Wat zijn dit nu toch voor een vragen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Ik zeg altijd maar zo als ze vragen wanneer de tweede komt (Kyra is amper 3 maanden)

Tja, mijn man heeft traag zaad, dus over een jaar of vier moet het wel aangekomen zijn

2. Geniáál!

3. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam

Ik vind het gewoon raar als je nèt een kindje hebt gekregen om dan al meteen te gaan vragen wanneer de tweede komt. :(

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Groot gelijk heb je! Dat vind ik ook raar. Alsof je niet MAG genieten van je nieuwbakken wereldwonder. Want dat is het: een wonder!! En ik ben er nog zo vol van dat er echt nog geen ruimte is voor een tweede! Sterker nog: enerzijds lijkt me het heerlijk zo'n prachtige ervaring nog eens mee te mogen maken, maar anderzijds kan ik me haast niet voorstellen dat er een kindje komt die minstens net zo leuk, of leuker kan zijn dan mn zoontje!
    Met zo'n vraag komt het op mij over alsof mensen nu al uitgekeken zijn op het nieuwtje en weer toe zijn aan iets anders?! Best voor hun, maar zelf kan ik het me dus gewoon niet voorstellen!

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind dat ook super irritant!
    Toen ik zwanger was vroeg iedereen, is het gepland? Dat vind ik ook zo'n achterlijke vraag. Ik vroeg ook aan iedereen terug, hoezo? Dan bleek dus dat ze me te jong vonden. Ik ben 25, normale leeftijd lijkt mij.
    Nu vraagt ook iedereen wanneer nr 2 komt. Als ik dan zeg dat ik nog niet weet of er wel een nr 2 komt, vragen ze weer oh, vind je het niet leuk dan?
    Mennnn!!!!!! Laat me toch gewoon genieten van mn dochter, al die stomme vragen, pffff!

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ach, m.i. is dat vaak meer als grapje bedoeld. Kan idd wel hard aankomen als t niet wil lukken.
    Die opmerking dat een meisje leuker is dan een jongetje, vind ik echt niet kunnen!! Belachelijk.

Zelf zit ik er niet mee als iemand t vraagt. En dan vertel ik ook gewoon dat áls er een tweede komt, die zeker nog een jaar of 4 op zich laat wachten.
    Ik was zo ziek tijdens Vera's zwangerschap dat ik een aantal weken niet meer voor mezelf kon zorgen, laat staan dat ik voor Vera zou kunnen zorgen als t weer zo erg wordt. Dus als ik t ooit nog aandurf zwanger te worden, dan wil ik dat ze iig naar school gaat en niet meer zo afhankelijk is van mij...

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Je haalt me de woorden uit de mond. Daarbij ben ik tijdens mijn zwangerschap erg ziek geweest. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten combineren met onze froemel. Daarnaast hebben er tijdens mijn zwangerschap andere dingen gespeeld die ik bij een tweede absoluut wil uitsluiten.. Ik heb mijn omgeving laten weten dat het sowieso een jaar of 2 duurt voordat we aan een tweede gaan denken. Dat heeft wel geholpen..

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi
    ja ik kreeg al de vraag toen me zoontje 2 maand oud was wanneer de 2de kwam
    nou uhmz voorlopig niet wil van me zoontje genieten.
    en dan zeggen ze ook van ja maar 2 op elkaar is leuker ik zo is mijn gezondheid niet belangrijk dan? (die is niet erg goed)

of als ik even een keer vaak moet plassen gelijk de vraag ben je zwanger:S
    najah dan krijgen ze ook zo dom antwoord terug tegenwoordig

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

*proest* :D

10. 4 maanden en dan nu al die vervelende vragen. Mijn dochtertje is een jaar maar ben er echt nog lang aan toe, kan me zo voorstellen dat jij dat ook nog niet echt bent.

Lekker laten zeuren dus!

11. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Bizar! Domme mensen maken domme opmerkingen. Ik heb ook vaak de vraag gekregen wanneer de tweede zou komen. Aangezien we er heel lang over hebben gedaan om zwanger te raken van de eerste wist ik niet eens of er wel een tweede kon komen. Al wilde ik dat wel.
    Inmiddels is er gelukkig een tweede, maar die vraag heeft me echt wel meerdere malen flink pijn gedaan. Er daar denken mensen die dat vragen niet over na. Ik kan me voorstellen dat je met zo'n kleine van 4 maanden echt nog niet bezig bent met de vraag of je uberhaupt een 2e wil. Waar bemoeit iedereen zich toch mee.....;)

12. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Dan ben je zwanger van de 3e vragen ze: is het gewenst of was dat de bedoeling.
    Of na 2 meiden, dan ga je nu voor een jongen.
    Kortom: laat iedereen eens nadenken wat ze uitkramen.

En shampoo, na 4 maanden slaat helemaal nergens op, misschien heb je nog geen eens een cyclus na je bevalling dus zou het niet eens kunnen maar waar bemoeit iedereen zich toch mee.

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mja ach...krijg ook nog wel eens de vraag of ik voor de 2e ga :(
    Die mensen lopen 12 jaar achter denk ik dan maar (heb nml al 2 zoons van 10 en 12 :p)
    Maar ook wel eens: "wanneer komt nr 4!?"
    Kwam die dan?? Ik weet van niks hoor...
    Maar ik vind het best hoor, wil best nog wel een kindje. Vooral als het zo lief is als Wendy. Dus als al die zo graag een 4e willen bij mij nou eens n rekening voor ons openen en daar elke maand 50,- op zetten voor het onderhoud. Dan gaan mn man en ik vast weer oefenen :D

Deel Deze Pagina