Wat zijn "hippe mensen uit de stad"?

Discussie in 'De lounge' gestart door MadeInUSA, 14 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Dat bedoelde ik inderdaad. Ik denk niet dat je dit kunt zeggen over stedelingen of dorpelingen an sich. Ieder mens is uniek en heeft z’n eigen leefwijze. Als ik voor mezelf mag spreken (woonde eerst in binnenstad van 1 vd 4 grootste steden. Daar groette we elkaar op straat, maakte we zo nu en dan eens een praatje en speelde onze kinderen samen in de speeltuin, was er jaarlijks een buurtfeest en er bestond zelfs een straatapp. Maar ik hoefde daar niet in, dat is voor mij echt overbodig en dat vond men prima. Er heerste echt de sfeer: leef en laat leven.

    Nu woon ik aan de rand van een stadje, maar onze straat doet wel erg dorps aan. Met buurtpreventie, buren die ALLES in de gaten houden wat je doet en zich ook graag met je bemoeien. Gelukkig lang niet alle buren hoor maar het gebeurt hier wel veel. Ik ben zelf nogal terug getrokken en erg op mijn privacy gesteld en je merkt dat men dat in de straat toch wat afkeurt. Maar goed, ik stond paar weken geleden wel als 1 vd weinige buren op de uitvaart van een buurman, en bracht met mijn kinderen een kaart en tekeningen langs bij buurvrouw die 98 jaar was geworden. Ik geef echt wel om de mensen die om mij heen wonen maar ik hoef niet alles van ze te weten en zij ook niet van mij.
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha hier 1 dag en dan is het weer opgeruimd. Uitgezonderd op de ballonnen.
    Ja altijd. Dochter krijgt ook altijd kaartjes van de buren als ze jarig is. Erg leuk.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.810
    25.905
    113
    Vrouw
    Ik ben juist heel blij met de oplettende ogen van mijn moeders buren. Ze woont alleen en dichtsbijzijnde familie is een uur rijden.
    Ze wordt ouder en heeft suikerziekte en reuma.
    En dan is het heel fijn als je weet dat er dagelijks wel aanloop is. En ik sprak de overbuurman laatst. Vertelde hij dat hij altijd even een kijkje komt nemen als hij ziet dat de gordijnen tegen de middag nog dicht zijn.
    En toen hij een poosje terug midden in de nacht (3 uur) licht aan zag heeft hij haar de dag erna gevraagd voor het eten. Dat geeft dan gelegenheid tot een goed gesprek en kon hij dus rustig vragen hoe het met haar ging.

    En toen mijn vader overleed heeft het halve dorp geholpen met alles rondom de uitvaart. Echt hartverwarmend. Ik heb die week ook echt overwogen om terug te verhuizen.
     
    cowgirl80 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.138
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #184 hummeltje5, 15 aug 2019
    Laatst bewerkt: 15 aug 2019
    Hahaha prachtig om een "vooroordeel" op te maken uit je eerdere tekst die vervolgens compleet van tafel geveegd wordt :D :roflmao:
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.138
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nee is ook zeker zo :)

    En wat je tweede stuk betreft: perfecte gulden middenweg toch zo; wel geven om een ander (bijv. kaartje in de bus) maar niet bemoeien met een ander :thumup:
    Zouden sommige mensen een voorbeeld aan kunnen nemen :)
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.138
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ahh leuk, vooral voor kindjes :)
    En ook leuk om respons te krijgen als je zelf een kaartje in de bus hebt gedaan.

    Hier hangt alles een week of 3 omdat we een paar keer per jaar twee verjaardagen vlot achter elkaar hebben. Scheelt onnodig werk :p
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.138
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heel fijn idd.
    Mijn moeder is ook alleenstaand en word zoetjesaan ouder en heeft al wat gebreken dus zeker in zo'n situatie erg fijn als er een béétje sociale controle is.
     

Deel Deze Pagina