Help me de komende twee weken door ;-)

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door poema, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Pffffffffffft. Verleden week na bijna twee weken bruinverlies en a en toe bloed verlies positief getest. Totaal onverwacht maar o zo welkom. Alleen dat bloedverlies zit me niet lekker. Dus afspraak bij dokter maar die kan nog niets voelen. Volgens Clearblue ben ik nu vijf weken zwanger. Ik kan pas over twee weken een inwendige echo laten maken omdat ze eerder nog niet veel kunnen zien. En dat duurt nu natuurlijk voor mijn gevoel nog eeuwen. Sinds een week heb ik helemaal niets meer qua bruinverlies of bloedverlies. Totaal schoon dus. Ik vind het echt zooooo spannend en ben echt zo benieuwd of er nieuw leven in mij zit. Het zou zo'n geweldig kado zijn. Maar ja het kan ook nog mis zijn natuurlijk. Die onzekerheid maakt me gek...
    En mijn hoofd maakt overuren over het bedenken wat het zou zijn. Pfff waren die twee weken maar alvast om... Die onzekerheid...

2. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo Poema,

Ik snap helemaal wat je bedoeld!
    Wat een onzekerheid die tijd!
    Ik hoop ontzettend voor je dat je wel zwanger bent en dat alles goed zit!
    Ik moet maandag zelf weer naar de gyneacoloog...
    Ik ben na mijn miskraam niet meer ongesteld geweest en blijk nu zwanger!
    Mijn bloed is woensdag voor de 2e keer geprikt en ze gaan de HcG waarden vergelijken. Vorige week ook een inwendige echo gehad, maar die was te vroeg (waarschijnlijk nog maar 4 weken zwanger, en dan zien ze niks...) Nu krijg ik maandag opnieuw een inwendige echo om te kijken of ze nu wel eventueel een vruchtzakje kunnen zien.
    Ik hoop het zoo! Ben zo blij om weer zwanger te zijn!!
    Maar ondertussen ook zo onzeker en bang om ook dit wondertje te verliezen!!! Ik snap dus je onzekerheid, en het wachten duurt zooo ontzettend lang!!

Heel veel sterkte!

Liefs Ananas89

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Misschien staat dit
    hier niet op de goede plek? Sorry daarvoor. Weer niet hoe ik kan verplaatsen.

4. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    O meid! wat spannend.. ik hoop dat het je/jullie gegund is!!

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ananas. Jeetje dat is ook spannend inderdaad. Wat een onzekerheid hè!? Daarom ga ik ook pas over twee weken voor de echo omdat ze daarvoor inderdaad nog niet veel kunnen zien. En dan word ik alleen nog maar banger. Voor jou ook superspannend. Heb je verder wel symptonen of niet? Ik voel me op war moeheid en af en toe een vlaag van misselijkheid namelijk prima. Maarja dat zeg ook niet altijd alles. Wel 's avonds al echt een hele buik. Kan hem dan ook echt niet meer inhouden. Jij heel veel succes bij de gyn en ik hoop dat het goed zit!!!! Duimen maar!

6. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Haai Poema,

Ja, ik heb wel al last van allerlei kwaaltjes. Maar dat ook al echt vanaf de eerste dag dat ik zwanger ben (tenminste dat denken ze...aangezien ik echt geen idee heb hoe lang ik zwanger ben...)
    Vanaf de eerste dag heb ik last van ontzettend gevoelige tepels, grotere borsten en ook die zijn sinds een dikke week zelf ook erg gevoelig.
    Ook ik heb het idee dat ik al een beetje een buikje krijg....T is lang niet meer zo plat als hij altijd was...En het is ook echt mijn onderbuik, rond mijn schaambeen, daar zet het allemaal wat op :D Maar dat valt alleen mezelf op gelukkig ;) (nog niet iedereen mag het weten natuurlijk ;) Wil eerst iets meer zekerheid!)
    Ik ben echt ontzettend moe, slaap per nacht ruim 9 uur en dan kan ik 's middags wel weer slapen, soms vallen mijn ogen zelfs staand zowat dicht :p
    En verder kan ik sinds eergisteren officieel zeggen dat ik zo beroerd als een hond ben... vannacht amper geslapen omdat ik zo ontzettend misselijk ben... De voorgaande dagen kon ik het wel wat onderdrukken met wat crackers maar dat lukt me nu echt niet meer...
    Aan deze ontwikkelingen kan ik dus wel aflezen dat mijn HcG in ieder geval goed stijgt;) En dat is wel heel belangrijk!
    Hoe zieker ik mij voel hoe meer vertrouwen ik erin krijg dat wij over ongeveer 8 maanden dit wondertje in onze armen mogen sluiten! En hoe zwangerder ik mij voel :D

Liefs Ananas89

Ps. Het hoeft natuurlijk helemaal niets te betekenen dat je nog geen kwaaltjes hebt! En ik heb gehoord dat vermoeidheid een van de eerste kenmerken is! Dat betekent dat je lichaam hard bezig is om je kindje op te laten groeien!! Je moet proberen om je niet te druk te maken! De kwaaltjes beginnen vast vanzelf!!

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Nou, er zijn gelukkig weer wat dagen om en nu druk op werk, dus dan gaat de tijd wat sneller. Maar het duurt nog steeds zooooooo lang... pfffft.
    Ik verlies sinds een twee dagen ook een heel klein ieniemienie beetje bruin en daar maak ik me wel zorgen over hoor... Het is zeker niet rood, maar echt bruin. En af en toe een klein stukje slijm erbij (lekker verhaal...). Maakt me wel weer heel onzeker.

@ Ananas; wanneer heb jij je echo ook alweer?

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @Ananas; zie dat het vandaag is! Spannend! Laat je weten hoe het was?

9. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Haai Poema!

Pfff...zenuwslopend dat bruin verlies! En gelukkig zijn we allemaal vrouwen hier dus we kunnen wel een beetje tegen "vieze" praat ;)
    Gelukkig is het nu alleen bruin zoals je schrijft! En niet meer dat bloed ertussendoor van een paar dagen eerder!
    Krijg een beetje de indruk dat het bij jou niet doorzet!! Dat zou wel een supergoed teken zijn!! Maar ik wil je niet blij maken met een dooie mus...:(
    Moet dus maar niet te enthousiast worden...Vindt het echt erg dat je dit moet doormaken! Al die onzekerheid en die spanning! Ik hoop echt zooo voor je dat alles goed is straks!

Gisteren had ik inderdaad mijn echo en uitslag van mijn bloedonderzoek! Lief dat je daaraan denkt!!
    Mijn bloed was in een weekje tijd gestegen van 49 naar 1500! Dus de gyn was daarover dik tevreden! (dit bloed was van vorige week woensdag :))

Daarna mocht ik meekomen voor de echo. Jeetje wat was ik zenuwachtig!! Hij zag het volgende:
    Een vruchtzak met daarin een dooierzak. Daarbij ook een vruchtje :D Ook zagen we al het hartje kloppen! Dit was echt boven verwachting en dit had ook de gyn volgens mij nog niet verwacht!! :D
    Nu weet ik nog steeds niet hoe ver ik ben, dat kon hij me nog niet vertellen. De gyn schatte me dik in de 5 weken, maar nog geen 6...
    Over 2 weken mag ik terugkomen voor een termijnecho om te bepalen hoe ver ik ben en daarna wordt ik doorgestuurd naar de verloskundige :)

Wij zijn hier dus echt heel blij! Nu mag ik mezelf officieel zwanger noemen.
    Hoop niet dat ik hier te enthousiast loop te doen tegenover jullie!
    Hoop zo dat jullie over een week ook goed nieuws krijgen!
    Wanneer moet je precies voor de echo??

Liefs!!
    En heel veel sterkte!!

10. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @ananas: wow wat een supergoed nieuws!!!! Enne gewoon lekker enthousiast doen hoor. Dat mag gewoon. Ik heb mijn echo de 18e. Omgende week dus. Gelukkig wel afleiding: dit weekend naar zee. Ik heb alleen nog paar dagen wat bruin slijm verloren en verder geen bloed meer. Dus stiekem beetje goede hoop ;). Maar ben echt super zenuwachtig voor de echo. Als ik hem heb zou ik al 7 weken ver zijn dus moet er zeker wat te zien zijn. Als er iets zit.
    Maar voor jou: lekker genieten van di supergoede nieuws!!!!

11. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee Poema!

De 18e pfff....Dat duurt echt nog heel lang!
    En met 7 weken moeten ze inderdaad wel wat kunnen zien! Zeker inwendig! (ik was nu immers pas een dikke 5 week en inwendig konden we alles al heel mooi zien :D)
    Dat je zo zenuwachtig bent snap ik helemaal... Heb ik maandag en vorige week maandag ook gehad... Zo bang dat het niet goed zou zijn of dat er niks zou zitten!!
    Ik hoop echt met jullie mee!
    En hoop dat jullie de 18e heel mooi nieuws krijgen!
    Wel heel fijn dat je dit weekend echt ff wat afleiding hebt! Lekker varen?

Heel fijne week!
    En we houden vast wel contact via t forum!

Liefs Ananas89

12. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb zo de neiging om weer een clearblue test te doen met indicatie. Afgelopen weekend gaf de gewone digitale nog zwanger aan. Het is inmiddels twee weken geleden dat ik de eerste test deed die zei dat ik zwanger was. Volgens de indicator 2-3 weken, dus dan 4 a 5 weken gerekend vanaf menstruatie.
    Als ik hem nu weer zou doen, dan zou er dus 3+ moeten staan als het goed is. Ik breek mijn hoofd erover wat wijsheid is...
    Ben zo bang dat die test dan weer 2-3 zegt... En lees ook dat ie niet altijd accuraat is...
    Wat te doen?
    Op een rijtje:
    beetje bloedverlies en meer bruinverlies vanaf 13 mei tot 26 mei
    27 mei: digitale test geeft zwanger aan
    29 mei: digitale test geeft zwanger aan 2-3 weken
    5 juni: digitale test geeft zwanger aan (zonder indicator)
    18 juni: inwendige echo gepland

Concrete vraag: zal ik dit weekend nog een keer testen met indicator en wat zegt dit dan eigenlijk...?

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Als je voor je eigen gevoel gewoon nog wilt testen dan zou ik het gewoon doen, maar je moet het niet te vaak doen want dan maak je jezelf alleen maar gekker ..

14. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @Chantal: ja dat vind ik dus ook, dat ik mezelf alleen maar gek aan het maken ben. Aan de andere kant zal ik zo blij zijn als die test dan 3+ aangeeft... lastig, lastig. Want hoe groot is die kans? Word er nu al gek van... ;)

15. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Poema: Als je graag wil testen zou ik het doen. Ben er alleen wel voorzichtig mee. Je zegt zelf net al dat die testen niet altijd accuraat zijn. Mocht hij dan dus weer 2-3 weken aangeven terwijl alles nog goed zit stort jou wereld in terwijl die stress helemaal niet goed is voor je ongeboren kindje!

Vorige week dinsdag heb ik zelf een paniekaanval gehad. Toen heb ik in paniek nog 2 testen gehaald en heb er 1 gedaan. Ik werd toen helemaal gek toen niet binnen 3 minuten een streepje te zien was (je moet eigenlijk 5 minuten wachten). Ik ben toen zo compleet in paniek geraakt, en voelde mij zo schuldig dat ik niet samen met mijn vriend had getest dat ik die test helemaal kapot heb gescheurd en gebroken. Toen ik die avond wat rustiger was heb ik het stripje er nog bij gepakt en naast een oude test gehouden: Het streepje was alsnog uitgeslagen dus helemaal niks aan de hand. Maar ben toch 4-5 uren echt compleet in paniek geweest, en wilde ineens zo graag dat alles er nog op hetzelfde moment uit zou komen! Achteraf gezien was alles gewoon goed! Daar was de superecho gisteren getuige van! Maar ik voel me nu juist schuldig tegenover ons kindje dat ik zo in paniek ben geraakt... Omdat hij/zij die stress ook echt wel meegekregen zou kunnen hebben...

Doe wat jou zelf goed lijkt, maar breng jezelf niet onnodig in paniek!
    Denk om jezelf, en doe rustig aan.

Sterkte!

16. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb toch vanmiddag zo'n test in huis gehaald, maar nog niet gedaan. Mijn vriend is er nu ook niet. Ding is namelijk dat we dit weekend weggaan met mijn ouders. En ik ben heel bang dat ze argwaan krijgen als ik niet een lekker wijntje drink of een biefstukje eet, waar ik normaal gek op ben. Dus dan denk ik; als die test nu weer positief is en 3+ aangeeft, dan ga ik het gewoon vertellen. Maar goed, vooralsnog zit die test nog prachtig in het cellofaan...

@ Ananas: jeetje, wat rot dat je zo in paniek bent geraakt. En uiteindelijk dan ook nog voor niets... stom he, hoe die dingen werken.

17. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Klopt, echt stom dat je jezelf zo gek kan maken dat je helemaal in paniek raakt!
    Best wel van geschrokken dat ik zo in paniek ben geraakt. Hoop echt dat ik dat nooit meer mee hoef te maken.

Test nog gedaan?? En wat zei je man van je onzekerheden?

Liefs Ananas!

18. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @ananas: test toch gedaan. Kwam weer zwanger uit met 2-3 weken. Ik had gehoopt op 3+ maar ik zat ook eigenlijk net te vroeg om dat zeker te hebben. Is in ieder geval niet minder geworden in tijd dus. Tja mijn vriend maakt zich niet zo'n zorgen die ziet mijn buik letterlijk groeien en is van mening dat als het niet goed zou zijn dat niet zou gebeuren. Zit wat in. Maar ondertussen duurt het voor mijn gevoel nog eeuwen voor ik de echo heb. Nog 6 dagen...

19. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Jaja, eindelijk mag ik morgen. Nog 1 zenuwachtig nachtje slapen... pffffff

20. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Klopt!! Ben je erg zenuwachtig??
    Ik hoop zo voor jullie dat jullie supergoed nieuws krijgen morgen!
    Kan je eindelijk lekker gaan genieten :D
    Laat je snel wat weten morgen?
    Hoe laat moet je??

Liefs!!!

Deel Deze Pagina