Wat zijn "hippe mensen uit de stad"?

Discussie in 'De lounge' gestart door MadeInUSA, 14 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vraag aan de stedelingen dan: weet jij van je buren (naaste, onder-, achter-) wat voor werk ze doen/ hoe hun kinderen en huisdieren heten/ wanneer iedereen uit het gezin jarig is?
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wij hebben ook een barbier hier (dorp) :D
     
  3. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113

    Ik maakte vooral een grap, hoor, niet alles serieus nemen! :D;)
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja wij ook. Een hippe, met hipsterbaard..
     
  5. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik ben juist van de stad naar een dorp verhuisd. 7 jaar geleden, eerst 5 jaar in een "semidorp" (rand van de stad) gewoond en nu 2 jaar in een "echt" dorp. Heb me eigenlijk altijd een dorpsmens gevoeld, niet vanwege de mentaliteit, maar meer vanwege het groenere, kleinere karakter van een dorp. Ik vind mezelf best hip :D.

    Maar de echte hipsters zijn voor mij, mensen die met gympen onder een pantalon naar kantoor komen of met een net te korte broek en happy socks. Soms maken ze op een andere manier een hip statement, zilveren puntschoenen (man), menbun, heel lang haar (man) of zo'n lange vikingbaard (in combi met andere hippe kenmerken want dit kan ook compleet niet hip zijn). Blijkbaar vind ik het alleen bij mannen heel erg opvallen, dames passen vaak overal wel bij op een bepaalde manier.

    Vegan, bio en raw food vind ik dan juist weer niet per definitie hip.
     
  6. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Op de metalfestivals waar ik kom, genoeg mannen met lang haar en vikingbaarden... Ik vind sommigen zeker hip, vooral omdat het ze werkelijk geen bal interesseert wat anderen daar van vinden. Maar ik denk dat de meeste mensen heb niet hip vinden.
     
    Zonnestralen en Majo1983 vinden dit leuk.
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Heel grappig topic en ook alle vooroordelen zijn prachtig. Ff lekker zo daar op voort borduren ik woon dus in de enige echte stad van Nederland onze hoofdstad....
    Zonder gekheid wat mij opvalt het stereotype wat de meeste beschrijven en de associatie mee leggen dat zijn eerlijk allemaal mensen die niet uit de zgn stad komen maar daar kwamen met studie. En nu doen alsof ze altijd hier zijn geweest etc en uiteindelijk ook allemaal weer wegtrekken. Volgens mij is er uiteindelijk dus niet heel veel verschil maar meer type ik wil graag gezien worden en vind belangrijk wat andere van mij denken.
    Qua leefwijze vallen wij bijv onder de zgn yuppen, financieel qua huis in een nieuwbouwwijk in de stad met twee auto’s voor de deur allebei carrière maken en bijna 2 kinderen en ook nog huisdieren en dan ook nog ren sociaal leven willen hebben. Alleen zien we ons zelf niet zo hehe en die bakfiets en al dat draaiend groen komt er niet in maar idd wel een tula draagzak en de bugaboo;)
     
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Haha ik bedoel niet per sé die dingen los van elkaar, mijn kids hebben ook zo’n regenjas en ik heb ze ook lang gedragen in een Tula.
    En ik zie ‘hippe mensen uit de stad’ niet als iets negatiefs trouwens :)

    Qua kleding bedoel ik zoiets als in bijgevoegde foto. Stond onlangs op het Instagram account van een hippe dure winkel hier in de buurt dat er weer een blije klant de deur uit was gegaan.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat zou ik dan weer niet weten over die van ons.
    Kom er nooit :p
    En mn man is kaal dus die heeft daar ook weinig te zoeken :roflmao:
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Haha oké dan :D
    Ik was serieus benieuwd of jij dat idee had bij stadse of dorpse mensen :)
     
  11. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik ben na het zien van deze foto blij dat mn man en ik van die types zijn die zich niks van wat hip is aantrekken en ook dat we onze kinderen in kleding steken die wíj leuk vinden en niet "omdat dat hip is" :D
     
    Zonnestralen en Paardenbloem vinden dit leuk.
  12. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Nee waarom zou je dat willen weten?
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hahaha, mijn zoontjes en vader gaan er altijd heen. Man niet, die is bijna kaal, valt niet meer zoveel te knippen, alleen bijwerken en dat laat ie al jaren op dezelfde plek doen.
     
  14. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    #134 momwithcamera, 15 aug 2019
    Laatst bewerkt: 15 aug 2019
    Toen wij als twintigers in een grote stad in een appartementje woonden: nee. Van de 8 huizen in het portiek wist ik van 2 a 3 wie er woonden. Het waren ook veel studenten dus veel wisselende bewoners, en niemand zocht echt veel contact met elkaar.

    Maar nu we met kinderen in een eengezinswoning (in een grote stad) wonen: zeker wel! Verjaardagen (nog) niet van iedereen (we wonen er net 1,5 jaar), maar de directe buren spreken we nu wel regelmatig :)

    Ik ben zelf opgegroeid in een dorp en vond het een verademing om in de stad te gaan wonen. Veel meer openminded mensen, minder op elkaar letten, minder gezeik over kleine dingen. Het enige wat ik mis is meer groen om mij heen.
     
    hummeltje5 en DQueen vinden dit leuk.
  15. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Haha zo denk ik er ook over.
     
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.505
    113
    Ik weet wel wat dingen, ja.
    Buren rechts zijn gepensioneerd, buren links ook maar hebben veel kleinkinderen over de vloer (hoeveel weet ik niet).
    Overburen zijn een lesbisch stel.
    Bovenburen zijn ook een Frans - Nederlands koppel met klein kind,
    Onderburen , zij werkt op het vliegveld volgens mij , hij geen idee.
     
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.927
    113
    Vrouw
    Ik zal wel heel onhip zijn. Maar.... Waarom is een gevangenis pak met hele rare pasvorm hip?
    Zelfde vraag trouwens voor gele regenjas. Dat is toch gewoon lelijk ???
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  18. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Leuk zo veel reacties! En conclusie, iedereen geeft een eigen invulling, sommige positief en sommige negatief. En tussen de hipster, bio mama en het compleet kloonbare scootermeisje, dat blijkbaar allemaal voor iemand in dit topic wel als "hip uit de stad" wordt gezien, zit natuurlijk een wereld van verschil.
     
  19. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.286
    4.154
    113
    Absoluut Nina Pierson.
     
    momwithcamera vindt dit leuk.
  20. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    De hippe stadse mensen die ik ken (die in de Pijp of Noord of Utrecht Centrum wonen, lokaal gebrouwen bier drinken en doen alsof suikervrij, veganistisch bananenbrood lekker is) komen allemaal gewoon uit Brabantse dorpen. Die zijn opgegroeid op het platteland, zijn in de grote stad gaan studeren en bleven er vervolgens plakken om hun bakfietsfantasieën te kunnen uitleven met een andere provinciaal. Beiden een mooie vilten hoes om de Macbook en flexwerkend vanuit een koffietentje dat absoluut geen onderdeel is van een franchise, de zachte G en harde R onderdrukkend om toch zo authentiek stedelijk mogelijk over te komen.

    Ik heb wel wat vriendinnen die voor die lifestyle gegaan zijn. Maar die zijn toch echt geboren in Ravenstein, Herpen, Teeffelen, Dieden, Boxtel, St. Willebrord, Boekel, etc. Ik denk eerlijk gezegd dat de échte Randstedelingen, die daar geboren en getogen zijn, niet zo snel een Urban Arrow rijden.
     
    Lies1611, cowgirl80 en DQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina