Hoi dames, even een vraag over kunstvoeding. Ik heb een zoontje van 20 dgn oud en ik ben sinds 2 dgn overgestapt naar volledige flesvoeding wegens omstandigheden. Nu heeft hij gisteren een zware poepluier gehad, brijerige poepluier. (was zo veel dat hij weer een badje moest nemen) Mijn vraag gaat over zijn voeding. Hij krijgt nu nutrilon HA en hij weegt 3480 gram. Nu staat er op de verpakking als richtlijn dat hij 90 ml water met 3 schepjes moet krijgen. In totaal 100 ml voeding is dit. Hij drinkt 6 tot 7 voedingen per dag. Alleen geef ik hem 120 ml voeding, dat is voor baby's vanaf 3,5 kg. Hij lijkt vaak nog honger te hebben. Nou vraag ik mij af of ik hem te veel geef dat hij daarom last van brijerige diaree heeft of dat er een andere oorzaak heeft? Wie kan mij misschien adviseren?
Onze meid wilde in het begin ook meer eten dan voorgeschreven werd. En wij hebben haar gegeven wat ze wilde. Als jouw kindje aangeeft meer te lusten dan geef je dat maar gerust. Op de verpakking etc. staan richtlijnen maar er zijn altijd kindjes die meer lusten. En als ze honger hebben moeten ze eten. Vooral als ze nog zo klein zijn. Dat wordt uiteindelijk vanzelf minder. Onze meid krijgt nu ook fruithapjes en groente. Dus, als hij honger heeft dan geef je hem lekker een volle fles! Als ze geen honger meer hebben merk je dat vanzelf
noa krijgt ook altijd iets meer als op de verpakking staat. poepluiers zijn dun door de flesvoeding en je kleintje zal er nu wel elke dag 1 krijgen.
denk dat je wel goed zit met de voeding, ook met kv krijg je bepaalde regeldagen, dat ze even wat meer behoefte hebben, en een andere keer laten ze weer wat staan. het kan nu ook wat dunner zijn (de ontlasting) door verandering van voeding. als je twijfelt kun je ook altijd een voedingsdeskundige bellen (van nutricia of friso) of het cb.
Ik ben ook wegens omstandigheden overgestapt op volledige flesvoeding. De ontlasting wordt inderdaad met de dag wat dikker. Ook wordt het minder dwz minder vaak een poepluier. De hoeveelheden lijken mij prima. Groetjes, Danielle
dank jullie wel voor de adviezen. Ik merk dat hij af en toe echt trek heeft en zijn fles helemaal leeg drinkt en soms kan hij 20 cc laten staan. Ik ga maandag even langs bij het cb voor een kort gesprekje. Was laatst bij de verloskundige en die vertelt weer wat anders dus ga eens kijken wat het cb te zeggen heeft.