wil echt graag borstvoeding geven, maar ik zie er best tegenop als ik dan straks weer (2 dagen) ga werken. Dat gedoe met kolven enzo.. Brr spannend... K zie me al zitten met zo'n apparaat in een of ander hokje terwijl je collega's gewoon langslopen Het doet me denken aan bepaalde zwart gevlekte beesten
Ik wil wel gaan proberen BV te geven en als het even kan doorgaan zolang het gaat. Dus als ik weer ga werken wil ik eigenlijk wel doorgaan. Heb het bij mijn baas al aangegeven en die gaat zorgen voor een plekje waar dat kan...(als het goed is, hij is niet zo van het nakomen van afspraken maar goed, dat is een ander verhaal) Ik vind het ook wel een raar idee hoor, het is toch iets intiems vind ik. Maar goed, voor hetzelfde geldt lukt het niet en komt het er niet eens van. Ik had al besloten dat ik het op me af laat komen.
Ik heb bij de eerste ook tot negen maanden gekolfd, daarna was mijn kolfrecht verlopen. Het is de eerste keer wel wat raar, maar daarna vond ik het eigenlijk wel prettig: even alleen zijn, boekje lezen Het gevoel dat ik een 'melkkoe' ben, was ik snel kwijt, ik vind het juist geweldig dat ik het voor elkaar krijg een kindje hiermee groot te brengen. Nu bij de tweede loopt de bv weer voorspoedig en ben ik al een aantal weken geleden begonnen met kolven en flesjes oefenen. Het gaat goed, dus ook als ik weer aan het werk ga, zal ik dat doen. Ik had wel een 'eigen' ruimte maar daar was geen stromend water. Op een gegeven moment hadden we niet eens warm water maar alleen maar koud, maar dat maakt niet uit. Na het kolven spoelde ik hem om en droogde 'm af. Dan kon ik 'm nog een keer gebruiken. Meer dan twee keer per dag heb ik 'm toch niet nodig. Ondertussen heb ik al heel wat toiletruimtes van binnen gezien Veel succes!
bij de 1e deed ik invalwerk op scholen en heb ik de eerste mnd weinig gewerkt en moest elke keer vragen waar ik kon kolven... soms gewoon in een leeg lokaal.... tja als het niet anders is. vanaf een maand of 6 heb ik 2 mnd op school gekolfd... ik had een klein kamertje dat op slot kon.. wel zat er een klein raampje, maar daar zat ik met de rug tegenaan.
Ik heb het geluk dat ik vanuit huis m'n eigen bedrijf run. Hoef me dus nergens te 'verstoppen' om te gaan kolven
misschien even een stomme vraag maar heb echt geen idee. Ik wil namelijk ook bv gaan geven en na 3 maanden zal ik toch weer aan het werk moeten Maar moet je de bv koud bewaren? En hoe deden jullie dit dan? OP mijn werk is wel een koelkast maar ik moet ook nog naar huis Alvast bedankt
Ik wil ook bv geven maar ga na mijn verlof gewoon weer 32 uur werken. ( werk wel zeer onregelmatig... in de zorg ) Er is ook geen aparte ruimte om te kolven.. en aangezien ik op een woning werk waar ik te maken heb met zware agressie van clienten is het nog maar de vraag of ik het allemaal volgens plan kan uitvoeren. Ik wil mijn collega immers niet te lang alleen laten met de clienten. Op rustmomenten heb ik wel de mogelijkheid om even te kolven... Ik ga me er nu nog niet te druk over maken, ik zie wel hoe het loopt.
Ook ik ga weer aan de slag, hetzij voor 3 dagen en ik wil toch bv gaan geven. Ik werk bij een gemeente en daar zijn ze super makkelijk met zulke dingen dus ik kan bij wijze van spreken kiezen uit een aantal kamers. Maar het zal in het begin wel even wennen zijn, ipv dat je lekker thuis in je eigen omgeving bent, dat je dan omgeven ben door computers enz.
Ik neem een koeltasje met koelelement mee en daarin neem ik de melk mee naar huis in de auto. Ik bewaar het op het werk in een koelkast. Gaat prima. Ik heb trouwens altijd een tijdschrift mee en ga gewoon ff zitten lezen.
ik ben ook van plan om na mn verlof BV te blijven geven.. zie er wel tegenop.. kan me eigenlijk niet voorstellen hoe dat kolven in zn werk gaat.. ik laat t maar over me heen komen.. en anders kan ik tussendoor ook nog thuis gaan voeden..
Hoi! Ik geef ook bv en ben van plan om dit ook te blijven geven wanneer ik straks weer aan het werk moet. Voordat de kleine geboren was zag ik ook wel op tegen het kolven. Maar door omstandigheden moest ik al toen Nathan 1 week oud was gaan kolven. En ik moet zeggen dat het me alles meevalt! Ik zie er nu ook helemaal niet meer tegenop om op mijn werk te moeten kolven. Het is natuurlijk wel prettig als je een eigen ruimte hebt waar het rustig is (heb je ook recht op!). Dus ik zie het zonnig te gemoet! Ga anders een keer voordat je verlof voorbij is nog even naar je werk om dit te bespreken, zodat je met een gerust hart aan het werk kan gaan! Groetjes Mariska
ik ga kolven als alles goed gaat. werk op een woongroep dus heb een koelkast tot mijn beschikking. Alleen wel een client die dingen weg gooit die haar niet aan staan dus ik moet extra opletten de eerste keren. Verder heb ik een mooie tas voor mijn avent kolf waar cool elementen bij zitten dus voor in de auto gebruik ik die. Over 2 weken ga ik oefenen met kolven en een fles... spannend.
Ik kolf dus nog steeds (3 dagen per week) en dat gaat eigenlijk hardstikke goed. Het is mij behoorlijk meegevallen en mijn kolfmomenten zijn echt rustmomenten op de dag geworden Omdat ik ambulant hulpverlener ben, loop ik nogal te slepen heen en weer en heb daarom ook een koeltas die op de autoaansteker kan. @Libelle: het komt met kolven niet op een half uurtje, dus als het echt even crisis is, kun je dat eerst afhandelen en daarna gaan kolven: je kunt de momenten er wel even op uitzoeken
Hier gaat t ook eingelijk allemaal prima! Ik moet alleen wat vaker kolven om de voeding bij elkaar te krijgen (heb een ongelooflijke zoeperd ). Dus kolf om de 2 uur op mn werk (werk ook in de zorg) en dat gaat prima! En het komt idd niet op een half uurtje ofzo. Als ik druk ben met een bewoner, dan gaat dat voor (vind ik).. Waar ik eigenlijk nooit aan gedacht had, maar dus nu wel tegenaan loop, is dat mn tepels nogsteeds wat gevoelig zijn. En aangezien in met clienten werk die niet altijd even voorspelbaar zijn (en dan druk ik me netjes uit, toch!?), is dit niet altijd even prettig. Als ik bijv. een mep tegen m'n borst krijgt, voel ik die wel ffies goed, zeg maar! hihi.. Maargoed, als dat alles is... zullen we dan maar zeggen
Ik heb tot 8½ maand op me werk gekolft...toen afgebouwd ivm met einde kolf recht..en me bv liep daardoor zo hard terug (ook ivm de dood van me moeder..stress situatie = niet goed voor bv zeg ik je) dat ik na 9½ maand gewoonweg te weinig voeding had en een hongerig kind......achteraf had ik langer bv willen geven en had ik ook niet moeten afbouwen ivm me kolf recht...had gewoon in me pauze moeten kolven (tenslotte eten me collega's ook tijdens hun werk dus kan ik dat ook ipv in me pauze...in me pauze kan ik wat nuttigs doen) Doe wat je fijn vind. Doe waar je mee kan leven, da's mijn tip. Bv vind ik zo'n mooi iets. Je kindgroeit er meestal super van...leert zelf zeggen wanneer ie genoeg heeft...en er zitten zoveel extra dingen in BV die je nooit in een fles krijgt. Ik vond het in het begin ff doorzetten (maar daarvoor heb je verlof denk ik dan) maar je krijgt er veel voor terug.
Hoi hoi! Ik heb Jasmijn bv gegeven tot ze 13 maanden was. Tot ze 9 maanden oud was heb ik op het werk gekolfd, eerst 2 keer en later 1 keer per dag (dus zolang het kolfrecht geldig was zeg maar). Het is mij 100% meegevallen. Er was een kolfruimte beschikbaar die op slot kon (is verplicht). De afgekolfde melk zette ik in mijn koeltasje in de koelkast, zodat anderen niet meteen die flesjes zagen staan. En na mijn werk nam ik het zo in de koeltas mee naar huis. Koelelementen 's avonds in de diepvries en op het werk meteen het koeltasje met elementen weer in de koelkast. Toen ik stopte met kolven op het werk heb ik thuis een extra kolfmoment 's avonds ingebouwd, Jasmijn begon toen ook meer vaste voeding te eten dus dronk ook al minder. En vanaf 1 jaar ging ik terug naar eerst 2 voedingen (ochtend/avond) en later maar 1 voeding per dag. Zal niet ontkennen dat het de eerste weken even wennen was maar ik moest ook gewoon de knop omzetten. Ben achteraf blij dat ik het zolang heb volgehouden en hoop dit bij onze nieuwe beeb weer te kunnen doen. Neem ivm de borstvoeding wel weer extra vakantie op meteen na mijn verlof...
Ik heb tot Mirre 1 jaar was gekolft op mn werk. Tot 9 maanden gebruik gemaakt van kolfrecht en daarna in mn eigen tijd. Ik werk als docent, dus dat is wel redelijk makkelijk te doen (als het rooster een beetje meewerkt ). Ik was het na een jaar wel echt zat hoor! Ik zag er van te voren ook heel erg tegenop en het is nooit mijn hobby geweest, maar viel me eigenlijk ook wel mee. Op een gegeven moment wordt het ook routine. En ik wilde gewoon BV blijven geven ...
Ik heb tot bijna 10 maanden gekolfd op mijn werk. Een mooie ruimte die op slot kon en waar je de gordijnen dicht kon doen. Het was zeker even wennen in het begin. Voelde me niet helemaal op mijn gemak. Maar ik kan je zeggen de meeste collega's misten mij niet eens en ze hoorden me al helemaal niet. Tuurlijk werden er wel eens grapjes gemaakt over mijn gekolf, maar ik kan het hebben Omdat ik ambulant werk heb ik ook op "vreemde" plekken gekolfd, auto's, kleedkamers, uitraaskamers, kelders....dus een kolf met batterijen is dan wel erg handig Wat mij heel erg hielp was de neusspray (syntocinon) bij me te hebben. Ik kan me namelijk niet overal zo goed ontspannen en dan wil het kolven niet zo. Dankzij de neusspray was de TSR er zo. Na een wenperiode vond ik het kolven helemaal niet zo erg meer, maar ik ben blij dat ik het nu niet meer doe. Toch wel wat meer vrijheid zo. Maar ik heb het er graag voor over gehad. Geef het een kans om te wennen aan het kolven op je werk! En het is sowieso handig om thuis alvast een beetje te oefenen. Succes!
Haha, ja, hier ook af en toe op vreemde plekken en daarom tegenwoordig altijd een sjaal in de auto (en een kolf op batterijen EN stroom). Laatst bijvoorbeeld een keer gekolfd op de parkeerplaats van het UWV... Met sjaal om me heen en boek erbij, dachten alle voorbijlopende lui ws. dat ik het wat koud had en lekker een boek zat te lezen, wachtend op een familielid dat binnen een afspraak had ofzo