Hoe vaak vieren jullie Sinterklaas met jullie kind(eren)?

Discussie in 'De lounge' gestart door vruchtje24, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Hoe vaak vieren jullie Sinterklaas met je kinderen. Hier is het nogal lastig. Beide opa's en oma's willen het met ons vieren, maar we vindne het leuk/speciaal om het met het gezinnetje te vieren. 3 keer Sinterklaas vieren lijkt mij ook wel wat veel of niet?

Kunnen het tegen beiden opa/oma's niet maken het wel met de één te vieren en met de andere niet. Daarbij komen er ook nog broers/zussen bij met hun kroost;).

Wat zouden jullie doen of wat doen jullie?

groetjes Vruchtje

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je kunt het toch met z'n allen doen?

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nee dat is geen optie helaas.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ja wij proberen het wel redelijk te beperken..op 5-12 zelf met ons gezin en mijn ouders en zusje en zwager. En in principe normaal gesproken met de andere opa en oma een keer en de ooms en tantes's van die kant, maar die willen het per se 5-12 de middag doen en mijn man werkt dan gewoon, en ik weiger het zonder mijn man te vieren...dus met schoonfamilie dit jaar niet.

Er is ook nog een sinterklaasmiddag op het werk van papa dus daar en hier thuis dan.

5. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij vieren het 1x met de broer van mn vriend en zn gezin verder geen opa's en oma's die daar aan doen of om te bedenken dit met ons te vieren

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zelf vieren we het maar 1 keer met de kindjes op 5/12. Verder nog viering op mijn werk, viering op school en viering bij de scouting.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier is het zo we vieren het hier thuis als de opa's en oma's erbij willen zijn kunnen ze niet naartoe komen en anders niet

8. Joy2

Joy2 Niet meer actief

hier 1x met beide opa's en oma's en vrienden samen, meer dan genoeg in onze ogen :)

waarom kun je niet 1x met gezin en 1x met beide opa's en oma's??

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wij vieren het bij opa en oma (samen met mijn zussen,aanhang en kinderen) op de zondag voor Sinterklaas, dan vieren we het zelf met z'n 5'en op 5 dec.

Op mijn werk wordt er ook altijd een groot feest gehouden dus dat is de derde keer.

Tot voor kort vierden we het ook nog bij mijn oma, maar daar wordt het nu te druk voor.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier dus 3 x - 5 december is wat mij betreft 'heilig' en voor ons gezinnetje samen.
    Daarom heen bij beiden oma's met onze broers/zussen.

Ja, veel - maar het is niet anders.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Meestal 2 keer maar dat lukt dit keer helaas niet.

3 keer is wel veel...maar kan best wel.

Dan zijn ze dus bij opa geweest, oma en ook nog eens thuis...

Dan zou ik wel de cadeautjes verdelen en niet overal 5 a 6 cadeaus doen.
    Misschien dan 2 a 3 per keer ( 1 groot en 2 kleintjes)

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier 1x (met alle opa's en oma's erbij)
    Op de psz doen ze er ook wat aan.

Maar anders misschien in 2x? De ene dag met de ene opa en oma en de andere dag met de andere? Of is dat geen optie.

13. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij vieren alleen op 1 dag Sinterklaasavond en dan op 5 dec zelf. Dan komen meestal ook mijn ouders en zus met gezin. Mijn schoonouders doen niet aan Sinterklaas, hebben er niets mee. Ook niet toen mijn man klein was.
    Als mijn schoonouders het wel zouden vieren, zouden we het ook maar op 1 keer vieren.

Ze hebben ook al veel sinterklaasfeesten vooraf en dan vind ik het echt teveel worden.

14. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hier 4 keer. Wij beginnen 25/11 op het werk bij mijn man. Dat wordt heel uitgebreid gevierd met een zeer gulle Sint! Dan op 2/12 bij mijn zusje, haar vriend en mijn vader thuis. De dag erna bij mijn schoonouders, zwager en schoonzusje met hun 2 kindjes. En op 5/12 bij ons zelf thuis. De kinderen worden dus echt door en door verwend!

15. Onder water

Onder water Niet meer actief

1x, ik ben blij dat het mogelijk is en ik het niet 10 keer hoef te vieren. Heb zelf vroeger enorm genoten dat heel mijn gezin + opa's en oma's bij elkaar waren. Niet veel goede herinneringen uit mijn jeugd helaas, behalve Sinterklaas!

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij vieren het 1x met mijn ouders zusjes en overgroot opa en oma. Schoonfamilie doen voor esmée niet aan sint. ..

Waarom is t geen optie om in 1 X te vieren?

17. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook maar 1 keer dat het echt gevierd word. En wel op 5 december, pakjesavond zelf. Moet er niet aan denken om het vaker te vieren... Kerst zijn al 3 dagen, dat wil ik niet ook met Sinterklaas zo doen.

18. p1982

p1982 Niet meer actief

mijn werk, werk van me man, kdv en dit jaar schoonfamilie.ze kan nog bij de voetbal
    volgend jaar me ouders weer.wisselen t ieder jaar.kan niet samem

19. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Gewoon 1 keer. Familieleden die het mee willen vieren kunnen komen of we vieren het bij een ander maar vaker als 1 keer vind ik echt te veel. Kids krijgen al genoeg prikkels.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

1x

Wij vieren 1 dag kerst bij fam en 1 dag sinterklaas bij fam.

Deel Deze Pagina