Wat zijn dit voor bewegingen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MC86, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik vraag me al een paar weken af wat er in mijn buik gebeurt als ik deze regelmatige bewegingen zie (en ik heb het nu eindelijk op kunnen nemen!!):

‪Buikbewegingen‬‏ - YouTube

Dus ik ben heel benieuwd: wie herkent dit? Zijn dit de ademhalings-oefeningen ofzo? Heb wel eens gelezen dat ze die al wel doen in de buik (vruchtwater inademen), maar kun je dat zo goed zien??

(Of heeft mijn kind gewoon mijn perfecte gevoel voor ritme? ;))

2. w0nder

w0nder Niet meer actief

Mooi duidelijk filmpje :D
    Misschien heeft je kleintje de hik??

3. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    hmm, mijn kleine had vaak de hik, maar dat ging lang niet zo snel als dit!

4. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Thanks :) Nee, de hik gaat inderdaad langzamer en die schokjes zijn kleiner, die heb ik ook al een paar keer mogen ervaren :D Die voelen ook wat meer als plopjes.

5. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    doet de mijne tussendoor ook, wel grappig.
    voelt ook zo gek.

6. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Dit is wat ik had gelezen:
    (week 23): Het kindje begint nu ook te ademen. Natuurlijk ademt hij nog geen lucht in, maar vruchtwater. Zo oefent hij de echte ademhaling alvast voor na de geboorte.

Van Papaworden.nl (ook week 23): Het vruchtwater kon in week 13 met het slikken niet in de longen van de ongeboren baby komen, omdat de longen toen niet functioneerden. In week 23 van de zwangerschap kan de ongeboren baby naast het slikken nu ook ademshalings-bewegingen maken. Jouw kind 'ademt' nu dus vruchtwater in en uit.

Ik dacht dus dat dat het misschien was :)

7. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wat grappig :D Dat voel en zie ik soms ook, alleen dan niet zo lang.. Het is inderdaad niet de hik, die gaat veel langzamer.
    Ademhalen klinkt inderdaad wel logisch...

8. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik zie het inderdaad ook niet heel vaak, maar gisteren had hij even een druk momentje, dus ik greep meteen naar m'n telefoon om het op te nemen :D

Het is zo'n grappig gezicht dit, omdat die ademhalingsbewegingen (als dat het is) best snel gaan; hij ademt sneller dan mijn kat, haha! Maar hij is ook stukken kleiner dan mijn kat :p

9. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik herken het niet maar volgens mij is het niet de hik, dat is meer schokkerig. Als het kindje adem zou halen gaat het dan niet wat snel? Bedoel het niet verkeerd, maar dan komt dit op mij eerder als een soort hyperventilatie over. Misschien kan het wel hoor, want de hartslag van een baby is natuurlijk ook vele malen sneller als bij een volwassene. Misschien is de baby dan toch aan het rock 'n rollen in je buik ;) ?

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    wat een super cool filmpje!! Is toch fantastisch om te zien!! Kijk er naar uit om dat ook mee te maken, wat het ook is haha

Anders zet je hem even in het verloskundige topic??? ben erg nieuwschierig wat het is maar wel onwijs leuk!

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Wat prachtig om te zien! Mn man glunderde helemaal toen hij dat zag.

Hij zei: gaat jou buik dat straks ook doen:D?

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Thanks meiden :D Voor je het weet is het zover hoor, het gaat zo snel :)

Goede tip om het eens op het VK-forum te vragen hier. Mijn eigen VK wist het niet, maar misschien moet ik dit filmpje voor d'r meenemen volgende keer ;)

En de snelheid: Tja, ik vind het ook wat snel hoor, maar het is ook maar zo'n klein wezentje nog natuurlijk. Ik was laatst op kraambezoek bij iemand met een 3 weken te vroeg geboren beebje en die ademde ook heel erg snel vond ik (dat je bijna dacht dat hij het benauwd had ofzo).

13. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    En @ G89: Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap joh! Jullie hebben zolang moeten wachten, geweldig dat je het nu ook mag meemaken :) Geniet ervan!

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    En weet je al wat voor bewegingen het waren? Sinds vandaag doet onze kleine dit ook:D

15. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hee, mijn topic leeft nog :D :p

Nee, ik weet het nog steeds niet.. De VK hier op het forum zei dat het misschien de hik was, maar ze kon het zo niet zeggen. Nou ja, weet zelf zeker dat het de hik niet is, die ziet er anders uit, gaat niet zo snel en voelt ook anders ;)

16. w0nder

w0nder Niet meer actief

Ik denk toch spieroefeningen, want mijn kleintje had het tijdens een echo en toen zei de echoscopiste dit :D
    De hik gaat idd veel langzamer!

17. MissMies

MissMies Lid

19 jan 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mjn kleine hummeltje maakt ook deze bewegingen tis zeker niet de hik want dat heeft hij ook vaak en is een heel anders gevoel...als hij dit doet lijkt het meer op een schommelende beweging maar wat het is geen idee!!!

18. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    dit is idd het ademhalen van je baby.
    als ze dit doen betekend het dat de longetjes rijp zijn:)

ik had die ook in mijn zwangerschap heel erg vaak en bij de 32 weken groeiecho zag de echoscopiste het op de echo en ze zei, kijk wat ze al mooi kan ademhalen, en toen legde ze dat dus uit:)

19. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik heb dat ook vaak en ik vermoed de navelstreng die tegen je buikwand ligt waardoor je de hartslag erg goed kan zien!

20. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    nee de hik voelt veeeeeeeeeeeeeel anders ;)

Deel Deze Pagina