Hallo, Zijn er hier ook mensen die via het uwv een studie volgen? Zo, ja hoelang duurde het voor je daadwerkelijk toestemming kreeg om de studie te gaan volgen? Ik wacht nu al sinds november op antwoord, m'n werkcoach weet ook niks.
Yes, hij stelde het me zelf voor en kmocht mn eigen studie kiezen (heb echt GIGAgeluk gehad) een week later had ik toestemming maar ik moest zelf alles regelen zij betalen alleen. Alleen zit ik al een tijdje zwaar overspannen thuis en ga dus neit meer naar school, ik wil de opleiding stopzetten, en hoef hem dan ook niet terug te betalen. Waar ik wel ongelovelijk van baal, is dat ze de rekeningen van de boeken nog steeds neit hebben betaald en ik dus al een brief van de deurwaarder in huis had, ben toen ook hartstikke boos geworden en hebben ze toen pas contact opgenomen met Bol en de situatie uitgelegt, let daar dus wel goed op dat ze de rekeningen wel optijd betalen want de rekeningen komen wel op je eigen naam.
Ik ben dus zelf met het plan gekomen om een studie te gaan doen bij Centrum Vakopleidingen Groningen(dat is van het Noorderpoortcollege) Werkcaoch was helemaal enthousiast. Moest info verzamelen + bijbehorende vacatures zoeken. ZOgezegnd zo gedaan. Weer naar hem toe, alles was prima, hij zou de aanvraag indienen. En nu weet ik nog niks. Ik bel, ik mail maar hij kan nog niks zeggen. nu heeft ie het opnieuw aangevraagd en volgens hem moet ik dan binnenkort meer nieuws krijgen.
Is het zo dat je nu geen baan hebt en dat je iom je werkcoach een opleiding mag volgen?? Ik heb namelijk aankomende donderdag een gesprek met een werkcoach, ben sinds 1 januari werkeloos en wil heel graag opnieuw een opleiding volgen. Zijn hier veel voorwaarden aan verbonden of deden ze niet moeilijk?
Ik ben idd werkloos en heb een ww-uitkering. Ik wilde deze situatie aangrijpen om mij om te laten scholen en een andere richting op te gaan. Want ik ben helemaal klaar met wat ik altijd gedaan heb(werk in instellingskeukens) M'n werkcoach was het daar totaal mee eens. En hij zegt dat ie me het van harte gunt, maar dat het nu bij het scholingsbureau ligt en dat die uitsluitsel moeten geven. En dat duurt best lang
Wie is joun werkcoach als k vragen mag ?? @ jada het ligt ook aan je inzet, werkervaringen en situatie en natuurlijk je werkcoach die je hebt of die zich echt wil inzetten voor je.
Nou ik heb gesmeeeeeeeeeekt of ik een opleinding mocht doen! mocht ook wel...maar ik moest alles zelf regelen en betalen en stage/werk-leer plaatsen konden ze me allemaal ook niet me helpen. en ik heb bijna een jaar ww gehad! Je zou toch denken dat ze je weer aan het werk willen hebben!
ik moet binnenkort ook komen om een opleiding te bespreken. Ik zit nu een jaar thuis. Mijn contract werd niet verlengd omdat ik hoogzwanger was en het liep af dus ik 2 weken ww aangevraagd en toen via de uwv een zwangerschapsuitkering gehad. Toen die afgelopen was de ziektewet in door mijn ppd. En daar zit ik nog steeds in. Binnenkort ontvang ik dus een uitnodiging tot omscholing aangezien ik al had aangegeven dat ik niet meer kan werken in mijn oude beroep aangezien dat teveel conflicten en spanningen met zich mee kan brengen die ik gewoonweg niet meer aankan door die ppd/.
Ik volg ook een opleiding via het UWV en moet zeggen dat het binnen 2 maanden rond was. Eerst een beroepskeuze test, IQ test wat ik moest maken, van daaruit kon ik zelf een opleiding kiezen wat ook geschikt was ivm mijn aantal procenten wat ik afgekeurd ben en vlak daarna is alles aangevraagd. Ging hier dus heel vlug!
Oww ik hoop dat ik ook snel weer een opleiding via 't uwv mag volgen! 3 februari weer een afspraak met mn coach! Welke opleidingen volgen jullie allemaal, die door het uwv betaald wordt?