Wat zijn "hippe mensen uit de stad"?

Discussie in 'De lounge' gestart door MadeInUSA, 14 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Haha dat klopt zeker. Zeker als je waar ik woon nog wat verder naar boven gaat, dan kom je wat plekjes tegen waar je als vluchteling liever niet zit.
     
    tuc vindt dit leuk.
  2. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    Yuppen?
     
    DQueen vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Maar dat heb je ook tussen steden, Assen is geen A'dam immers.

    Maar goed, in dat gat ging je echt terug de tijd in hoor haha, maar dat contrast maakte het juist erg leuk
     
    DQueen vindt dit leuk.
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Op de één of andere manier doet me dit denken aan Cam en Mitchell uit modern family. Cam heeft een plattelands achtergrond waar hij trots op is en Mitchell is hip en van de wereld zeg maar.

    Tenminste, dat denkt Mitchell graag.

    Maar keer op keer blijkt dat Cam net zo 'hip' is als Mitchell.
     
    snoes79, Sherbet, stiertje88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.582
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hipsters met een beanie, een knotje, een chino en moccassins.

    Voor wat de meiden betreft: enige wat ik weet zijn die hoge broeken (culottes) tot halverwege de buik en het shirt ìn de broek.
     
    suus1983 en DQueen vinden dit leuk.
  6. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Dat laatste stukje zou helemaal over mij kunnen gaan :D
    Vergeet de koe niet die bij de slager werd gebracht, geslacht werd en grotendeels weer in de vriezer belandde bij ons thuis ;)
    Oh en de schuurfeesten... wij hadden een keet waar we voorafgaand aan de feesten met de vriendengroep zaten. Je moet toch wat als er verder niks te beleven is op zaterdagavond ;)
    En dat van die tv-zenders klopt ook :D
    Ik was uiteindelijk wel wat wereldvreemd denk ik. Maar op bepaalde gebieden ook niet, ben wel enorm vertrouwd met de natuur door hoe ik ben opgegroeid. Dus het is maar hoe je het bekijkt!:)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.582
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Haha woon jij ook 'boven Amsterdam' toevallig?
    Hier overigens niet opgegroeid met zelfgeslachte kippen enzo hoor, en zelf ook nooit in zo'n bouwkeet geweest, maar weet exact wat ermee bedoelt wordt -dit wordt "hier" nogsteeds gebruikt door jeugd om in te drinken...
    Maar waarom ik zo moest lachen om je post, en maybe even more om de post die je quotete, is de herkenbaarheid dat men die níet boven Amsterdam woont, immer en altijd lijkt te denken alsof alles en iedereen dat wèl boven A'dam woont een stel boeren zijn die geen hersens hebben en enkel dit soort "rare" dingen doen :roflmao:
    Vooral grappig omdat je dan beschreven wordt als "nitwit", terwijl het dus eigenlijk "zij van beneden A'dam" zijn die kennelijk van kant noch wal weten :roflmao:

    Overigens no offense to iemand hier hoor, noch aan degene die gequote werd door degene die ik quotete. Ik doel natuurlijk niet op iederéén van beneden A'dam, maar op de mensen die in het verleden zulke dingen tegen mij of bekenden geroepen hebben :)
     
    MissBlue vindt dit leuk.
  8. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief


    Ver boven Amsterdam ;)
    En ik snap je helemaal. Dat denken wij inderdaad van 'Hollanders', zo van, ze zouden eens moeten weten wat wij wel allemaal weten hier in het hoge noorden :D en andersom vindt men inderdaad precies hetzelfde.

    Maar je hebt dorps en je hebt dorps. Ik heb vriendinnen die uit andere (grotere) dorpen komen en dit ook niet kennen hoor! Dus ik ben wellicht een uitzondering.
    Je zou kunnen zeggen, een hippe boerin :D
    Daar zou ik nog een topic over kunnen openen...:p
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.825
    25.923
    113
    Vrouw
    Je zou het inderdaad ook best wereldvreemd kunnen noemen als je het raar vind dat je voor een biefstuk eerst een koe moet slachten.

    In het gat waar ik ben opgegroeid hadden we overigens 30 jaar geleden gewoon kabel en internet.
    Ons schooltje met amper 80 leerlingen was zelfs zo vooruitstrevend in het gebruik van computers in de klas dat het Jeugdjournaal een item daarover is komen opnemen.

    En ja... Driekwart van de kinderen in de klas was boer.
    Ik heb er nu nog enkele van op Facebook. En een koppel daarvan heeft een heel hippe biologische kippenboerderij, waarvan ze heel hippe sfeerfoto's op insta plaatst.
    En voor de stadsluuj Je wil niet weten wat een techniek je op een doorsnee boerenbedrijf tegenkomt.

    Onderwerp schuurfeesten.... Nooit gedaan. Wel het bosfeest (zuipen in een weiland) en verschillende tentfeesten (zuipen in een tent). Het verschilde niet veel van de studentenfeesten waar ik ben geweest (zuipen in een studentenhuis, kroeg of op de vereniging)
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.582
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    JA, DOEN! :thumup: :D

    En dacht ik al ;)
    Al woon ik niet in 'het hoge noorden', want dat is Friesland/Groningen en dat noem ik niet echt "boven Amsterdam" ;)

    Lekker herkenbaar wel je posts :D

    Ook eens trouwens met @Mamafiets over de techniek die bij een boerenbedrijf komt kijken!
    Ik ken een paar boeren die gewoon ingenieur van beroep zijn. Dat zijn dus niet bepaald de domsten!

    Overigens, nu we toch bezig zijn... ;)
    Gelijk ook maar even "voor mensen beneden Amsterdam" ontkrachten dat iedereen die daarboven woont boer(in) is :p
    De meesten hebben geen eens een boerderij!
     
  11. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Helemaal als je bedenkt dat die koe dan tot een paar dagen terug nog in je eigen stal stond... ;)

    Mijn ouders waren duidelijk in hoe ze ons wilden opvoeden. Weinig tv, maar veel buiten. Geen snoep, alleen bij hoge uitzondering. Biologisch eten, want eigen grote groentetuin. Oog voor mens en dier, want opgegroeid op een boerderij. Zelfredzaamheid was prima, want jong geleerd is oud gedaan. Juist hetgeen wat de meeste ouders nu weer voor hun kinderen willen, minder gamen etc, meer de natuur in. Dus ben eigenlijk best oké opgevoed :p
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.582
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nu ben ik héél benieuwd wat voor associaties jij hebt bij mensen uit een dorp :p
     
  13. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.582
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hahahahahhahahah ik dacht dat IK een koekblik opentrok, maar jij kan er ook wat van :thumup: :D :roflmao:
    Fantastisch herkenbaar dit :D
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Ik had ook een vriendin die uit een ander dorp kwam, met ook meerdere winkels, discotheek etc en was al te groot voor ons kent ons. Haar ouders hadden ook een boerderij en voor de kinderen jaren oa Amerikaaanse au pairs gehad in de jaren 90. Dat zijn echt behoorlijk stads haha
    Lag hemelsbreed nog geen 10 km af van t gehucht waar de tijd even leek stil te staan
     
    MissBlue en hummeltje5 vinden dit leuk.
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.582
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Korreltje zout :rolleyes: :thumup:
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.582
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Noem me blonT (en misschien is de vraag reeds gesteld).., maar heb je het nu over stadse of over dorpse mensen die dat zouden moeten hebben?

    Edit: ik heb zelf het idee alsof dit meer een "leeftijdsdingetje" is dan een "waar kom je vandaan dingetje".
    I.m.o. heeft bijna elke 50+-er een kort, pittig kapsel.
    Uitzonderingen daargelaten. Hier rijdt zelfs een vrouw rond van 70+ met dagelijks 2 staarten van opzij in (no kidding) :roflmao:
     
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.582
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heel mooi gezegd! :thumup:

    Wat ik als "dorpeling" wel als tegengeluid wil geven: dat sommige stadskinderen echt geen flauw benul hebben van waar al het eten vandaan komt.
    Die denken dat alles "uit de winkel" komt, en niet weten dat die kaas gemaakt wordt van de melk van de koe die in de wei staat.
    Nou is kaas/melk nog een vrij makkelijke. Ik zal maar niet beginnen over hoe spruitjes/witlof/aalbessen/frambozen/etc. groeien ;)
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik bij de hele hippe stadmensen wil toevoegen dat ze een beetje een beeld hebben van wakker dier als het gaat om boeren die niet biologisch boeren. Met een vleugje verhevenheid erbij terwijl heel veel (jonge) boeren ook gewoon HBO of universiteit gedaan hebben.


    En de heren gaan natuurlijk niet naar een reguliere kapper maar laten zich verzorgen door de barbier. Niet zo'n oud mannetje, maar zo'n uberhippe
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.582
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik hou ervan, dat 'we steunen elkaar'.
    Hier vorig jaar een boek gegeven aan een nieuw, Syrisch meisje op de psz.
    Achterbuurvrouw van ons werkt op één van de basisscholen hier. Helpt ook o.a. het italiaanse gezin hierachter dat er nog niet zo heel lang woont.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.582
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zo'n fantastisch vooroordeel over dorpelingen: dat we iedereen uit het dorp kennen.
    Geloof me: dat is niet te doen met 4000/7000/11000 man :D
     
    DQueen en suus1983 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina