Heel herkenbaar, die van mij kan het nog veel sneller waardoor het soms bijna spastisch is! Heb zelf verloskunde gestudeerd en denk idd dat het of ademhalingsbewegingen zijn, of dat er door de rijping van de zenuwen ongecontroleerde bewegingen ontstaan die de baby niet in bedwang kan houden. Omdat je waarschijnlijk een strakke buik hebt, en de baby dus dicht tegen je huid aan ligt zie je dit allemaal heel duidelijk. En daarbij heeft de ene baby er meer "last" van dan de ander! Vind het zelf wel heel grappig!
Grappig dat iedereen wat anders zegt Ik heb eerst zelf ook aan de hartslag van de navelstreng gedacht, maar het hartje van het kind klopt wel wat sneller. Daarnaast gaan deze bewegingen voor mn gevoel ook echt geleidelijk omhoog en weer omlaag, een hartslag 'bonkt' denk ik wat meer (net als de hik ). Het lijken inderdaad ongecontroleerde bewegingen (soms spastisch idd ) en hij doet het ook niet de hele tijd. Soms 5 minuutjes per dag ofzo, als ie inderdaad net heel dicht tegen m'n buikwand aanligt. Vind het nog steeds prachtige bewegingen om te zien en voelen!
Het is inderdaad een heel gek gevoel, maar ik geniet er idd ook zo van. Al voelt het wel raar hoor! haha