Hallo dames, Ik zal me even kort voorstellen, mijn naam is Robin. Ik ben 20 jaar oud en heb een dochter van 20 maanden oud En mijn vriend en ik willen graag weer voor een tweede gaan! ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil en mijn cyclussen zijn de afgelopen maanden precies 31 dagen lang. Elke 11e word ik ongesteld, super handig natuurlijk! maar om het toch zeker te zijn heb ik laatst 2 ovulatietesten gebruikt. die van de kruidvat en clearblue. die van de kruidvat waren het weekend (26 augustus & 27 augustus) best donker en mijn clearblue gewoon licht. maandag de 28e had ik geen clearblue testen meer. voordat mijn testen opwaren zag ik wel dat ze een tintje donkerder waren geworden. de volgende dag (dinsdag) (dag van mijn ovulatie) heb ik om 3/4 uur weer nieuwe kruidvat testen gehaald. het teststreepje was toen heel erg licht. ik moest echt moeite doen om het streepje te zien. ik ga er van uit dat ik mijn piek al had gehad, oom omdat ze het weekend heel donker waren. nu is mijn vraag eigenlijk, wie van jullie heeft ervaring met ovulatietesten? en of ze ook aanduidelijk lichter worden na een lh piek? alvast bedankt!
Ze worden wel weer lichter na een piek. Maar bij mij schommelt het soms voor de daadwerkelijke piek. Dus van donker naar weer lichter en dan naar donker met piek en dan daarna weer lichter.
verschilt per persoon, maar het is juist goed als ze lichter worden na het testen. dan kan je duidelijk zien dat je piek is geweest.
Het is juist logisch dat ze na je lh piek weer lichter worden. Ze reageren op je lh piek door 2 even donkere strepen te geven (of de test streep donkerder dan de controlestreep) Ook dan pas is de test positief. Lichte streepjes zijn altijd negatief. Echter zegt een lichte test na je lh piek niet dat je eisprong al geweest is. Het zegt enkel dat je piek voorbij is en je ei 1-2 dagen na de piek zal springen.
He? Maar toch niet iedere maand heeft 31 dagen? Dit terzijde natuurlijk. Mijn testen laten echt een piek zien. Ik heb altijd een licht streepje, en dan 2 dagen heb ik een knallende test, en dan is het streepje weer zoals daarvoor. Er zit bij mij dus geen oploop ik van tevoren.
oops je hebt gelijk. ik bedoel 30/31 dagen. nu ik het zo terug lees lijkt het een beetje raar. mijn testen van kruidvat zijn altijd een beetje do ker, maar nu echt heel erg licht. zo waren mijn testen die dinsdag