Boerderijwinkel, eerlijk vlees

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou je eerlijk vlees bij een boerderijwinkel kopen?

1. Ja

2. Neutraal

3. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Wie van jullie zou er voor kiezen om met name vlees in te kopen bij een boerderijwinkel? Ik heb het dan over lekker vlees dat eerlijk geproduceerd is op het bedrijf zelf, vrij van antibiotica e.d. Waar de dieren naar buiten kunnen en de ruimte hebben. En dat dan tegen een scherpe prijs (aangezien er geen tussenhandel is)

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik! :)

Maar ik haal sowieso wel produkten van de boerderijen: groenten, honing, soms melk, kaas of vla. Niet altijd, maar wel regelmatig dus.

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ja, zou ik doen. Wij doen ook koopeenkoe.nl

4. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ja, ik! Zolang het niet veel te duur wordt.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij doen dit al regelmatig. We halen ook melk bij de boer. Het merendeel van zijn melk gaat naar Campina, dus het is niet biologisch. Maar hij pasteuriseert het zelf en het is zoveel lekkerder als het niet zo uitgebreid verwerkt is.

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ja zolang het niet te duur is...

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Als het niet onwijs duur is, koop ik dat natuurlijk :) Ik heb het liefst zulk vlees; alleen is het qua prijs vaak (veel!) duurder dan supermarktvlees. Wij leven hier in een elke-dag-vlees-gezin, net zoals bijna ieder ander gemiddeld gezin in Nederland. Dat vegetarisch eten is voor 'soms', niet voor 3x in de week. En met 7x per week vlees tikt het aardig aan.

8. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Wij kopen nu (bijna) al ons vlees biologisch, dus zou dat zeker willen doen.

Ik zou dan wel kleine verpakkingen willen kunnen kopen( dus geen pakket), omdat wij niet elke dag vlees eten

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Doen we al, met een aantal gezinnen samen (we eten ook halal dus vandaar).

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als de prijs laag is, dan ja, iedereen natuurlijk! Duh ...

11. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    ik zeg nee, het is te duur.

Ik vind het echt een ontzettende rage, eerst was het fairtrade all the way, nu biologisch, vraag me af wat de volgende rage word met betreft het eten.

Nou zou ik wel eten willen wat zo min mogelijk behandeld is, maar geheel anti biotica vrij hoeft niet.

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik ben er een erg groot voorstander van!

Maar heb toch nee gestemd omdat ik de bedragen vele maken hoger vind dan vlees uit de supermarkt, en dan kies ik toch voor mijn eigen portemonnee.. Wij haken alleen vlees in de aanbieding of op datum met korting

13. penseel

penseel Niet meer actief

Nee. Zo lang vlees nog een luxe product is nee.

Weet wel zeker dat het dubbel zo duur is. En daar heb ik geen geld voor. Ik ben wel een consuminder minder vlees per week en toch elke dag vlees op tafel. Vroeger vier slavinken nu twee delen en klaar allemaal een stukje.

14. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Zelfs boerderijvlees is niet 100 procent vrij van antibiotica. Dat is echt een groot misverstand! Echter zit er wel aanzienlijk minder antibiotica in dat vlees en dat maakt het (vanzelfsprekend) gezonder.

Er worden ook geen hormonen in die koeien gespoten.

15. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Even voor de duidelijkheid en voor iedereen die aangeeft dat het te duur is. Ik praat over een scherpe prijs zonder tussenhandel. Een prijs die te vergelijken is met de prijzen welke de AH voert voor het vlees.

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja. Dat doen wij al.

En het is veel goedkoper dan de scharrelvlees (biologisch vlees verkopen ze niet eens bij de (scharrel)slager. En lekkerder, niet geheel onbelangrijk!

Waar ga jij het vandaan halen? Mag ook per pb.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik zou er best over na willen denken hoor, maar wat kost dan bijvoorbeeld een halve kilo rundergehakt?? Ik betaal zelf nooit meer dan 2,- daarvoor.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    #18 bosi333, 5 nov 2014
    Laatst bewerkt: 5 nov 2014
    Ja ik doe het ook al een tijdje...en hier is het zelfs goedkoper..

Net als groente..dat haal ik ook lokaal.

Wij kunnen zelf via de website bestellen ( per stuk et cetera..) en dan kun je het afhalen. Toevallig bij mij om de hoek..dus ideaal

Net besteld:

Biefstuk 2 stuks
    2 slavinken
    Groene bloemkool
    Palmkool
    Regenboog wortelen
    Bietenmix
    Totaal 10 euro

Alles onbespoten en eerlijk

Ik vind het niet duur. Het is vooral ook leuk om andere dingen te proberen en te mixen.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja dat doen wij al hier. Niet altijd even trouw, soms wat van de slager, maar vaak wel.
    Het is trouwens niet duurder dan de slager.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, dat valt toch wel mee? je doet net of het van de laatste tijd is :( Twintig jaar terug at ik al biologisch ;)

Deel Deze Pagina